تاریخ : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رشد اقتصاد دانش‌بنیان عامل مشارکت مردم در جهش تولید رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران سازمان برنامه مکلف به بستن حساب‌های فرعی دستگاه‌ها تمدید مهلت نوبت سوم کالابرگ افزایش شدید اجاره مسکن برای مستاجران ضرر شدید در کمین فولادسازان ایران افزایش ۶۰ درصدی تولید نفت در دولت سیزدهم کشف منابع جدید نفت و گاز در ایران جزئیات احداث پایانه و پارکینگ ورزشگاه تختی در خط ۷ مترو افتتاح ۵ مددسرا و ۱۰ مرکز جامعه‌پذیری تا پایان سال ضرورت ایجاد انگیزه برای ساخت هتل در تهران مأموریت‌های جدی مدیریت شهری در سال ۱۴۰۳ تاثیر داروهای استنشاقی بر درمان آسم ۱۶ کشور در لیست جدید لغو روادید ضروزت توسعه زیرساخت‌های ورزش شهروندی در مناطق جنوبی پایتخت ایران صادرکننده خدمات نفتی به سایر کشورها کشف سفال‌های تاریخی در بانک ملی بازار تاریخی اصفهان محکومیت جدید برای استقلال وضعیت عجیب استقلال برای تمدید قرارداد بازیکنان غذاها و ویتامین‌های موثر در کاهش یبوست تعطیلی پایانه قدیم شرق تهران تا پایان پاییز ۱۴۰۳ حضور کم‌رنگ محصولات فولادی ایران در بازارهای جهانی آخرین زمان ثبت‌نام نمایندگان نامزدها در سامانه داوطلب رویکرد جدید ایران در توسعه میادین گازی صنایع و ماشین آلات معدنی مکلف به دریافت شناسه کالا جزئیات وام ودیعه مسکن به مدیران شهرداری رگبار باران و وزش باد شدید در تهران واگذاری خدمات پس از فروش اتوبوس‌های برقی به ۲ شرکت‌ داخلی افزایش حقوق بازنشستگان از ماه جاری افزایش ۶۰ درصدی تولید نفت در دولت سیزدهم پیش‌بینی سه خط ویژه اتوبوس برای جابجایی بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب آغاز قطعی برق فولادسازان در تابستان تلاش‌های شبانه‌روزی دولت برای حل مشکلات مردم توضیح سازمان غذا و دارو درباره روغن‌های وارداتی آلوده به کشور حضور نهادهای فعال محلات در هیأت‌های امنا توقف ساخت و ساز در پارک لاله با ورود شورای شهر

9

بررسی لایحه اصلاح تعیین عوارض تردد ترافیکی

  • کد خبر : 49278
  • 12 بهمن 1399 - 12:02
بررسی لایحه اصلاح مصوبه تعیین عوارض تردد جهت مدیریت ترافیک، کاهش تقاضای سفر و کنترل آلودگی هوا برای سال ۱۴۰۰ در دستور کار شورای شهر قرار گرفت و بهای عوارض به ۲۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران، بررسی لایحه اصلاح مصوبه تعیین عوارض تردد جهت مدیریت ترافیک، کاهش تقاضای سفر و کنترل آلودگی هوا برای سال ۱۴۰۰ در دستور کار شورای اسلامی شهر تهران قرار گرفت و محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر در تشریح این به تغییرات نسبت به سال ۹۹ اشاره کرد و اظهار داشت: تغییراتی در افزایش پایه عوارض نسبت به سال ۹۹ داشتیم در حالی که در لایحه شهرداری تنها ۲۰ درصد افزایش بهای عوارض را پیشنهاد داده بودند ما در کمیسیون مشترک به ۲۵ درصد افزایش یافت و نرخ عوارض از ۲۸ هزار ۷۰۰ تومان ۳۵ هزار تومان شد.

وی افزود: افزایش خدمات بهای صدور مجوز سالانه تردد از ۱۸۰ هزار تومان به ۱۸۷ هزار ۵۰۰ ریال افزایش یافت. و با وجود افزایش عوارض از مبلغ ثابت از ۵ هزار تومان به ۲۵ درصد، به استثنای کامیون‌های حمل سوخت و آرد که رایگان بوده و در اصلاح جدید هم رایگان هستند.

