تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیاردی در پتروشیمی اعلام تورم نقطه به نقطه فروردین ماه روند صعودی اجاره در بازار مسکن تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران موافقت مجلس با تخصیص یارانه دارو و شیرخشک صنعت فولاد در معرض ورشکستگی شمش ایرانی یاری‌رسان کشورهای همسایه‌ تعطیلی تمام موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده ضرورت تلاش برای حفظ رضایت شهروندان تهران کاهش کودکان کار در پایتخت کبد چرب شایع ترین علت پیوند کبد در ایران تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فشارخون بالا قاتل خاموش واکنش باشگاه استقلال به برکناری خطیر ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر

3

برنامه‌ریزی توزیع و مناسب‌سازی قیمت اقلام پُرمصرف نوروزی

  • کد خبر : 50535
  • 01 اسفند 1399 - 11:33
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران بیان کرد: در روزهای منتهی به پایان سال، تقاضا برای برخی از محصولات افزایش می‌یابد و برنامه‌ریزی برای توزیع و مناسب‌سازی قیمت اقلام پُرمصرف انجام شده‌است.

به گزارش مدیریت شهری افق تهران، سعید راد مدیر عامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که با توجه به نزدیکی به ایام پایانی سال و افزایش تقاضا برای برخی محصولات، سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، چه تدابیر و تمهیداتی به این منظور اندیشیده است اظهار داشت: طبق بررسی‌های به عمل آمده و تجارب سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران طی سال‌های گذشته، در روزهای منتهی به پایان سال، تقاضا برای برخی از محصولات به شکل معناداری افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: عمدتاً این محصولات در حوزه میوه شامل سیب و پرتقال و در حوزه فرنگی شامل سیب زمینی، پیاز، خیار و گوجه‌فرنگی است.

راد درباره آجیل و خشکبار خاطرنشان کرد: در خصوص محصولات پروتئینی و آجیل و خشکبار نیز شاهد افزایش تقاضا در این ایام هستیم، بنابراین این سازمان برای پاسخگویی هر چه بهتر و بیشتر به تقاضای شهروندان و تلاش برای کنترل و تعدیل قیمت محصولات پرمصرف برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان، از هفته‌های قبل برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم را به عمل آورده است و به شهروندان اطمینان می‌دهیم که می‌توانند ارزاق و مایحتاج مورد نیاز خود را در ایام پایانی سال به سهولت از میادین میوه و تره بار تهیه کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که دقیقاً چه تدابیر و تمهیداتی به این منظور تدارک دیده شده‌است گفت: در بخش‌های مختلف، برنامه‌های متفاوتی تدارک دیده شده به عنوان مثال، عرضه میوه‌های پرتقاضا و محصولات پروتئینی تنظیم بازار با کمک دستگاه‌های مربوطه و افزایش عرضه این محصولات با اختلاف ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت نسبت به میانگین قیمت‌های سطح شهر از جمله برنامه‌های سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران برای ایام پایانی سال در بیش از ۲۵۰ میدان و بازار میوه و تره‌بار پایتخت است.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه با توجه به احتمال گسترش ویروس کرونا در مراکز پرجمعیت، چه برنامه‌ای برای کنترل و پیشگیری از انتشار این بیماری در میادین میوه و تره بار وجود دارد تصریح کرد: سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران از جمله نخستین دستگاه‌هایی بود که پس از ورود ویروس کرونا به کشور، ضمن رعایت تمامی دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا، مجموعه اقداماتی را نظیر ضدعفونی کردن مستمر سطوح، الزام کارگران و غرفه‌داران به استفاده از ماسک و دستکش، جداسازی صندوق‌داران از خریداران و نشانه‌گذاری در میادین میوه و تره‌بار به منظور حفظ فاصله فیزیکی، تب‌سنجی مستمر کارکنان و کارگران و ارجاع موارد مشکوک به مراکز درمانی در دستور کار قرار داد.

راد ادامه داد: در ایام پایانی سال، ضمن درخواست مکرر و مؤکد از شهروندان برای رعایت دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا، از طریق افزایش ساعت کاری میادین و به حداقل رساندن روزهای تعطیل این مراکز خدماتی، تلاش می‌کنیم تا شرایطی را فراهم کنیم که شهروندان برای تهیه ارزاق و مایحتاج مورد نیاز خود، بتوانند با تنظیم وقت و مدیریت زمان، در ساعات خلوت‌تر به میادین مراجعه کنند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه هر سال در این ایام، شاهد افزایش شکایت و نارضایتی شهروندان از تخلفات صورت گرفته توسط برخی فروشندگان در سطح شهر هستیم. سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران برای جلوگیری و کنترل این موضوع در میادین میوه و تره بار چه برنامه‌هایی تدارک دیده است اذعان کرد: با توجه به ساختار سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، خوشبختانه احتمال رخ دادن چنین اتفاقاتی در میادین میوه و تره‌بار بسیار کم است.

راد ادامه داد: ما در این مراکز، فروشنده محصول نیستیم، بلکه تنها بستر مناسبی را برای عرضه هر چه بهتر و بیشتر انواع محصول فراهم می‌کنیم. از سوی دیگر، غرفه‌داران و بهره‌برداران موظف و ملزم به رعایت دستورالعمل‌های این سازمان در خصوص کیفیت و قیمت محصولاتی که عرضه می‌کنند، هستند.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با بیان اینکه مدیران میادین و رؤسای بازار‌های میوه و تره بار بر حُسن اجرای این دستورالعمل‌ها نظارت مستمر و مستقیم دارند اذعان کرد: از این رو، احتمال تخلف در میادین میوه و تره‌بار بسیار کم است. با این همه، طبق برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده، در ایام پایانی سال نظارت‌ها افزایش خواهد یافت. در ضمن، شهروندان عزیز می‌توانند هرگونه پیشنهاد، انتقاد یا شکایتی را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۸۸۸ به سامانه نظارت همگانی شهرداری تهران اعلام کنند تا پیام آن‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن، مورد بررسی، پیگیری و رسیدگی قرار گیرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=50535
  • 46 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.