به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، یدالله کاظمی مجری ممیزی املاک مرحله ششم در جلسه ستاد ممیزی با حضور معاونین حراست کل، مدیرکل تشخیص و وصول درآمد و مدیر عامل سازمان فناوران شهرداری تهران برگزار شد، اظهار داشت: ممیزی املاک و پیادهسازی سامانه اطلاعات مکانی به عنوان یک سامانه جامع زیرساختی، در محاسبه هر چه عادلانهتر و دقیقتر مدیریت شهری یاری میرساند.
وی در خصوص مزایای مرحله ششم ممیزی ادامه داد: صرفهجویی در هزینهها، عدم جذب نیرو برون سپاری، برداشت عملیات میدانی و مشاهده همزمان اطلاعات احصا شده در مناطق و از طرفی بهرهبرداری ذیفعان طی مدت زمان ده روزه است که نسبت به دورههای گذشته حائز اهمیت است.
کاظمی با تاکید بر لزوم تهیه بانک اطلاعات املاک شهر تهران درباره چرایی ضرورت بهروزرسانی اطلاعات املاک شهر تهران اذعان کرد: بروز شدن اطلاعات املاک موجب کارآمدی اطلاعات حرف و مشاغل، شناسایی اراضی بایر و متروکه و باقیمانده از طرح اطلاعات سرانههای خدماتی محلات و نواحی، اصلاح جانمایی و پارسلهای املاک شهر و شناسایی واحدهای غیرمسکونی دارای تخلف از جمله موارد قابل بهرهبرداری است.
مجری ممیزی املاک مرحله ششم خاطرنشان کرد: ذینفعان اطلاعات احصا شده علاوه بر شهرداری تهران وزارت راه و شهرسازی، وزارت ارتباطات و فنآوری اطلاعات، وزارت نیرو، سازمان ثبت اسناد و املا ک کشور، وزارت صنعت معدن و تجارت، اتحادیههای اقتصادی و سایر سازمانها و شرکتهای دولتی و خصوصی هستند.
کاظمی در ادامه افزود: ستاد ممیزی املاک ۳ لایه نظارتی دیده شده که این امر صحت و دقت اطلاعات ممیزی را افزایش میدهد و در این راستا استفاده از کارکنان مجرب دستگاههای نظارتی دقت و صحت از برداشتهای میدانی را مضاعف میکند.
وی در پایان با بیان اینکه علاوه بر حضور لایههای نظارتی در سطح منطقه ستاد اجرایی و ستاد عالی به منظور کنترل و نظارت بیشتر فرایند ممیزی در سامانه کنترل پروژه شهرداری تهران تعریف شده و قابل رصد و ارزیابی است، تصریح کرد: برای همه ممیزان لباس واحد تعریف شدهاست همچنین روی لباس کارت شناسایی ممیزی کد کیو آر QR) و (ussdهم پیشبینی شده و شهروندان و مودیان میتوانند هویت ممیز را با اسکن کردن احراز کنند همچنین کنترل میدانی ممیزین و ماموریت بازدید از طریق مکانیاب بصورت همزمان انجام میپذیرد.
انتهای پیام/