تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

جلب اعتماد مردم در مدیریت شهری مقدمه رشد شهر جزئیات طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو تخصیص اعتبار برای مرمت دومین بنای خشتی ایران بهینه‌سازی مصرف انرژی از راهبردهای مهم صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ افزایش تولید در صنعت فولاد در گرو تأمین انرژی تصویب ایجاد شعبه رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران حذف گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب معیارهای افزایش شهریه مدارس غیردولتی پیش‌بینی قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳ تغییر فرمول تعیین حقوق کارگران زیان ۳ میلیارد دلاری صنعت فولاد خام‌فروشی عامل اصلی کاهش ارزش صادرات فولاد زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان ضرورت تدوین لایحه ارائه خدمات رفاهی به تهرانی‌ها جزئیات ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی محرومیت قطعی ستاره‌های استقلال و پرسپولیس تصمیم نکونام برای بازیکن استقلال وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن تعطیلی تمرینات استقلال پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴

3

ناباروری خودخواسته

  • کد خبر : 54478
  • 26 فروردین 1400 - 12:43
ناباروری خودخواسته
متخصص بیولوژی، تولید مثل و درمان ناباروری بیان کرد: علاقه کم خانواده‌ها به فرزندآوری زیاد عاملی برای کاهش جمعیت است و به تعویق انداختن فرزندآوری توسط زوجین یک ناباروری خودخواسته محسوب می‌شود.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، حمید چوبینه متخصص بیولوژی و تولید مثل و درمان ناباروری و  مدیرعامل شرکت شهر سالم اظهار داشت: ناباروری یک مسئله بسیار مهم در حوزه علم پزشکی است که از دیدگاه جامعه شناختی و مسائل اجتماعی نیز قابل بررسی است. بر اساس آخرین آمار منابع علمی، در ایران بیش از ۲۰ درصد از جمعیت زوجین متأسفانه نابارور هستند که این تعداد، غیر از کسانی است که هنوز تن به ازدواج نداده‌اند.

وی با اشاره به علاقه کم خانواده‌ها به فرزندآوری زیاد و اکتفا کردن به یک یا دو فرزند، آن را عاملی برای کاهش جمعیت دانست و ادامه داد: به تعویق انداختن فرزندآوری توسط زوجین یک ناباروری خودخواسته محسوب می‌شود.

این متخصص بیولوژی، تولید مثل و درمان ناباروری افزود: این شرایط، جامعه را به سمت سالمندی سوق می‌دهد که باعث بروز خطراتی برای کشور خواهد شد. بنابراین سیاست‌مداران کشور باید مقوله افزایش موالید را در دستور کار قرار دهند تا بحران موجود برطرف شود به خصوص آنکه شرایط کرونایی، به ناباروری دامن زده است.

چوبینه یکی از مقولات ناباروری را مسائل جمعیتی دانست و درباره ابعاد دیگر آن افزود: مقوله بسیار مهم دیگر ناباروری، طلاق است زیرا یکی از علل اصلی طلاق در کشور ناباروری است. متأسفانه ناباروری کانون خانواده را می تواند تحت تأثیر قرار دهد به طوری که اگر زندگی زوجین منجر به طلاق هم نشود، باعث افسردگی و پرخاشگری خواهد شد.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران از درمان ناباروری در ایران از سال‌های گذشته گفت و عنوان کرد: بیش از ۹۰ درصد ناباروری که در کشور وجود دارد، با علم روزی که در ایران وجود دارد، قابل درمان است و اساساً ایران جزو کشورهای برتر در این حوزه محسوب می‌شود.

این متخصص بیولوژی، تولید مثل و درمان ناباروری درباره دلایل عدم مراجعه برخی از زوجین برای درمان ناباروی گفت: این امر نیازمند کار فرهنگی است تا خانواده‌ها این مشکل را بپذیرند و برای درمان اقدام کنند. البته خوشبختانه «تابوی» ناباروری در کشور شکسته است. در گذشته ناباروری یک ایراد بزرگ محسوب می‌شد و خانواده‌ها از بیان آن خجالت می‌کشیدند و این بیماری را مطرح نمی‌کردند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=54478
  • 40 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.