علیخانی گفت: ماده ۱۳ این لایحه هم به این شکل اصلاح شد که تاکید بر اختصاص ۴۰ درصد از سهم شهرداری تهران به نوسازی ناوگان فرسوده دارد، و با وجود اینکه ۴۰ تاکنون این سهم ۴۰ درصدی پرداخت نمی شده و نوسازی تاکسی به همین دلیل متوقف شده بود و با تخصیص مستقیم این سهم، مشکل حل می‌شود.

هاشمی یادآور شد: شهرداری موافق این تغییرات است.

مسجدجامعی در مخالفت با این طرح گفت: شهرداری ۲۰ درصد پیشنهاد داده است و ما آن‌را به ۲۵ درصد افزایش داده‌ایم و در عوارض حوزه شهری که جزو درآمدهای پایدار می‌دانیم خیلی افزایش داشته‌ایم، اما به هر حال ۲۵ درصد افزایش یافته و رقم‌ها بسیار بالا رفته است و در دوره‌های پیشین در سال انتخابات شورای شهر رفتاری داشت که منجر به استقبال مردم از انتخابات می‌شد. تا فشار اقتصادی به مردم نیاید و ما هم نباید در سالی که سال انتخابات این چنین رفتار کنیم و این افزایش عوارض در سال انتخابات، مخالف مشی جاری شورا بوده است.

رسولی در موافقت با این اصلاحیه گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه دی ماه امسال ۳۸.۵ درصد است، و پیش بینی می‌شود نرخ تورم سالیانه امسال نسبت به سال قبل بالای ۴۰ درصد باشد و هزینه‌های اداره شهر بیش از ۶۰ درصد افزایش یافته در حالی که تحقق درآمدهای شهرداری به ۷۰ درصد نرسیده و دولت مقتدرانه از اختصاص سهم شهرداری از ماده ۲۳ قانون جلوگیری می‌کند و ۲ هزار میلیارد تومان حق شهرداری از سوی دولت گروگان گرفته شده است.

وی ادامه داد: ما در سال گذشته برای سالیانه ۱۰ هزار نوسازی تاکسی فرسوده که از اقشار مستضعف هستند نتوانستیم عمل کنیم و عوارض ۲۵ درصد با توافق معاون شهردار صورت گرفته و در مقایسه با نرخ تورم عددی نیست و اگر بنای بر افزایش مشارکت باشد شورای نگهبان، دولت و مجلس که تصمیم گیرنده است و صداوسیما باید فعالیت کنند.
رسولی افزود: این عوارض برای کسانی است که ماشین دارند و در محدوده طرح آلودگی هوا تردد کنند وضع می‌شود نه مستضعفین.

دو پیشنهاد در این لایحه وجود داشت که اولین پیشنهاد بازگشت به نرخ لایحه از سوی مسجد جامعی بود و گفت: کسی مخالف تاکسیرانی نیست و دولت پیش از این هم پول نداده است و اقزایش زمینه سازی برای مشارکت با توجه به اینکه گرانی مردم را خسته کرده است و دیگری افزایش ستون ۶ این لایحه بوده است.

خداکرمی با اشاره به اینکه این لایحه د ردو کمسیون بررسی شده و شهرداری هم موافق است، کسی که در طرح ترافیک می‌شود از فضای متعلق به همه شهروندان استفاده می‌کند و باید عوارضش را بدهد. این شهر احتیاج به منابع پایدار دارد در حالی که نمی‌توانیم جذب درآمد خارجی داشته باشیم، شهروندان پولدار باید به اداره شهر کمک کنند و برای رعایت حقوق همه شهروندان باید عوارض را از کسانی که منابع بیشتری می‌برند گرفته شود.

رسولی در واکنش به این صحبت مسجد جامعی که گفت: اگر ۷۰ درصد بودجه سال گذشته شهرداری تحقق یافته نشانه غلط برنامه ریزی کردن است پاسخ داد: بودجه یک پیش بینی و وابسته به رویدادها و وقایع است و زحمات شبانه روزی شورا را نباید زیر سوال ببرید. حداکثر ۱۱۰ هزار نفر عوارض طرح ترافیک می‌شوند و هر کس آش بیشتری می‌خواهد پولش را بدهد.

پیشنهاد مشترک آروین و میرلوحی درباره اینکه ارقام جدول ۶ را مشابه لایحه انجام دهیم اما ستون آخر جا افتاده است. این پیشنهاد با ۱۸ موافق به تصویب رسید و کل لایحه با اصلاحات انجام شده به رای گذاشته شد و در نهایت با ۱۷ رای موافق به تصویب رسید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=49278
  • 44 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.