تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

معرفی برترین موزه‌ها در ۳۰ اردیبهشت‌ماه پیش‌بینی کاهش شدید دما در تهران رشد درآمد حوزه شهری نشان اعتماد مردم به دوره ششم مدیریت شهری ظهور رقیب جدید برای ایران در بازار میلگرد شوراها مددکار مدیران شهری مجلس یازدهم مؤسس مجلس نوین در کشور اشتغال مستقیم۱۴۳ هزار نفر در صنعت پتروشیمی اجرای مجدد طرح کالابرگ الکترونیکی در گروی تصمیم دولت افتتاح دسترسی بزرگراه شهید همت غرب از بزرگراه‌ شهید چمران توصیه‌هایی برای پیشگیری از افزایش فشار خون چالش ورود ماشین آلات معدنی جدید به معادن مجوز مجلس به شناورسازی تقویم آموزشی مدارس و دانشگاه ها تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان اخذ مجوز ۲ خط تراموا در تهران بخشنامه‌ای برای سرکوب صادرکننده به نفع واردکننده تداوم رکود در سیاست‌های ارزی صادرات فولاد تعطیلی شنبه‌ها باعث افزایش مراودات اقتصادی با جهان راهکارهایی برای جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان وضعیت قرمز پرسپولیس در حساس‌ترین هفته‌های لیگ رای کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در مورد استقلال و پرسپولیس انتشار کارت امتحانات نهایی از امشب حضور واگن‌های چینی از بهمن ماه در تهران جزئیات معاملات مسکن شهر تهران در سال جدید مکاتبه با موزه کویت برای استرداد تابلوی مظفرالدین شاه ساخت ۴۹ کیلومتر مترو در ۳۲ ماه اخیر افزایش صادرات صنایع معدنی به مرز ۱۳.۷ میلیارد دلار افزایش عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی به ۵.۲ همت تاثیر مصرف کافئین قبل از خواب بر سلامتی اعلام قیمت تمام شده اتوبوس‌های چینی از سوی شهردار تهران اصلاح جداول بودجه ۱۴۰۳ ضرورت تصویب تفریغ بودجه در شورای شهر نقاط قوت و ضعف شهرداری تهران در تفریغ بودجه ۱۴۰۱ تعطیلی شرکت‌های فولادی با تداوم روند فعلی فولاد ایران در بازارهای جهانی کاهش نرخ تورم سالانه به ۳۸.۸ درصد نفت باعث غفلت از معادن استان خوزستان موافقت مجلس با کاهش ساعت کاری کارمندان دولت

3

برنامه‌ریزی توزیع و مناسب‌سازی قیمت اقلام پُرمصرف نوروزی

  • کد خبر : 50535
  • 01 اسفند 1399 - 11:33
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران بیان کرد: در روزهای منتهی به پایان سال، تقاضا برای برخی از محصولات افزایش می‌یابد و برنامه‌ریزی برای توزیع و مناسب‌سازی قیمت اقلام پُرمصرف انجام شده‌است.

به گزارش مدیریت شهری افق تهران، سعید راد مدیر عامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که با توجه به نزدیکی به ایام پایانی سال و افزایش تقاضا برای برخی محصولات، سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، چه تدابیر و تمهیداتی به این منظور اندیشیده است اظهار داشت: طبق بررسی‌های به عمل آمده و تجارب سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران طی سال‌های گذشته، در روزهای منتهی به پایان سال، تقاضا برای برخی از محصولات به شکل معناداری افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: عمدتاً این محصولات در حوزه میوه شامل سیب و پرتقال و در حوزه فرنگی شامل سیب زمینی، پیاز، خیار و گوجه‌فرنگی است.

