تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فشارخون بالا قاتل خاموش واکنش باشگاه استقلال به برکناری خطیر ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما

8

آتش‌نشانی تهران اولین آتش‌نشانی شهری در آسیا

  • کد خبر : 50350
  • 28 بهمن 1399 - 14:09
آتش‌نشانی تهران اولین آتش‌نشانی شهری در آسیا
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران بیان کرد: با حمایت‌های همه جانبه‌ای که انجام شده آتش‌نشانی تهران با دو دهه قبل تفاوت بسیار زیادی کرده که در داخل فاصله زیادی با دیگر شهرهای کشور دارد و در سطح منطقه هم از مدعیان است.

به گزارش سرویس اجتماعی افق تهران، سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران در خصوص وضعیت تجهیزات و نیروی انسانی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اظهار داشت: تجهیزات سازمان آتش‌نشانی تهران در حال حاضر از نظر کمی و کیفی در وضعیت قابل قبولی است.

وی در ادامه افزود: این اتفاق و پیشرفت در کمتر از دو دهه گذشته انجام شده‌است، در گذشته از نظر تجهیزات، ایستگاه‌ها، پرسنل و.. وضعیت مطلوبی نداشتیم، بنده به خاطر دارم که خودروها بعضا از رده خارج بود و تجهیزات خوبی نداشتیم که اصلا در شان پایتخت نبود. با تغییر نگاه مدیریت شهری در حدود دو دهه گذشته اهتمام ورزیده شد که سازمان آتش‌نشانی به روز شود.

ملکی یادآور شد: با وجود حمایت‌های همه جانبه‌ای که انجام شد می‌توان گفت با دو دهه قبل تفاوت بسیار زیادی داریم، به جرات می‌توان گفت آتش‌نشانی تهران با سایر شهرها در کشور فاصله دارد و در سطح منطقه هم از مدعیان است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران اذعان کرد: سازمان آتش‌نشانی تهران حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، به عنوان مثال چند سال گذشته یکی از معتبرترین انجمن‌های حوزه ایمنی و آتش ‌شانی که بر اساس فاکتورهای سختگیرانه‌ی آتش‌نشانی شهرهای مختلف را به عضویت خود در می‌آورد، با انجام بررسی‌های بسیار زیاد آتش‌نشانی تهران را به عنوان اولین آتش‌نشانی شهری در آسیا به عضویت خود درآورد.

وی ادامه داد: تجهیزات آتش‌نشانی بسیار گرانقیمت است و اکثر آن‌ها نیز خارجی است، پس تهیه این اقلام با این گرانی و قیمت دلار و.. بسیار سخت بود اما توانستیم درصد زیادی از نیازهای خود را برای خدمت‌رسانی به شهروندان تهیه کنیم. دو سال گذشته ٢١ دستگاه نردبان را در اوج تحریم‌ها و گرانی خریدیم.

ملکی تصریح کرد: در حال حاضر سازمان آتش‌نشانی تهران ۴١ دستگاه نردبان دارد که تا آن جایی که می‌دانم از کل نردبان‌های آتش‌نشانی موجود کشور نیز بیشتر است. در حال حاضر یک ست کامل لباس آتش‌نشانی حدود ۶۵ میلیون تومان است که با احتساب دستگاه تنفسی آن بیش از ٨٠ میلیون تومان می‌شود، اما اخیرا هم تعدادی لباس‌های دیگر خریداری کردیم و با وجود سختی و مشکلات توانستیم آن‌ها را وارد کنیم البته آتش‌نشانی تهران مغرور نمی‌شود و تیم‌های ما در حال بررسی مداوم هستند.

وی در پایان در خصوص وضعیت لجستیکی و تعداد نیروهای سازمان آتش‌نشانی تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر  ١٢٣٠ دستگاه خودروی سازمانی داریم و در سال ٩٩ نیز تعداد نیرو های سازمان آتش‌نشانی ۵٢۵٧ نفر است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=50350
  • 45 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.