تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رونمایی از «اسطرلاب» دوره سلجوقی در موزه شهر قزوین معرفی برترین موزه‌ها در ۳۰ اردیبهشت‌ماه پیش‌بینی کاهش شدید دما در تهران رشد درآمد حوزه شهری نشان اعتماد مردم به دوره ششم مدیریت شهری ظهور رقیب جدید برای ایران در بازار میلگرد شوراها مددکار مدیران شهری مجلس یازدهم مؤسس مجلس نوین در کشور اشتغال مستقیم۱۴۳ هزار نفر در صنعت پتروشیمی اجرای مجدد طرح کالابرگ الکترونیکی در گروی تصمیم دولت افتتاح دسترسی بزرگراه شهید همت غرب از بزرگراه‌ شهید چمران توصیه‌هایی برای پیشگیری از افزایش فشار خون چالش ورود ماشین آلات معدنی جدید به معادن مجوز مجلس به شناورسازی تقویم آموزشی مدارس و دانشگاه ها تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان اخذ مجوز ۲ خط تراموا در تهران بخشنامه‌ای برای سرکوب صادرکننده به نفع واردکننده تداوم رکود در سیاست‌های ارزی صادرات فولاد تعطیلی شنبه‌ها باعث افزایش مراودات اقتصادی با جهان راهکارهایی برای جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان وضعیت قرمز پرسپولیس در حساس‌ترین هفته‌های لیگ رای کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در مورد استقلال و پرسپولیس انتشار کارت امتحانات نهایی از امشب حضور واگن‌های چینی از بهمن ماه در تهران جزئیات معاملات مسکن شهر تهران در سال جدید مکاتبه با موزه کویت برای استرداد تابلوی مظفرالدین شاه ساخت ۴۹ کیلومتر مترو در ۳۲ ماه اخیر افزایش صادرات صنایع معدنی به مرز ۱۳.۷ میلیارد دلار افزایش عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی به ۵.۲ همت تاثیر مصرف کافئین قبل از خواب بر سلامتی اعلام قیمت تمام شده اتوبوس‌های چینی از سوی شهردار تهران اصلاح جداول بودجه ۱۴۰۳ ضرورت تصویب تفریغ بودجه در شورای شهر نقاط قوت و ضعف شهرداری تهران در تفریغ بودجه ۱۴۰۱ تعطیلی شرکت‌های فولادی با تداوم روند فعلی فولاد ایران در بازارهای جهانی کاهش نرخ تورم سالانه به ۳۸.۸ درصد نفت باعث غفلت از معادن استان خوزستان

6

اعمال سختگیرانه تردد در «خطوط ویژه»

  • کد خبر : 48939
  • 06 بهمن 1399 - 12:56
اعمال سختگیرانه تردد در «خطوط ویژه»
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران بیان کرد: اگر مجوزی بابت تردد در خطوط ویژه صادر می‌شود باید سختگیرانه‌تر باشد و برای کارهای غیر اورژانسی مجوزی داده‌نشود.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اظهار داشت: حمل و نقل عمومی جزو اولویت‌های خدمات شهرداری است و برای رفاه در حمل و نقل استفاده می‌شود در کنار خدمات حمل و نقل شهری از خطوط بی آر تی برای اقدامات اورژانسی و ویژه مثل خودروهای آتش‌نشانی نیز استفاده می‌شود که در شرایط ماموریت می‌توانند از آن استفاده کنند و در این میان تاکید ویژه مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران هم این است که به هیچ عنوان در شرایط غیر مامویت نباید وارد خط ویژه شد و حتی در مواردی قسمت بازرسی اداره افرادی را هم به همین دلیل توبیخ کرده‌است. البته خودروهای عملیاتی سازمان آتش‌نشانی فقط ماشین سنگین نیست و در بسیاری موارد خودروهای سواری کوچک نیز هست که کار عملیاتی نمی‌کند اما مدیر عملیات است که باید به عنوان فرمانده ارشد به سرعت در محل حاضر شوند.

ملکی در ادامه به بیان مشکلات تردد در خطوط ویژه پرداخت و افزود: بعضا می‌بینیم که خطوط ویژه اقتدار خود را از دست داده و محلی برای تردد موتورسواران و خودروهایی است که ظاهر امدادی هم ندارند. البته قطعا نیروی انتظامی در این باره می‌داند که آیا هر خودرویی که LED یا چراغ گردان دارد می‌تواند از خطوط بی آرتی تردد کند یا خیر؟ اما واقعیت این است که تردد هر خودروی غیرامدادی و غیرمجاز در خطوط ویژه می‌تواند ترافیک ایجاد کند، برخی از این خودروها حتی عجله دارند و زمانی که پشت یک اتوبوس گرفتار می‌شوند می‌خواهند در خطوط بی آرتی از اتوبوس سبقت بگیرند.

وی ادامه داد: ثانیه‌ها در حوادث اهمیت ویژه‌ای دارد و اشخاص را نمی‌شناسد چرا که جان آدم‌ها در خطر است. بارها پیش‌آمده که در خود خط ویژه تصادف رخ داده‌است، در آن زمان خط قفل شده و دیگر امکان تردد در آن فراهم نیست، حالا اگر دو آمبولانس یا خودرو آتش‌نشانی هم در خط حضور داشته باشند دیگر راه پس و پیش ندارند.

ملکی بیان کرد: در زمان حادثه محلی که برای تردد خودروهای حمل و نقل عمومی و نیروهای امدادی در بحران است نباید مسدود شود، گاهی به همین خاطر در خط ویژه هم ترافیک می‌شود، اگر قرار باشد پشت یکسری خودرو و ماشین گرفتار شویم خب چه فرقی به حال نیروهای امدادی دارد؟‌

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران گفت: اگر مجوزی بابت ترددها در خطوط ویژه صادر می‌شود باید سختگیرانه‌تر باشد و برای کارهای غیرضروری و اورژانسی مجوزی اختصاص داده‌نشود. اگر در هر شرایطی افراد بتوانند از خطوط ویژه هم تردد کنند دیگر فرقی با سایر محورها نخواهد داشت.

مهدی ولی‌پور رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر نیز درباره نحوه و شرایط تردد خودروهای هلال احمر در خطوط بی‌آرتی و خطوط ویژه تصریح کرد: آمبولانس‌ها و خودروهای امدادی ما در شرایط اضطراری می‌توانند از خطوط بی آر تی تردد کنند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر اذعان کرد: اگر بخواهیم با شرایط مطلوب پیش برویم هم داخل محدوده‌های شهری و هم غیرشهری داخل اتوبان‌ها معابری خاص تردد خودروهای امدادی و انتظامی باید پیشبینی شود، حالا از آن جایی که تهران و شاید به جز چند منطقه آزاد در این زمینه زیرساخت مناسبی ندارد و تنها مکانی که برای تردد خودروهای امدادی و انتظامی باقی می‌ماند همین خطوط بی‌آرتی و خطوط ویژه بزرگراهی است. اگر ترددی به جز موارد اضطراری در این محورها صورت گیرد قاعدتا دچار مشکلاتی می‌شویم پس لازم است و از ضوابط سخت‌گیرانه خاصی برخوردار باشد، اگر به غیر از این باشد دچار مشکلاتی مثل ترافیک می‌شویم. در این شرایط امکان حضور به موقع نه تنها برای ما بلکه برای سایر دستگاه‌های امدادی نیز فراهم نخواهد بود. تا جایی که اطلاع دارم در تمام کشورها از این خطوط تنها برای تردد خودروهای امدادی و انتظامی و در موارد ضروری استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=48939
  • 25 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.