تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور» بازگشت قطارهای تندرو به خط ۵ مترو قیمت انواع میوه در میادین میوه و تره بار افزایش پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت فرزندان مادران استرسی چهار برابر بیشتر در معرض چاقی تکمیل زنجیره ارزش مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی امضای تفاهم‌نامه توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری اجرای مجدد دوچرخه‌سواری در سه‌شنبه‌ها برگزاری رویداد بزرگ دشت غذا در تهران افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ماه کاهش دما شدید هوای تهران در روز پنجشنبه کاهش تقاضا عامل کاهش قیمت محصولات فولادی افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران رکود صنعت فولاد با قیمت‌های دستوری اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ در مجلس هزاران میلیارد تومان از اموال تهران درحال از بین رفتن مسافران سبب اختلال خط ۵ مترو ضرورت رسیدگی شهرداری تهران به وضعیت کارگرانش باشگاه پرسپولیس منتظر تایید سرمربی برزیلی مسجد جامع ارومیه واجد شرایط ثبت در میراث جهانی زمان برگزاری مجمع باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس افق تمدنی ایران برای خودکفایی در تولید و صادرات برق موج افزایشقیمت‌ها در محصولات پتروشیمی ضرورت مشارکت مجتمع‌های پتروشیمی در جایزه تعالی صنعت پتروشیمی اشتغالزایی برای معتادان متجاهر بهبودیافته پله نوردی باعث افزایش طول عمر حمل و نقل عمومی از موضوعات مهم این دوره شورای شهر تهران جزئیات افزایش مستمری بازنشستگان رشد ۲۱ درصدی صنعت گردشگری ایران پیش‌بینی صادرات ۱۰ میلیارد دلاری فولاد در سال ۱۴۰۳ ارتباط مصرف غذاهای ناسالم با اختلالات حافظه وزش باد شدید و رگبار باران در تهران جزئیات اصلاح قانون کار و بیمه بیکاری کشف معماری ۴۵۰۰ ساله در شرق ایران

7

باسازی ناوگان فرسوده اتوبوسرانی پایتخت

  • کد خبر : 49693
  • 18 بهمن 1399 - 16:02
باسازی ناوگان فرسوده اتوبوسرانی پایتخت
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهرانبیان کرد: دولت مصوبات خوبی در زمینه خرید اتوبوس دارد و اگر این مصوبات محقق شود تا ناوگان فرسوده اتوبوسرانی از این وضعیت خارج شود.

به گزارش سرویس شورای شهری افق تهران، مراسم بهره‌برداری از ۱۱۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس و تحویل تاکسی‌های نوسازی شده ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران با حضور محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران، پیروز حناچی شهردار تهران، محمد علیخانی رییس کمیسیون حمل و نقل، سید آرش حسینی میلانی رییس کمیته محیط‌زیست، زهرا نژاد بهرام رییس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران، جمالی‌نژاد معاون عمرانی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، فرشاد مقیمی مدیر عامل ایران خودرو، مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، محمود ترفع مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی و شرکت واحد تهران، روشنی مدیر عامل سازمان تاکسیرانی و جمعی از مسئولان و مدیران شهری در بوستان گفتگو برگزار شد.

علیخانی در این مراسم اظهار داشت: امروز شاهد بهره برداری از ۱۱۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس به ناوگان حمل و نقل عمومی هستیم هر چند همانطور که می‌دانید نیاز ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران بسیار فراتر از این تعداد است اما باز هم تحویل همین تعداد را باید غنیمت شماریم چرا که در این شرایط سخت ناشی از شیوع کرونا و تحریم‌ها این تعداد اتوبوس تحویل داده شد. البته ما انتظار داریم دولت با توجه به مصوبات خوبی که در زمینه خرید اتوبوس داشته به این مصوبات جامه عمل بپوشاند. اخیرا هم در ستاد ملی کرونا تحویل ۵ هزار اتوبوس به شهرها مصوب شد که امیدواریم سهم شهر تهران هم از این تعداد داده شود.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: آقای هاشمی در مراسم تحویل ۱۰۰ دستگاه اتوبوس که چند ماه قبل برگزار شده بود اشاره داشتند دولت مصوبات خوبی در زمینه خرید اتوبوس دارد و امیدواریم این مصوبات محقق شود تا ناوگان فرسوده اتوبوسرانی تهران از این وضعیت خارج شود.

علیخانی افزود: مورد دیگری که فراموش شده بحث ۶۳۰ واگن مترو است که ظاهرا الحاقیه ای قرار است در وزارت کشور امضا شود و امیدواریم این موضوع نیز با همت وزارت کشور زودتر محقق شود. البته آغاز این موضوع به سال ۱۳۹۵ بر می گردد که مصوبه شورای اقتصاد را هم داشته و امیدواریم هر چه زودتر به نتیجه برسد.

وی به موضوع تحویل تاکسی‌های نوسازی شده اشاره کرد و گفت: امروز واجب است تشکری از رانندگان عزیز تاکسیرانی داشته باشیم که ۱۱۰ هزار نفر را شامل می‌شود. رانندگان تاکسی به واسطه ارتباط با مردم و کار مستمرشان بیشترین تلفات را در دوران شیوع کرونا داشته‌اند.

علیخانی یادآور شد: انتظار این است که به این قشر توجه بیشتری شود و نیز رانندگان ناوگان اتوبوسرانی که امیدواریم آقای حناچی به معاونت مالی دستور بدهند تا باقی‌مانده مطالبات این قشر زحمتکش نیز پرداخت شود.

ریس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: جا دارد در این مراسم از آقای مقیمی و همکارنشان در ایران خودرو که به تعهدات خود وفا کردند نیز تشکر کنیم و امیدواریم تا پایان سال باقی مانده اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها نیز تحویل داده شود تا شاهد توسعه همکاری‌های بیشتر بین شهرداری و ایرانخودرو باشیم.

علیخانی تصریح کرد: تهران نیاز به بیش از ۳ هزار اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومی دارد و متاسفانه به دلیل اینکه دولت به تعهدات خود عمل نکرد، شورا راسا وارد شد و با پیگیری‌هایی که صورت گرفت و اعتباری که تصویب شد شهرداری قراردادی را با ایرانخودرو دیزل منعقد کرد تا۲۵۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی اضافه شود که امروز دومین سری از اتوبوس های این قرار داد تحویل داده شد که در سری اول ۱۰۰ دستگاه و امروز نیز ۱۱۰ دستگاه از این اتوبوس ها به ناوگان اضافه شدند.

وی در پایان افزود: هر چه تعداد ناوگان حمل و نقل عمومی بیشتر باشد فاصله اجتماعی در دوران شیوع کرونا نیز بهتر رعایت خواهد شد و کیفیت خدمات‌رسانی نیز بهتر می‌شود البته معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مجددا پیگیر هستند تا قراردادهای جدیدتری را برای خرید اتوبوس با ایرانخودرو منعقد کنند و امیدواریم با ادامه این روند کمبودهای ناوگان حمل و نقل عمومی هر چه بیشتر رفع شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=49693
  • 21 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.