تاریخ : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

افزایش ظرفیت تولید متانول کشور به بیش از ۱۴ میلیون تن ۳ میلیارد دلار درآمد ارزی کشور از محل صادرات مشتقات نفتی اعلام شرایط دریافت وام ۳۰۰ میلیونی برای مستاجران جزئیات ساخت خط ۹ متروی تهران برنامه شهرداری تهران برای استفاده از دوچرخه‌ جزئیات اجرای بخش‌نامه کاهش عوارض صادرات محصولات زنجیره فولاد افزایش خطر سکته مغزی با عصبانیت آمادگی ۵ سرمایه‌گذار برای تولید بنزین از متانول اعمال موانع و محدودیت‌های تولید فولاد ایران دومین تولیدکننده بزرگ سوخت‌های مایع موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح احکام مالیاتی جزئیات تصویب لایحه کاهش ساعت کار ادارات دهان اولین عضو نشان‌دهنده ابتلا به آلزایمر ضرورت برگزاری جلسه هم‌اندیشی درخصوص قرارداد چین انتقاد عضو شورای شهر از شهرداری تهران ضرورت ارتباط مستقیم نمایندگان مجلس با اعضای شورای شهر تهران جزئیات مرمت آرامگاه کوروش شکایت مجدد باشگاه استقلال از ۲ پرسپولیسی اعلام شرایط برگزاری امتحانات نهایی ترکیب احتمالی استقلال برای مصاف با فولاد خوزستان ظهور بیماری‌های ویروسی و عفونی بعد از مصرف توت فرنگی افزایش تدریجی ایستگاه‌های شارژ تاکسی‌های برقی در پایتخت قرارداد شهرداری با چین از بهترین قراردادهای تاریخ کشور آخرین قیمت آپارتمان‌های ۴۰ متری در مناطق مختلف پایتخت جزئیات برداشت ماهانه مالیات از حقوق کارمندان انتظار بی‌جواب تولیدکنندگان از وزیر صمت افزایش ۶ برابری هزینه برق فولادسازان افزایش صادرات معدن و صنایع معدنی به مرز ۱۳.۷ میلیارد دلار بررسی مجدد طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت بهره‌برداری از ۱۵ طرح پتروشیمی تا پایان ۱۴۰۳ توصیه‌های برای کاهش علایم حساسیت فصلی افتتاح ۴ بازار جدید تره‌بار در تهران ضرورت توسعه زیرساخت‌های برقی‌سازی حمل و نقل همگانی پایتخت تاکید شهردار تهران بر لزوم اتصال پایانه جدید شرق به شبکه مترو برگزاری نمایشگاه گل محلات به زودی اعلام مبلغ پاداش استقلالی‌ها تا قهرمانی

11

تبصره عوارض هتل‌سازان با ۱۲ رای موافق تصویب شد

  • کد خبر : 49281
  • 12 بهمن 1399 - 12:16
تبصره عوارض هتل‌سازان با ۱۲ رای موافق تصویب شد
بعد از بررسی‌ها تبصره عوارض افزایش ارزش قانونی «او یک» و «او دو» مبنی بر دریافت عوارض بهره برداری از تاسیسات گردشگری به عنوان علی‌الحساب، با ۱۲ موافق به تصویب رسید.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران، ادامه بررسی طرح «الحاق عنوان عوارض افزایش ارزش قانونی ناشی از اجرای طرح‌های توسعه شهری در بند (د) مصوبه ساماندهی و توسعه تأسیسات گردشگری در شهر تهران»، در دستور کار جلسه صبح امروز شورای شهر قرار گرفت.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران درباره این طرح افزود: در جلسه پیش این موضوع مورد بحث گذاشته شد. موضوع بر این است که ما می‌خواهیم از هتل سازی در تهران حمایت کنیم و این بحث پیش آمد حذف عوارض چه تأثیری در ساخت هتل دارد اما آقای گلپایگانی مخالف بودند و اعلام کردند که این عوارض به اقساط و پس از ساخت گرفته می‌شود.

در ادامه محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران یادآور شد: شهرداری تهران دین خود را در زمینه ارائه تسهیلات به فعالان گردشگری ادا کرده است. حال شهرداری می‌خواهد عوارضی تحت عنوان عوارض ارزش بهینه که بعدها اسم آن به عوارض ارزش قانونی ناشی از طرح‌های توسعه شهری تغییر کرد را دریافت کند. بخشی از این عوارض مربوط به تغییر کاربری زمین است. تقاضای بنده این است که دوستان به عوارض «او یک» و «او دو» که به عنوان مثال درباره طبقات اضافی است، رأی ندهند تا حذف شود.

وی افزود: کل عوارض ساخت و ساز به حدی پایین است که تأثیری در آن ندارد. شهرداری در حال ارائه ۹۰ درصد تخفیف است و این میزان عوارض نیز ناچیز است.

در ادامه محمد جواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی مجلس شورای شهر اذعان کرد: اساساً نگاه به موضوع گردشگری مورد بحث است. بنده می‌گویم برای عوارضی که قرار است ۱۰ سال دیگر گرفته شود، چرا باید برای کسی که در این شهر با مشکلات فراوان اقدام به فعالیت گردشگری کرده‌است، مانع ایجاد کند. بحث ما این است که هتلی ساخته می‌شود و همه از آن استفاده می‌کنند.

عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران نیز در این باره خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۶۰ میلیارد تومان مربوط به عوارض هتل‌سازی منطقه ۶ داریم. این رقم برای هتل‌سازان رقمی نیست اما برای شهرداری بسیار چشم‌گیر است. برای تبدیل تهران به مقصد گردشگری باید راهکارهای دیگری برای زیبایی و پاکیزگی شهر را مورد توجه قرار دهیم و با تخفیف به هتل‌سازان منجر به توسعه گردشگری نخواهیم شد.

در ادامه تبصره عوارض افزایش ارزش قانونی «او یک» و «او دو» مبنی بر دریافت عوارض تا زمان بهره‌برداری از تأسیسات گردشگری به عنوان علی‌الحساب، با ۱۲ موافق به تصویب رسید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=49281
  • 28 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.