تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فشارخون بالا قاتل خاموش واکنش باشگاه استقلال به برکناری خطیر ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما

5

اولویت‌های دولت در مدت باقی مانده

  • کد خبر : 53435
  • 14 فروردین 1400 - 12:09
اولویت‌های دولت در مدت باقی مانده
رئیس جمهور صبح امروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: چهار اصل مقابله با ویروس کرونا، شکستن تحریم، معیشت مردم و تکمیل طرح‌های مهم اقتصادی موضوعاتی است که دولت در این مدت باقی مانده پیگیری می‌کند.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، ، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم اظهارداشت: امروز در بررسی‌ها دیدیم در دو استان موج چهارم شروع شده و اگر در برخی استا‌ن‌های دیگر هم رعایت نکنند وارد این موج می‌شوند.

وی افزود: ما امسال در سال ۱۴۰۰ که در سال پایان قرن هستیم اگر به کل صد سال نگاه کنیم، حوادث فراوانی داشتیم اما بی تردید یکی از حوادث مهم همین پاندومی کرونا است، می‌بینیم که چه جمعیت زیادی مبتلا شده‌اند و چه جمعیتی از بین رفته‌اند.

رئیس جمهور تصریح کرد: در ایران ما دو حادثه پاندومی کرونا و تروریسم اقتصادی را داشتیم که بی نظیر بوده است، این سه سال جنگ اقتصادی در صد سال بی نظیر بوده است، کرونا و جنگ اقتصادی فشار زیادی به مردم آورد و مردم در سختی بسیاری قرار گرفتند اما با یاری و فداکاری در مجموع کارنامه قابل قبولی گرفتند، همواره در همه مراحل قدرت ملی ما یک قدرت بسیار مهم و قابل افتخاری بوده است و دولت که تقریبا ۴ ماه از دوران مسئولیتش باقی مانده یکی از اولویت‌ها مقابله با این ویروس است.

روحانی ضمن اشاره به چهار اصل مقابله با ویروس کرونا تاکید کرد: چهار اصل مقابله با ویروس کرونا، شکستن تحریم، معیشت مردم و تکمیل طرح‌های مهم اقتصادی موضوعاتی است که دولت در این مدت باقی مانده پیگیری می‌کند.

رئیس جمهور گفت: اگر سبک زندگی در دوران کرونا را رها کنیم به مشکل بر می‌خوریم، این ویروس ضعیف نشده است و از این ویروس‌هایی نبود که برود و ایستادگی کرده و بدتر و جهش یافته شده است، ما در یکی دو استانی که جهش چهارم شروع شده مانند یک خط مستقیم بالا می‌رود و کج شدگی ندارد و معنی آن این است که چقدر قوی شده و سریع منتشر می شود.

وی با بیان اینکه ابتلا به کرونا خانوادگی شده است، خاظرنشا کرد: تنها راه فعلی مقابله با کرونا، توانمند سازی جامعه است که یکی از بهترین راه‌های آن واکسن است، مردم بدانند با کمترین علامت باید رابطه را با دوستان و اقوام قطع و به مراکز بهداشتی و پزشک مراجعه کنند. آمار می‌گوید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در جامعه کاهش یافته است.

رئیس جمهور ادامه داد: هر وقت مردم عادی انگاری کردند با یک معضل بزرگی مواجه شدیم. در جلسه امروز گزارشی از شرایط استان‌ها داده شد. بنابراین در جلسه تاکید شد آن‌هایی که تستشان مثبت شد با همه توان از قرنطینه آنها مراقبت کنیم و این موضوع تخلف بزرگی است و به نوعی جرم است و باید برخورد جدی با آن‌ها شود.

وی اذعان داشت: در دستورالعمل‌های ستاد ملی هیچ دوگانه‌ای وجود ندارد. هر کشوری که دچار مشکل است ما نسبت به آن کشور دستورالعمل‌هایی را اجرا می کنیم. حدود سی تا چهل کشور است که برای آن‌ها دستورالعمل‌هایی رعایت می‌وشد و فرقی بین کشورها نیست.

روحانی در پایان با توجه به نزدیکی ماه مبارک رمضان، بیان کرد: در مناطق آبی و زرد برگزاری مناسک مذهبی آزاد است و برای شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع است اما برای شب‌های قدر وقت هست و تصمیم می‌گیریم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=53435
  • 54 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.