تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

سازوکار اخذ مالیات بر عایدی سرمایه از اشخاص غیرتجاری افزایش ۱۳ برابری سرمایه‌گذاری خارجی گردشگری در دولت سیزدهم تشخیص زودرس ام اس با آزمایش خون پتروشیمی و فولاد ارزآورترین صنایع در ۱۴۰۲ تحقق تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی تشکیل ۱۱ خانه جهادی در محلات تهران اختلاف ۵.۶ درصدی نرخ تورم دهک اول و دهم آخرین تغییرات زمان واریز یارانه‌ها کاهش صادرات محصولات نهایی در کشور بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان در مجلس عزم شورای شهر برای ورود واگن‌های مترو به کشور آغاز به کار هیات امنای محلات از امروز انتقاد عضو شورای شهر تهران از شهرداری تهران بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان جلب اعتماد مردم در مدیریت شهری مقدمه رشد شهر جزئیات طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو تخصیص اعتبار برای مرمت دومین بنای خشتی ایران بهینه‌سازی مصرف انرژی از راهبردهای مهم صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ افزایش تولید در صنعت فولاد در گرو تأمین انرژی تصویب ایجاد شعبه رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران حذف گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب معیارهای افزایش شهریه مدارس غیردولتی پیش‌بینی قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳ تغییر فرمول تعیین حقوق کارگران زیان ۳ میلیارد دلاری صنعت فولاد خام‌فروشی عامل اصلی کاهش ارزش صادرات فولاد زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان ضرورت تدوین لایحه ارائه خدمات رفاهی به تهرانی‌ها جزئیات ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی محرومیت قطعی ستاره‌های استقلال و پرسپولیس تصمیم نکونام برای بازیکن استقلال وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران

3

کارنامه یکساله خدمات متروی تهران به معلولان

  • کد خبر : 50869
  • 04 اسفند 1399 - 11:54
کارنامه یکساله خدمات متروی تهران به معلولان
در طول سال جاری و طی اقدامی بی‌سابقه در تاريخ متروی تهران، با صرف هزينه ۳۰۰ميليارد تومانی، اقدامات فراوان و قابل‌توجهی برای تسهيل بهره‌مندی افراد كم‌توان جسمی و حركتی از خدمات ايستگاه‌های مترو انجام پذيرفته‌است.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، در راستای توسعه زیر‌ساخت‌های شبکه حمل و نقل ریلی، برنامه افتتاح چند ایستگاه و ورودی جدید تا پایان سال جاری در دستور کار شرکت متروی تهران قرار دارد که در یکی از آنها، ورودی شمال غربی ایستگاه میدان صنعت هفته گذشته مورد افتتاح قرار گرفت.

پس از این افتتاح در برخی کانال‌های شبکه مجازی، مطلبی انعکاس یافته و طی آن ادعا شد که به موجب عدم توجه به رعایت ضوابط مناسب‌سازی پروژه‌های شهری در ورودی جدید ایستگاه میدان صنعت، حقوق افراد کم‌توان جسمی و حرکتی لحاظ نگردیده و به دلیل نادیده گرفته شدن ساخت آسانسور و رمپ ورودی، امکان تردد معلولان در این ایستگاه فراهم نیست!

اول آنکه از اساس در نقشه احداث ورودی شمال غربی ایستگاه، تعبیه آسانسور مد نظر نبوده و بلکه در ورودی جنوب شرقی و جنوب غربی ایستگاه میدان صنعت، ساخت ۲ آسانسور پیش‌بینی شده است؛ ۲ آسانسوری که تا پایان فروردین سال آتی به بهره‌برداری می‌رسد و نیاز معلولان برای تردد در این ایستگاه را مرتفع می‌کند.

نکته بعد آنکه در همان ورودی شمال غربی نیز یک کیلومتر مسیر بساوایی برای افراد کم‌توان و نابینایان تعبیه شده که ظاهراً از دید منتقدان محترم به دور مانده است.

فارغ از مواردی که به آنها اشاره شد، بد نیست به این موضوع اشاره داشته باشیم که در طول سال جاری و طی اقدامی بی‌سابقه در تاریخ متروی تهران، با صرف هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی، اقدامات فراوان و قابل‌توجهی برای تسهیل بهره‌مندی افراد کم‌توان جسمی و حرکتی از خدمات ایستگاه‌های مترو انجام پذیرفته‌است.

از جمله این خدمات می‌توان به راه اندازی ۲۸ دستگاه آسانسور طی سال جاری تا ابتدای اسفند ماه اشاره کرد؛ اقدامی که نیازمند تمهیدات فراوان زیرساختی و هزینه کرد حدود ۱۰ میلیارد تومانی برای کارهای ساختمانی و تجهیزاتی مرتبط با هر دستگاه آسانسور بوده و به‌رغم مشکلات مالی مبتلا به تمامی پروژه‌های عمرانی کشور، در راستای خدمت‌رسانی به جامعه معلولان، هیچ اغماضی درباره آن انجام نپذیرفته است.

از طرف دیگر در سال جاری حدود ۲۰ کیلومتر مسیر برای افراد کم‌توان جسمی و حرکتی و نیز نابینایان مناسب ‌سازی شده که این مورد نیز در تاریخ چند دهه‌ای متروی تهران بی‌سابقه بوده است.

همچنین طی ۲ ماه اخیر اقدامات فراوانی در همین زمینه صورت پذیرفته که از جمله آن می توان به راه‌اندازی ۳ دستگاه آسانسور و نیز احداث ورودی مخصوص در ایستگاه‌های مهدیه و کمیل به همراه ۴ کیلومتر مناسب سازی مسیر در این ۲ ایستگاه و راه‌اندازی ۲ آسانسور در ورودی ایستگاه بسیج به همراه مسیر بساوایی اشاره کرد.

با این اوصاف شاید بتوان اذعان کرد شرکت مترو تهران مثل دیگر نهادهای ذیربط و همچنین دغدغه‌مندان جامعه معلولان کشور، نهایت تلاش خود را برای تسهیل استفاده از امکانات حمل و نقل عمومی پایتخت توسط افراد کم‌توان جسمی و حرکتی مبذول داشته و البته این مهم را یکی از وظایف ذاتی خود می‌داند و فارغ از تذکرات معمول، به اجرای تعهداتش پایبند و نسبت به صحت عملکرد خود سختگیر است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=50869
  • 23 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.