تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

معرفی برترین موزه‌ها در ۳۰ اردیبهشت‌ماه پیش‌بینی کاهش شدید دما در تهران رشد درآمد حوزه شهری نشان اعتماد مردم به دوره ششم مدیریت شهری ظهور رقیب جدید برای ایران در بازار میلگرد شوراها مددکار مدیران شهری مجلس یازدهم مؤسس مجلس نوین در کشور اشتغال مستقیم۱۴۳ هزار نفر در صنعت پتروشیمی اجرای مجدد طرح کالابرگ الکترونیکی در گروی تصمیم دولت افتتاح دسترسی بزرگراه شهید همت غرب از بزرگراه‌ شهید چمران توصیه‌هایی برای پیشگیری از افزایش فشار خون چالش ورود ماشین آلات معدنی جدید به معادن مجوز مجلس به شناورسازی تقویم آموزشی مدارس و دانشگاه ها تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان اخذ مجوز ۲ خط تراموا در تهران بخشنامه‌ای برای سرکوب صادرکننده به نفع واردکننده تداوم رکود در سیاست‌های ارزی صادرات فولاد تعطیلی شنبه‌ها باعث افزایش مراودات اقتصادی با جهان راهکارهایی برای جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان وضعیت قرمز پرسپولیس در حساس‌ترین هفته‌های لیگ رای کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در مورد استقلال و پرسپولیس انتشار کارت امتحانات نهایی از امشب حضور واگن‌های چینی از بهمن ماه در تهران جزئیات معاملات مسکن شهر تهران در سال جدید مکاتبه با موزه کویت برای استرداد تابلوی مظفرالدین شاه ساخت ۴۹ کیلومتر مترو در ۳۲ ماه اخیر افزایش صادرات صنایع معدنی به مرز ۱۳.۷ میلیارد دلار افزایش عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی به ۵.۲ همت تاثیر مصرف کافئین قبل از خواب بر سلامتی اعلام قیمت تمام شده اتوبوس‌های چینی از سوی شهردار تهران اصلاح جداول بودجه ۱۴۰۳ ضرورت تصویب تفریغ بودجه در شورای شهر نقاط قوت و ضعف شهرداری تهران در تفریغ بودجه ۱۴۰۱ تعطیلی شرکت‌های فولادی با تداوم روند فعلی فولاد ایران در بازارهای جهانی کاهش نرخ تورم سالانه به ۳۸.۸ درصد نفت باعث غفلت از معادن استان خوزستان موافقت مجلس با کاهش ساعت کاری کارمندان دولت

9

ارسال حدود ۱.۵ میلیون پیامک به مالکان واحدهای خالی از سکنه

  • کد خبر : 48146
  • 09 دی 1399 - 17:36
ارسال حدود ۱.۵ میلیون پیامک به مالکان واحدهای خالی از سکنه
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: حدود ۱.۵ میلیون پیامک به مالکان واحدهای خالی از سکنه ارسال شده که عدم پاسخ و اصلاح وضعیت سکونتی آنها به منزله خالی بودن واحد مدنظر تلقی می شود.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران، محمود محمودزاده گفت: سامانه املاک و اسکان قابلیتهای لازم را از نظر زیرساختی دارد اما قانون تکلیفی بر عهده دستگاهها گذاشته که مکلفند اطلاعات برخط را به سامانه ارایه کنند که امیدواریم دستگاهها اهتمام لازم را در این زمینه صورت دهند. خانوارها نیز موظفند اطلاعات سکونتی شان را در سامانه ثبت کنند.

وی افزود: مسئولیت وزارت راه و شهرسازی هم این است که اطلاعات دریافتی را پالایش و برنامه ریزی لازم را در سطوح مختلف بخش مسکن انجام دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه سامانه مشکل خاصی از نظر فنی ندارد گفت: بر اساس اطلاعاتی که از دستگاههای مرتبط به دست آوردیم و آنالیز سامانه ۱.۵ میلیون واحد مسکونی خالی از سکنه شناسایی شد که به مالکان آنها پیامک ارسال شد. مالکان باید این اطلاعات را اصلاح یا در صورت صحت، تایید می کردند. عدم تایید به منزله خالی بودن واحد تلقی می شود.

محمودزاده خاطرنشان کرد: ما برای بررسی مرحله آخر به مالکان پیامک ارسال کردیم که پاسخ بدهند. اگر اعتراضی به نحوه شناسایی وضعیت خانه از سوی سامانه املاک و اسکان دارند باید در اختیار ما قرار می دادند. مثلا عنوان می کردند که واحد فروخته شده یا اجاره داده شده است. این رفت و برگشت اطلاعاتی صورت گرفته و برخی افراد پاسخ نداده اند. بنابراین اطلاعاتی که وجود دارد تقریبا قطعی تلقی شده و به معنای خالی بودن واحد است.

وی تصریح کرد: با توجه به اصلاح قانون مالیات بر خانه های خالی که اخیرا انجام شده تفاوتهایی با قانون سال ۱۳۹۴ دارد که در حال بررسی تفاوتها هستیم تا متناسب با قانون جدید، مالیاتها اعمال شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=48146
  • 94 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.