تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رشد ۱۶.۳ درصدی تولید فولاد خام ایران رفتارهای غلط غذایی خانواده عامل اصلی ایجاد بدغذایی تکمیل خطوط هفت گانه مترو تهران تا پایان امسال آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت سازوکار اخذ مالیات بر عایدی سرمایه از اشخاص غیرتجاری افزایش ۱۳ برابری سرمایه‌گذاری خارجی گردشگری در دولت سیزدهم تشخیص زودرس ام اس با آزمایش خون پتروشیمی و فولاد ارزآورترین صنایع در ۱۴۰۲ تحقق تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی تشکیل ۱۱ خانه جهادی در محلات تهران اختلاف ۵.۶ درصدی نرخ تورم دهک اول و دهم آخرین تغییرات زمان واریز یارانه‌ها کاهش صادرات محصولات نهایی در کشور بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان در مجلس عزم شورای شهر برای ورود واگن‌های مترو به کشور آغاز به کار هیات امنای محلات از امروز انتقاد عضو شورای شهر تهران از شهرداری تهران برگزاری اولین جلسه هیات مدیره استقلال پس از واگذاری بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان جلب اعتماد مردم در مدیریت شهری مقدمه رشد شهر جزئیات طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو تخصیص اعتبار برای مرمت دومین بنای خشتی ایران بهینه‌سازی مصرف انرژی از راهبردهای مهم صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ افزایش تولید در صنعت فولاد در گرو تأمین انرژی تصویب ایجاد شعبه رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران حذف گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب معیارهای افزایش شهریه مدارس غیردولتی پیش‌بینی قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳ تغییر فرمول تعیین حقوق کارگران زیان ۳ میلیارد دلاری صنعت فولاد خام‌فروشی عامل اصلی کاهش ارزش صادرات فولاد زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان ضرورت تدوین لایحه ارائه خدمات رفاهی به تهرانی‌ها جزئیات ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی محرومیت قطعی ستاره‌های استقلال و پرسپولیس

7

خطرات مواد ضدعفونی برای قرینه چشم

  • کد خبر : 49104
  • 09 بهمن 1399 - 10:08
خطرات مواد ضدعفونی برای قرینه چشم
افزایش قابل توجه استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده حاوی الکل در دوران همه‌گیری کووید-۱۹ پیامدهای خطرناک و آسیب چشمی جدی در کودکان به همراه دارد.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، افزایش قابل توجه استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده حاوی الکل در دوران همه‌گیری کووید-۱۹ با برخی پیامدهای خطرناک و ناخواسته همراه است که از آن جمله می‌توان به آسیب چشمی در کودکان اشاره کرد.

پزشکان با بررسی اطلاعات مرکز کنترل مسمومیت فرانسه و بیمارستان اطفال پاریس دریافتند که آسیب چشمی بچه‌های زیر ۱۸ سال در یک دوره پنج ماهه در سال گذشته در مقایسه با سال ۲۰۱۹ هفت برابر شده است.

دکتر “سونال تولی” سخنگوی آکادمی چشم پزشکی آمریکا که یافته‌های این مطالعه را بررسی کرده‌است، بیان کرد: آسیب چشمی ناشی از قرار گرفتن در معرض ضدعفونی‌کننده دست یک مشکل شناخته شده است. این نگرانی نه تنها برای کودکان بلکه برای بزرگسالان و کادر درمان نیز وجود دارد.

به گفته کارشناسان هندی، مواد ضد‌عفونی‌کننده دست بیشتر از اتانول یا ایزوپروپیل الکل (۶۰ تا ۹۵ درصد) تشکیل شده‌اند که برای ساختارهای ظریف مانند بافت حساس چشم، سمی هستند.

به همین ترتیب قرار گرفتن در معرض مواد ضدعفونی‌کننده ممکن است به دلیل ایجاد زخم قرنیه منجر به نابینایی شود. افزایش استفاده از این محصولات در طول همه‌گیری کووید-۱۹، کودکان را در برابر آسیب‌های ناشی از چشم آسیب‌پذیرتر کرده‌است.
همچنین بیشتر موارد گزارش شده آسیب چشمی ناشی از مواد ضدعفونی‌کننده، خفیف بوده‌اند هرچند مواردی از التهاب قرنیه نیز گزارش شده‌است. چندین کودک نیز به ضایعات جدی قرنیه دچار شدند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=49104
  • 35 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.