تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فشارخون بالا قاتل خاموش واکنش باشگاه استقلال به برکناری خطیر ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما

5

تجهیزات مدیریت بحران پایتخت به‌روزرسانی می‌شود

  • کد خبر : 47856
  • 01 دی 1399 - 17:36
تجهیزات مدیریت بحران پایتخت به‌روزرسانی می‌شود
معاون آمادگی، مقابله و پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از طراحی و اجرای «سامانه نت» نگهداری و تعمیرات تجهیزات امدادی پایگاه‌های ویژه و پشتیبانی چند منظوره مدیریت بحران شهر تهران خبر داد.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، اسماعیل سلیمی، بابیان اینکه سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در حال حاضر حدود ۳۰۰ هزار قلم از انواع تجهیزات در پایگاه‌های ویژه و پشتیبانی چندمنظوره خود دارد گفت: سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با راه‌اندازی سامانه نت (نگهداری و تعمیرات) اقدامات خود را در حوزه تعمیر و نگهداری تجهیزات در پایگاه‌های مذکور عملیاتی می‌کند.

او افزود: این سامانه شامل یک طرح جامع است که بر اساس فرم‌های پیش‌بینی‌شده، اقلام موجود را دسته‌بندی کرده و وضعیت آن‌ها را ازنظر کارکرد و میزان استهلاک مشخص می‌کند. درنتیجه اقلامی که نیاز به تعمیر دارند، به بخش‌های مربوطه ارجاع داده می‌شوند و اقلام از رده خارج‌شده نیز با اقلام جدید جایگزین می‌شود.

معاون آمادگی، مقابله و پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در ادامه عنوان کرد: همچنین یکی دیگر از کارکردهای این سامانه اعلام اقلام موردنیاز پایگاه‌ها بر اساس اولویت نیاز و کارکرد آن‌ها به هر منطقه جهت تأمین است.

سلیمی با اشاره به کمکی که این سامانه در صرفه‌جویی اقتصادی تعمیر و نگهداری اقلام پایگاه‌های مدیریت بحران، گفت: با یکپارچه‌سازی روند تعمیر و نگهداری این اقلام توسط یک پیمانکار واحد، امکان صرفه‌جویی از طریق تامین کالا به‌صورت خرید عمده و مواردی از این قبیل امکان‌پذیر است.

معاون آمادگی، مقابله و پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران همچنین تاکید کرد: این سامانه به دلیل این‌که بر اساس مطالعات بحران و سوانح محلی در ۱۰ سال گذشته طراحی و اجراشده است، برای هر محله و منطقه تجهیزات و اقلام اختصاصی را در چک‌لیست خود پیش‌بینی کرده است. این امر به تمرکز تجهیزات در مناطق با توجه به موقعیت جغرافیایی آن‌ها کمک کرده و با جابجایی تجهیزات تخریب یا استهلاک آن‌ها را کاهش می‌دهیم.

او بابیان این‌که کارکرد مهم و ویژه این اقلام برای هنگام وقوع بحران است، تاکید کرد: ازاین‌رو اطمینان از سالم بودن تجهیزات موجود در پایگاه‌ها امری ضروری است. در این صورت هم نیروهای سازمان مدیریت بحران در مناطق و هم نیروهای داوطلب مردمی بانام اختصاری دوام و نیز نیروهای هلال‌احمر امکان استفاده سریع و مطمئن هنگام وقوع بحران از این تجهیزات برای کمک‌رسانی در سطح محلات رادارند.

او در ادامه با اشاره به تامین تجهیزات موردنیاز برای تیم‌های جست‌وجو و نجات بین‌المللی (اینساراگ) که چندی پیش در تهران تشکیل شد، اظهار کرد: آموزش این تیم‌ها در حال انجام است ازاین‌رو ضروری است تامین تجهیزات موردنیاز این تیم‌ها نیز در دستور کار قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=47856
  • 36 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.