تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

معرفی برترین موزه‌ها در ۳۰ اردیبهشت‌ماه پیش‌بینی کاهش شدید دما در تهران رشد درآمد حوزه شهری نشان اعتماد مردم به دوره ششم مدیریت شهری ظهور رقیب جدید برای ایران در بازار میلگرد شوراها مددکار مدیران شهری مجلس یازدهم مؤسس مجلس نوین در کشور اشتغال مستقیم۱۴۳ هزار نفر در صنعت پتروشیمی اجرای مجدد طرح کالابرگ الکترونیکی در گروی تصمیم دولت افتتاح دسترسی بزرگراه شهید همت غرب از بزرگراه‌ شهید چمران توصیه‌هایی برای پیشگیری از افزایش فشار خون چالش ورود ماشین آلات معدنی جدید به معادن مجوز مجلس به شناورسازی تقویم آموزشی مدارس و دانشگاه ها تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان اخذ مجوز ۲ خط تراموا در تهران بخشنامه‌ای برای سرکوب صادرکننده به نفع واردکننده تداوم رکود در سیاست‌های ارزی صادرات فولاد تعطیلی شنبه‌ها باعث افزایش مراودات اقتصادی با جهان راهکارهایی برای جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان وضعیت قرمز پرسپولیس در حساس‌ترین هفته‌های لیگ رای کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در مورد استقلال و پرسپولیس انتشار کارت امتحانات نهایی از امشب حضور واگن‌های چینی از بهمن ماه در تهران جزئیات معاملات مسکن شهر تهران در سال جدید مکاتبه با موزه کویت برای استرداد تابلوی مظفرالدین شاه ساخت ۴۹ کیلومتر مترو در ۳۲ ماه اخیر افزایش صادرات صنایع معدنی به مرز ۱۳.۷ میلیارد دلار افزایش عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی به ۵.۲ همت تاثیر مصرف کافئین قبل از خواب بر سلامتی اعلام قیمت تمام شده اتوبوس‌های چینی از سوی شهردار تهران اصلاح جداول بودجه ۱۴۰۳ ضرورت تصویب تفریغ بودجه در شورای شهر نقاط قوت و ضعف شهرداری تهران در تفریغ بودجه ۱۴۰۱ تعطیلی شرکت‌های فولادی با تداوم روند فعلی فولاد ایران در بازارهای جهانی کاهش نرخ تورم سالانه به ۳۸.۸ درصد نفت باعث غفلت از معادن استان خوزستان موافقت مجلس با کاهش ساعت کاری کارمندان دولت

10

مساله برجام تا پایان کار دولت به نتیجه نمی‌رسد

  • کد خبر : 50243
  • 27 بهمن 1399 - 10:47
مساله برجام تا پایان کار دولت به نتیجه نمی‌رسد
نماینده ادوار مجلس بیان کرد: آمریکا این مساله را مدنظر دارد که با یک دولت مستقر و بادوام همکاری داشته باشد تا یک دولت که به پایان عمر خود رسیده‌است.

به گزارش سرویس سیاسی افق تهران، حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در رابطه با رویکرد جمهوری اسلامی ایران به بازگشت آمریکا به برجام با بیان اینکه تاکنون اظهارات متفاوتی از ناحیه تیم جو بایدن در خصوص برجام مطرح و اعلام شده‌است، اظهار داشت: بالطبع جمهوری اسلامی ایران شرایط و ادعاهایی مبتنی بر واقعیت دارد مبنی بر اینکه آمریکا بود که از برجام خارج شده و جمهوری اسلامی همراه برجام بوده و همپیمانان آمریکا که عضو برجام نیز هستند، اذعان دارند ایران در این مدت همراهی و همگامی با برجام داشته‌است.

وی عنوان کرد: بنابراین ایران از برجام خارج نشده و کما فی السابق به این معاهده و محتویاتش متعهد بوده و هست. در نتیجه طبق آنچه مسئولین ما اعلام کردند، آمریکا باید قدم اول را بردارد و با لغو تحریم‌ها ورود خود را به برجام اعلام کند.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: این یک حرف منطقی و استدلال قابل قبول و محکمه پسندی است. بنابراین رویکرد ما همان است که تاکنون از ناحیه مقام معظم رهبری و مسئولین اعلام شده و این آمریکا است که باید خود را با لغو تحریم‌ها و برگشت به برجام تنظیم کند.

سبحانی‌نیا اتصریح کرد: اینکه آمریکا پیش‌شرط‌هایی مبنی بر اینکه ایران چه کند یا نکند، یا باید به برجام متعهد باشد حرف‌هایی است که فکر نمی‌کنم بسیاری از همپیمانان آمریکا آن را به عنوان یک واقعیت بپسندند یا باور کنند. البته ممکن است به عنوان طرفداری از آمریکا اجمالا اظهاراتی داشته باشند.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه واقعیت این است که آمریکا باید گام اول برای لغو تحریم‌ها و برگشت به برجام را بردارد و خود را برای تبعاتی که مترتب از این مساله است آماده کند، خاطرنشان کرد: برداشتی که بنده نسبت به این مساله دارم این است که آمریکا، بایدن، حزب دموکرات و تیم بایدن و شرایط موجود از یک طرف، با توجه به اینکه مدت کوتاهی از عمر دولتشان می‌گذرد و درگیر حل و فصل مسائل داخلی و درگیری‌های خود با تیم ترامپ هستند و از طرف دیگر با توجه به وضعیت انتخابات پیش‌روی ایران و شرایطی که دولت ما دارد، فکر نمی‌کنم مساله برجام در این چند ماه پایان کار دولت به ثمر بنشیند و نتیجه بدهد.

وی در پایان افزود: در نتیجه آمریکا هم این مساله را مدنظر دارد که با یک دولت مستقر و بادوام همکاری داشته باشد تا یک دولت که به پایان عمر خود رسیده‌است. بنابراین از این جهت در این شرایط خیلی امیدوار به نتیجه‌ای نیستم اما برای اینکه مساله برجام زنده باشد اظهاراتی از ناحیه آنها انجام می‌گیرد تا این دوره تمام شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=50243
  • 62 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.