تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تعطیلی پایانه قدیم شرق تهران تا پایان پاییز ۱۴۰۳ حضور کم‌رنگ محصولات فولادی ایران در بازارهای جهانی آخرین زمان ثبت‌نام نمایندگان نامزدها در سامانه داوطلب رویکرد جدید ایران در توسعه میادین گازی صنایع و ماشین آلات معدنی مکلف به دریافت شناسه کالا جزئیات وام ودیعه مسکن به مدیران شهرداری رگبار باران و وزش باد شدید در تهران واگذاری خدمات پس از فروش اتوبوس‌های برقی به ۲ شرکت‌ داخلی افزایش حقوق بازنشستگان از ماه جاری افزایش ۶۰ درصدی تولید نفت در دولت سیزدهم پیش‌بینی سه خط ویژه اتوبوس برای جابجایی بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب آغاز قطعی برق فولادسازان در تابستان تلاش‌های شبانه‌روزی دولت برای حل مشکلات مردم توضیح سازمان غذا و دارو درباره روغن‌های وارداتی آلوده به کشور حضور نهادهای فعال محلات در هیأت‌های امنا توقف ساخت و ساز در پارک لاله با ورود شورای شهر عوامل خطرِ «زوال عقلِ زودرس» ابلاغ بیمه هنرمندان صنایع‌دستی تاریخ دقیق صدور مجوز حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس اقدام مدیرعامل سابق استقلال علیه بازیکن جنجالی انتقاد از ناهماهنگی ساختار سازمان مشارکت‌های اجتماعی شهرداری با مأموریت‌های محوله جزییات تغییر حق مسکن کارگران احتمال واگذاری تعیین دستمزد به مجلس انگور میوهای مفید برای کاهش وزن انتقاد از انتصابات محفلی در شهرداری در شورای شهر تداوم بارش باران در تهران تا پنجشنبه ضرورت بهینه سازی مصرف انرژی در کشور ضرورت تدوین برنامه عملیاتی پتروشیمی‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید تصویب لایحه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تعیین دستمزد راهنمایان گردشگری پتروشیمی‌ها به دنبال تامین خوراک از گاز فلر ضرورت مدیریت مصرف انرژی در صنایع فولادی و معدنی به وسیله هوش مصنوعی کاهش التهاب بازار مسکن با اجرای قانون ساماندهی اجاره‌بها تاثیر سبک زندگی سالم بر افزایش طول عمر امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ میان کاخ گلستان و پژوهشگاه میراث فرهنگی نصب سامانه لرزه‌نگار در عمق ۱۰۰ متری در بوستان نهج‌البلاغه

7

اثربخشی واکسن‌های وارداتی

  • کد خبر : 49695
  • 18 بهمن 1399 - 16:20
اثربخشی واکسن‌های وارداتی
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: با ورود اولین محموله واکسن و بر اساس اولویت‌ها، تزریق واکسن شروع خواهد شد، واکسن تهیه شده از اثربخشی بالای ۹۱ درصد برخوردار است.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا روز شنبه در پایان جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، به تشریح مصوبات و تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا پرداخت.

وی در ابتدا به وضعیت بیماری کرونا در دنیا و کشور اشاره کرد و ادامه داد: وضعیت در اروپا و آمریکا نگران‌کننده است و به زانو در آمده‌اند در حالی که واکسیناسیون را هم شروع کرده‌اند، در کشور ژاپن هم بیش از ۷۰ درصد تخت‌های بیمارستانی پر شده‌است.

رئیسی افزود: هدف ما این است که بتوانیم وضعیت فعلی را حفظ و جلوگیری از خیز چهارم داشته باشیم و شب عید آرام داشته باشیم، هنوز شهر قرمز نداریم اما شهرهای نارنجی ما دو برابر شده‌است و این یک هشدار است. ضمن اینکه تعداد شهرهای زرد نیز افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: خیز ملایم در برخی از مناطق کشور شروع شده که می‌توان آن را کنترل کرد، در استان‌های شمالی و چند استان دیگر شرایط به گونه‌ای است که باید مراقبت و کنترل بیشتری صورت بگیرد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: هفته گذشته دو استان نارنجی داشتیم اما در حال حاضر تعداد شهرهای نارنجی در سایر استان‌ها نیز افزایش یافته‌است، شهرهای نارنجی از ۱۸ تا به ۳۶ شهر و شهرهای زرد از ۱۳۰ به ۱۷۸ رسیده و شهرهای آبی از ۳۰۶ به ۲۳۴ شهر کاهش یافته است.

وی یادآور شد: به استان‌های هرمزگان، خوزستان، یزد، استان‌های شمالی گیلان، مازندران و گلستان، آذربایجان غربی و لرستان هشدار می‌دهیم.

رئیسی اذعان کرد: یکی از مصوبات امروز ستاد ملی مقابله با کرونا، توسعه و گسترش خدمات الکترونیکی است تا حضور و مراجعات مردم کمتر شود، مصوب شد تا پایان سال دستگاه‌های اجرایی سه خدمت پر مخاطب را الکترونیکی ارائه بدهند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: امتحانات عملی و حضوری برای دانشجویان نخواهیم داشت و آنلاین خواهد بود همچنین استان‌های تهران و البرز همچنان زرد هستند، اما وضعیت شکننده است. در استان‌های شمالی و چند استان دیگر، منع تردد برقرار است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با ورود اولین محموله واکسن، بر اساس اولویت‌ها، تزریق واکسن شروع خواهد شد، واکسن تهیه شده از اثربخشی بالای ۹۱ درصد برخوردار است و اکثر کشورهای اروپایی متقاضی این واکسن شده‌اند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=49695
  • 19 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.