تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا چالش‌های بخش خصوصی فولاد ایران ضرورت رسیدگی به مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور بیماری‌های کبدی از عوارض کاهش وزن سریع فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیاردی در پتروشیمی اعلام تورم نقطه به نقطه فروردین ماه روند صعودی اجاره در بازار مسکن تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران موافقت مجلس با تخصیص یارانه دارو و شیرخشک صنعت فولاد در معرض ورشکستگی شمش ایرانی یاری‌رسان کشورهای همسایه‌ تعطیلی تمام موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده ضرورت تلاش برای حفظ رضایت شهروندان تهران کاهش کودکان کار در پایتخت کبد چرب شایع ترین علت پیوند کبد در ایران خبر مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا به پرسپولیس و استقلال پایان مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی استقرار گروه‌های پایش و مرمت در مجموعه باستانی نقش رستم تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی

5

 کمردرد یکی از شایعترین دردهای عضلانی

  • کد خبر : 51203
  • 08 اسفند 1399 - 15:19
 کمردرد یکی از شایعترین دردهای عضلانی
متخصص ارتوپدی و جراحی مفاصل بیان کرد: کمردرد یکی از شایعترین دردهایی است که انسان‌ها حداقل 1 تا 3 بار در طول عمر خود آن را تجربه می‌کنند و افرادی که پشت میزنشین هستند و ورزش نمی‌کنند بیشتر دچار کمردرد می‌شوند.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، شیرین زمانی متخصص ارتوپدی و جراحی مفاصل درباره تفاوت کمردردهای بیمارگونه یا مکانیکی اظهار داشت: کمردرد یکی از شایعترین دردهایی است که انسان‌ها حداقل ۱ تا ۳ بار در طول عمر خود آن را تجربه می‌کنند. اگر درد فرد همیشگی و رو به افزایش باشد باید آن را ریشه‌یابی کرد ولی در مواقعی مثل روزهای منتهی به نوروز افرادی که بی‌تحرک هستند و ورزش نمی‌کنند در هنگام کار زیاد دچار درد کمر می‌شوند. افرادی که ورزش نمی‌کنند و معمولا پشت میزنشین هستند و عضلات کمرشان ضعیف است بیشتر دچار کمردرد می‌شوند.

متخصص ارتوپدی و جراحی مفاصل درباره افرادی که به مدت طولانی پشت میز به ویژه میز چرخ خیاطی می‌نشینند تصریح کرد: گزگز و خواب رفتگی نشان از درگیری عصب سیاتیک این افراد دارد. این افراد باید به ازاء هر یک ساعت که پشت میز می‌نشینند ۱۰ تا ۱۵ دقیقه راه بروند. در حالت نشستن عضلات شکم را تا ۱۰ شماره سفت کرده و رها کنند و تا جاییکه ممکن است روی میز خم نشوند و از همه مهمتر اینکه با پزشک مشورت کنند.

وی در پایان درباره افراد جوانی در هنگام بالا و پایین رفتن از پله‌ها دچار درد می‌شوند خاطرنشان کرد: این افراد دچار درگیری کشکک زانو هستند این افراد اگر وزن بالا دارند باید کاهش وزن داشته‌باشند از سرویس بهداشتی فرنگی استفاده کنند. از دوزانو و چهارزانو نشستنن پرهیز نمایند . نماز خود را پشت میز بخوانند و از همه مهمتر به پزشک مراجعه کنند تا دلیل این درد تشخیص داده شده و اقدامات و داروهای لازم تجویز شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=51203
  • 46 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.