راد درباره آجیل و خشکبار خاطرنشان کرد: در خصوص محصولات پروتئینی و آجیل و خشکبار نیز شاهد افزایش تقاضا در این ایام هستیم، بنابراین این سازمان برای پاسخگویی هر چه بهتر و بیشتر به تقاضای شهروندان و تلاش برای کنترل و تعدیل قیمت محصولات پرمصرف برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان، از هفته‌های قبل برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم را به عمل آورده است و به شهروندان اطمینان می‌دهیم که می‌توانند ارزاق و مایحتاج مورد نیاز خود را در ایام پایانی سال به سهولت از میادین میوه و تره بار تهیه کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که دقیقاً چه تدابیر و تمهیداتی به این منظور تدارک دیده شده‌است گفت: در بخش‌های مختلف، برنامه‌های متفاوتی تدارک دیده شده به عنوان مثال، عرضه میوه‌های پرتقاضا و محصولات پروتئینی تنظیم بازار با کمک دستگاه‌های مربوطه و افزایش عرضه این محصولات با اختلاف ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت نسبت به میانگین قیمت‌های سطح شهر از جمله برنامه‌های سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران برای ایام پایانی سال در بیش از ۲۵۰ میدان و بازار میوه و تره‌بار پایتخت است.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه با توجه به احتمال گسترش ویروس کرونا در مراکز پرجمعیت، چه برنامه‌ای برای کنترل و پیشگیری از انتشار این بیماری در میادین میوه و تره بار وجود دارد تصریح کرد: سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران از جمله نخستین دستگاه‌هایی بود که پس از ورود ویروس کرونا به کشور، ضمن رعایت تمامی دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا، مجموعه اقداماتی را نظیر ضدعفونی کردن مستمر سطوح، الزام کارگران و غرفه‌داران به استفاده از ماسک و دستکش، جداسازی صندوق‌داران از خریداران و نشانه‌گذاری در میادین میوه و تره‌بار به منظور حفظ فاصله فیزیکی، تب‌سنجی مستمر کارکنان و کارگران و ارجاع موارد مشکوک به مراکز درمانی در دستور کار قرار داد.

راد ادامه داد: در ایام پایانی سال، ضمن درخواست مکرر و مؤکد از شهروندان برای رعایت دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا، از طریق افزایش ساعت کاری میادین و به حداقل رساندن روزهای تعطیل این مراکز خدماتی، تلاش می‌کنیم تا شرایطی را فراهم کنیم که شهروندان برای تهیه ارزاق و مایحتاج مورد نیاز خود، بتوانند با تنظیم وقت و مدیریت زمان، در ساعات خلوت‌تر به میادین مراجعه کنند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه هر سال در این ایام، شاهد افزایش شکایت و نارضایتی شهروندان از تخلفات صورت گرفته توسط برخی فروشندگان در سطح شهر هستیم. سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران برای جلوگیری و کنترل این موضوع در میادین میوه و تره بار چه برنامه‌هایی تدارک دیده است اذعان کرد: با توجه به ساختار سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، خوشبختانه احتمال رخ دادن چنین اتفاقاتی در میادین میوه و تره‌بار بسیار کم است.

راد ادامه داد: ما در این مراکز، فروشنده محصول نیستیم، بلکه تنها بستر مناسبی را برای عرضه هر چه بهتر و بیشتر انواع محصول فراهم می‌کنیم. از سوی دیگر، غرفه‌داران و بهره‌برداران موظف و ملزم به رعایت دستورالعمل‌های این سازمان در خصوص کیفیت و قیمت محصولاتی که عرضه می‌کنند، هستند.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با بیان اینکه مدیران میادین و رؤسای بازار‌های میوه و تره بار بر حُسن اجرای این دستورالعمل‌ها نظارت مستمر و مستقیم دارند اذعان کرد: از این رو، احتمال تخلف در میادین میوه و تره‌بار بسیار کم است. با این همه، طبق برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده، در ایام پایانی سال نظارت‌ها افزایش خواهد یافت. در ضمن، شهروندان عزیز می‌توانند هرگونه پیشنهاد، انتقاد یا شکایتی را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۸۸۸ به سامانه نظارت همگانی شهرداری تهران اعلام کنند تا پیام آن‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن، مورد بررسی، پیگیری و رسیدگی قرار گیرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=50535
  • 48 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.