تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

معرفی برترین موزه‌ها در ۳۰ اردیبهشت‌ماه پیش‌بینی کاهش شدید دما در تهران رشد درآمد حوزه شهری نشان اعتماد مردم به دوره ششم مدیریت شهری ظهور رقیب جدید برای ایران در بازار میلگرد شوراها مددکار مدیران شهری مجلس یازدهم مؤسس مجلس نوین در کشور اشتغال مستقیم۱۴۳ هزار نفر در صنعت پتروشیمی اجرای مجدد طرح کالابرگ الکترونیکی در گروی تصمیم دولت افتتاح دسترسی بزرگراه شهید همت غرب از بزرگراه‌ شهید چمران توصیه‌هایی برای پیشگیری از افزایش فشار خون چالش ورود ماشین آلات معدنی جدید به معادن مجوز مجلس به شناورسازی تقویم آموزشی مدارس و دانشگاه ها تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان اخذ مجوز ۲ خط تراموا در تهران بخشنامه‌ای برای سرکوب صادرکننده به نفع واردکننده تداوم رکود در سیاست‌های ارزی صادرات فولاد تعطیلی شنبه‌ها باعث افزایش مراودات اقتصادی با جهان راهکارهایی برای جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان وضعیت قرمز پرسپولیس در حساس‌ترین هفته‌های لیگ رای کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در مورد استقلال و پرسپولیس انتشار کارت امتحانات نهایی از امشب حضور واگن‌های چینی از بهمن ماه در تهران جزئیات معاملات مسکن شهر تهران در سال جدید مکاتبه با موزه کویت برای استرداد تابلوی مظفرالدین شاه ساخت ۴۹ کیلومتر مترو در ۳۲ ماه اخیر افزایش صادرات صنایع معدنی به مرز ۱۳.۷ میلیارد دلار افزایش عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی به ۵.۲ همت تاثیر مصرف کافئین قبل از خواب بر سلامتی اعلام قیمت تمام شده اتوبوس‌های چینی از سوی شهردار تهران اصلاح جداول بودجه ۱۴۰۳ ضرورت تصویب تفریغ بودجه در شورای شهر نقاط قوت و ضعف شهرداری تهران در تفریغ بودجه ۱۴۰۱ تعطیلی شرکت‌های فولادی با تداوم روند فعلی فولاد ایران در بازارهای جهانی کاهش نرخ تورم سالانه به ۳۸.۸ درصد نفت باعث غفلت از معادن استان خوزستان موافقت مجلس با کاهش ساعت کاری کارمندان دولت

3

احتمال ورود واکسن‌های ایرانی به بازار

  • کد خبر : 53404
  • 14 فروردین 1400 - 9:52
احتمال ورود واکسن‌های ایرانی به بازار
رییس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا بیان کرد: با توجه به احتمال دریافت مجوز کارآزمایی یک یا دو واکسن کرونای ایرانی تا آخر فروردین یا اول اردیبهشت، پیش‌بینی می‌کنیم از شهریور یا مهر واکسن‌های ایرانی را وارد بازار کنیم.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، دکتر مصطفی قانعی رییس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در خصوص آخرین اخبار پیرامون واکسن‌های ایرانی کرونا، اظهار داشت: الان واکسن کرونا بنیاد برکت در حال طی کردن فاز دو و سه مطالعات بالینی است و واکسن انستیتو رازی با نام کووپارس و واکسن وزارت دفاع با نام فخرا در مرحله اول کارآزمایی بالینی قرار دارند و احتمالا تا آخر فروردین یا نیمه اول اردیبهشت هم یک یا دو واکسن دیگر بتوانند مجور آغاز کارآزمایی را دریافت کنند.

وی افزود: بنابراین پیش‌بینی می‌کنیم از شهریور یا مهر ماه واکسن‌های ایرانی را به میزان نیاز وارد بازار کنیم، اگر مجوزها در اواسط فاز سوم مطالعات که به آن فاز تحلیل بِینابینی گفته می‌شود، دریافت شود، می‌توانند واکسیناسیون را از اوایل تیرماه آغاز کنند. در واقع ممکن است تولید انبوه واکسن بنیاد برکت از خرداد آغاز شود و ذخیره‌سازی هم صورت گیرد و پس از دریافت مجوز اقدام به توزیع آن کنند.

قانعی درباره سرانجام واکسن تولید مشترک انستیتو پاستور و کشور کوبا،‌ بیان کرد: ۱۰۰ هزار واکسن‌ به کشور وارد شده است و فکر می‌کنم از دهه سوم فروردین ماه فاز سوم تست بالینی آنها آغاز شود. این ۱۰۰ هزار دوز قرار است به داوطلبین تزریق شود که البته هنوز فراخوانی برای جذب داوطلب صادر نشده است.

رییس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا درخصوص دیگر طرح‌های مطالعاتی واکسن ایرانی کرونا، اظهار کرد: از ابتدا ۱۱ پرونده وجود داشت که ۳ پرونده در مرحله کارآزمایی بالینی قرار دارند و پیش‌بینی می‌کنیم از تعداد کلی، ۸ پرونده بتوانند موفق عمل کنند. نسبت به سایر کشورها این تعداد تولید کننده بسیار خوب است.

دکتر قانعی تاکید کرد: پیش‌بینی ما برای آغاز واکسیناسیون همگانی کرونا از حدودا مهرماه سال جاری است.

وی درباره تزریق واکسن کرونا به کودکان، تصریح کرد: در دنیا درخصوص واکسیناسیون کودکان هم مطالعاتی در حال انجام است اما ما فعلا در ایران مطالعه‌ای در این زمینه نداریم و فعلا از نتایجی که دنیا اعلام کند استفاده خواهیم کرد.

قانعی با اشاره به تاثیر تحریم‌ها بر تولید واکسن کرونا،‌ خاطرنشان کرد: آنچه که ما در محل حمایت شرکت‌ها می‌بینیم این است که به محض آنکه اسم ایران می‌آید کاری می‌کنند که مانع دست‌یابی ما به مواد و محصولات مورد نیاز می‌شوند. بنابراین اگر فعلا واردات برخی اقلام صورت می‌گیرد با دور زدن تحریم‌ها اتفاق می‌افتد وگرنه آنها هرچه توانستند مانع ما شدند و حداقل برای تامین ماده اولیه یک واکسن دستور سریع دادند که کسی به ما ماده اولیه نفروشد؛ البته این فقط مخصوص ما نیست بلکه در حال ذخیره اقلام و واکسن برای خودشان هستند. الان ۷۰ درصد واکسن کرونا را تنها ۱۰ کشور بردند؛ بنابراین در مورد ایران بی‌عدالتی و سختگیری زیادی صورت می‌گیرد اما در عین حال ما برای ماده اولیه از شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی حمایت می‌کنیم.

رییس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در رابطه با راه اندازی خط تولید واکسن اسپوتنیک وی در ایران تشریح کرد: فکر می‌کنم سوش خط واکسن اسپوتنیک یا وارد ایران شده است و یا تا آخر هفته به کشور می‌رسد و حدودا پیش‌بینی می‌کنیم این واکسن هم طی ۳ ماه آینده تولید تحت لیسانس خود را در ایران آغاز کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=53404
  • 13 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.