تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فشارخون بالا قاتل خاموش واکنش باشگاه استقلال به برکناری خطیر ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما

7

هنرمندان سربازان جبهه فرهنگی

  • کد خبر : 52467
  • 24 اسفند 1399 - 12:19
هنرمندان سربازان جبهه فرهنگی
معاون سیما در آیین تجلیل از دست‌اندرکاران مجموعه‌های نمایشی سیما بیان کرد: هنرمندان سربازان جبهه فرهنگی هستند.

به گزارش سرویس فرهنگی هنری افق تهران، حمید شاه‌آبادی معاون سیما در آیین تجلیل از دست‌اندرکاران مجموعه‌های نمایشی سیما در سال ۹۹ این هنرمندان را سربازان جبهه فرهنگی نامید و بزرگداشت یاد هنرمندانی که در این سال سخت از میان ما پر کشیدند، اظهار داشت: امسال در حوزه فیلم و سریال، سالی کاملاً استثنایی را تجربه کردیم. پیش از آغازین روز‌های ۹۹، کرونا آمد و بسیاری از فعالیت‌های هنری ازجمله تولید فیلم و سریال را تا نیمه اردیبهشت تحت‌الشعاع قرار داد.

وی افزود: در طول این سال همکاران سیما و پروژه‌های مختلف با سختی و مشقت به پیشبرد کار‌ها همت گماردند، زیرا این عرصه، عرصه‌ای بود که می‌توانست برای مردم روز‌ها و ساعت‌های مناسب و آرامش بخشی را به ارمغان بیاورد. همه عوامل دست‌به‌دست هم دادند تا در فضای جدید و شرایط موجود، آثار متنوعی خلق کنیم و مفتخریم که توفیق داریم یکی از قله‌های سریال سازی را در سال ۹۹ به نمایش بگذاریم.

معاون سیما با بیان اینکه در سال ۱۳۹۹، ۲۹ سریال را تولید و در ۸۴۲ قسمت روانه آنتن کرده است، گفت: آمار امسال نسبت به سال ۹۴ بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

معاون سیما تأکید کرد: تولید ۲۹ سریال و پخش ۸۴۲ قسمت، آمار افتخارآفرینی است که به دست شما و عوامل سخت‌کوش حوزه فیلم و سریال حاصل شده است.

شاه‌آبادی با بیان اینکه ۱۴ اثر از سال ۹۸ دوربین روشن به سال ۹۹ وارد شد و ۲۵ اثر هم امسال مقابل دوربین رفت، گفت: در همه صحنه‌ها باید دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت می‌شد و آنچه امروز شاهدیم آن است که بیش از ۲۴ هزار دقیقه برنامه تولیدشده است.

وی فیلم و سریال را برترین، اثرگذارترین، آموزنده‌ترین، جذاب‌ترین و ماندگارترین گونه از قالب‌های برنامه‌سازی تلویزیونی توصیف کرد و گفت: این حوزه می‌تواند نمادی از هویت ملی و دینی ما، تاریخ پرافتخار کشور ما و مروج فرهنگ کهن و آیین و سنت ما باشد.

معاون سیما افزود: اصحاب فیلم و سریال باید علاوه بر تزریق امید و شادکامی‌به جامعه، تلاش برای تولید آثار سرگرم‌کننده و افزایش آگاهی و اطلاع‌رسانی، با تولید آثار هنرمندانه، مروج سبک زندگی ایرانی و اسلامی و تحکیم بنیان خانواده باشند تا راه را برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی هموار کنند.

شاه‌آبادی با ابراز امیدواری به حمایت دولت و رسانه ملی از این حوزه خبر داد: در حال حاضر ۴۲ پروژه فعالانه در مرحله تولید و پیش‌تولید قرار دارد و علاوه بر این، ۱۰۰ پروژه هم در مرحله نگارش است.

وی در همین حال با تاکید بر ضرورت ارتقای کیفی آثار گفت: برای تقویت فیلم‌نامه در شکل و ساختار، شورا‌های فیلم و سریال با محوریت شبکه‌ها تقویت شده است تا بر اساس مصوبات شورای عالی کار را پیش ببرند.

انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=52467
  • 22 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.