تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

قیمت انواع میوه در میادین میوه و تره بار افزایش پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت فرزندان مادران استرسی چهار برابر بیشتر در معرض چاقی تکمیل زنجیره ارزش مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی امضای تفاهم‌نامه توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری اجرای مجدد دوچرخه‌سواری در سه‌شنبه‌ها برگزاری رویداد بزرگ دشت غذا در تهران افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ماه کاهش دما شدید هوای تهران در روز پنجشنبه کاهش تقاضا عامل کاهش قیمت محصولات فولادی افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران رکود صنعت فولاد با قیمت‌های دستوری اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ در مجلس هزاران میلیارد تومان از اموال تهران درحال از بین رفتن مسافران سبب اختلال خط ۵ مترو ضرورت رسیدگی شهرداری تهران به وضعیت کارگرانش باشگاه پرسپولیس منتظر تایید سرمربی برزیلی مسجد جامع ارومیه واجد شرایط ثبت در میراث جهانی زمان برگزاری مجمع باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس افق تمدنی ایران برای خودکفایی در تولید و صادرات برق موج افزایشقیمت‌ها در محصولات پتروشیمی ضرورت مشارکت مجتمع‌های پتروشیمی در جایزه تعالی صنعت پتروشیمی اشتغالزایی برای معتادان متجاهر بهبودیافته پله نوردی باعث افزایش طول عمر حمل و نقل عمومی از موضوعات مهم این دوره شورای شهر تهران جزئیات افزایش مستمری بازنشستگان رشد ۲۱ درصدی صنعت گردشگری ایران پیش‌بینی صادرات ۱۰ میلیارد دلاری فولاد در سال ۱۴۰۳ ارتباط مصرف غذاهای ناسالم با اختلالات حافظه وزش باد شدید و رگبار باران در تهران جزئیات اصلاح قانون کار و بیمه بیکاری کشف معماری ۴۵۰۰ ساله در شرق ایران اعلام جزییات پیشنهاد دولت برای تغییر حقوق کارگران اصلاح طرح شفافیت قوای سه‌گانه ضرورت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین

9

هیئت رئیسه مجلس از استعفای قبل از ثبت نام در انتخابات معاف شدند

  • کد خبر : 47900
  • 02 دی 1399 - 18:32
هیئت رئیسه مجلس از استعفای قبل از ثبت نام در انتخابات معاف شدند
نمایندگان مجلس با پیشنهاد استعفای هیئت رییسه مجلس و هیئت عالی قضایی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری مخالفت کردند.

به گزارش سرویس سیاسی افق تهران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز- سه شنبه- در جریان بررسی موادی از اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری با پیشنهاد «غلامرضا نوری قزلجه» نماینده بستان آباد مبنی بر اینکه هیئت رئیسه مجلس و هیئت عالی قضائی اگر بخواهند نامزد انتخابات ریاست جمهوری شوند باید شش ماه قبل از حضور در انتخابات استعفا دهند، مخالفت کردند.

نوری قزلجه در تشریح پیشنهاد خود مبنی بر اینکه اعضای هیئت رئیسه و اعضای شورای عالی قضائی باید شش ماه قبل از ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری باید استعفا دهند، گفت: ما وقتی می‌خواهیم قانون جدید وضع کنیم نباید به قوانین گذشته استناد کنیم. پیشنهادات متفاوتی در این زمینه مطرح شده و نظریه‌های مشورتی هم گرفته نشده است.

نماینده بستان آباد با بیان اینکه احزاب در تهیه این طرح باید مورد مشورت قرار می‌گرفتند، گفت: این نوع نگاه‌ها در این طرح نشان می‌دهد که ما سخت‌گیری کردیم و راه ورود به ثبت نام را برای اقشار عظیمی از جامعه بستیم و محدود کردیم.

وی افزود: اعضای هیئت رئیسه و شورای عالی قضائی دارای اختیاراتی هستند و احتمال سوگیری و اختلال در امور و هماهنگی بین قوا را در ماه‌های که منتهی به انتخابات است به وجود می‌آورد و خدماتی که انجام می‌دهد و سفرهای که می‌روند شائبه تبلیغات انتخاباتی پیدا می‌شود، علاوه این این افراد تریبون در اختیار دارند و اظهار نظرهای خود را به راحتی بیان می‌کنند.

علی نیکزاد که ریاست مجلس را بر عهده داشت، در واکنش به پیشنهاد نوری قزلجه گفت: هیئت رئیسه قانون گذار نیست نمایندگان با رأی خود قانون را وضع می‌کنند.

در این نشست «سید سلمان ذاکر» نماینده ارومیه در مخالفت با این پیشنهاد اظهار کرد: اگر دلیل این طرح بنا به پیشنهاد نوری قزلجه وجود شائبه سو استفاده از موقعیت باشد، همه افرادی که در سمت‌های خاص قرار دارند و می‌خواهند نامزد ریاست جمهور شوند، باید استعفا دهند.

وی افزود: با این حساب اگر رئیس جمهور بخواهد نامزد دور دوم انتخابات شود باید استعفا دهد چون از همه امکانات کشور استفاده می‌کند. اگر قرار بر استعفا باشد استانداران و وزیران هم استعفا دهند.

«محمد رضاصباغیان بافقی» نماینده مهریز در موافقت با این پیشنهاد گفت: اگر یک یا دو نفر از اعضای شورای هیئت عالی قضائی و یا هیئت رئیسه بخواهند نامزد ریاست جمهوری شوند و استعفا دهند مشکلی در روند هیئت رئیسه پیش نمی‌آید. این پیشنهاد خوبی است و جلوی سو استفاده‌ها گرفته می‌شود و باعث قوام انتخابات می‌شود ما باید قوانین را به گونه‌ای بنویسیم که شائبه‌ای در آن وجود نداشته باشد.

نمایندگان مجلس امروز با استعفای شش ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری از سوی رؤسای قوای مقننه و قضائیه در صورت تمایل به نامزدی، مخالفت، و از سوی دیگر با پیشنهاد «ابراهیم رضایی» نماینده دشتستان مبنی بر اینکه باید شرایطی فراهم شود که منصوبان رهبر انقلاب هم بتوانند نامزد ریاست جمهوری شوند، موافقت کردند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=47900
  • 47 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.