تاریخ : پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تعطیلی پایانه قدیم شرق تهران تا پایان پاییز ۱۴۰۳ حضور کم‌رنگ محصولات فولادی ایران در بازارهای جهانی آخرین زمان ثبت‌نام نمایندگان نامزدها در سامانه داوطلب رویکرد جدید ایران در توسعه میادین گازی صنایع و ماشین آلات معدنی مکلف به دریافت شناسه کالا جزئیات وام ودیعه مسکن به مدیران شهرداری رگبار باران و وزش باد شدید در تهران واگذاری خدمات پس از فروش اتوبوس‌های برقی به ۲ شرکت‌ داخلی افزایش حقوق بازنشستگان از ماه جاری افزایش ۶۰ درصدی تولید نفت در دولت سیزدهم پیش‌بینی سه خط ویژه اتوبوس برای جابجایی بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب آغاز قطعی برق فولادسازان در تابستان تلاش‌های شبانه‌روزی دولت برای حل مشکلات مردم توضیح سازمان غذا و دارو درباره روغن‌های وارداتی آلوده به کشور حضور نهادهای فعال محلات در هیأت‌های امنا توقف ساخت و ساز در پارک لاله با ورود شورای شهر عوامل خطرِ «زوال عقلِ زودرس» ابلاغ بیمه هنرمندان صنایع‌دستی تاریخ دقیق صدور مجوز حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس اقدام مدیرعامل سابق استقلال علیه بازیکن جنجالی انتقاد از ناهماهنگی ساختار سازمان مشارکت‌های اجتماعی شهرداری با مأموریت‌های محوله جزییات تغییر حق مسکن کارگران احتمال واگذاری تعیین دستمزد به مجلس انگور میوهای مفید برای کاهش وزن انتقاد از انتصابات محفلی در شهرداری در شورای شهر تداوم بارش باران در تهران تا پنجشنبه ضرورت بهینه سازی مصرف انرژی در کشور ضرورت تدوین برنامه عملیاتی پتروشیمی‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید تصویب لایحه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تعیین دستمزد راهنمایان گردشگری پتروشیمی‌ها به دنبال تامین خوراک از گاز فلر ضرورت مدیریت مصرف انرژی در صنایع فولادی و معدنی به وسیله هوش مصنوعی کاهش التهاب بازار مسکن با اجرای قانون ساماندهی اجاره‌بها تاثیر سبک زندگی سالم بر افزایش طول عمر امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ میان کاخ گلستان و پژوهشگاه میراث فرهنگی نصب سامانه لرزه‌نگار در عمق ۱۰۰ متری در بوستان نهج‌البلاغه

6

افزایش ۱۰۰درصدی حقوق و مزایای پرسنل بهداشت و درمان

  • کد خبر : 47761
  • 30 آذر 1399 - 14:20
افزایش ۱۰۰درصدی حقوق و مزایای پرسنل بهداشت و درمان
وزیر بهداشت با بیان اینکه نسبت به آخرین ماه سال ۱۳۹۸، حدود ۱۰۰ درصد افزایش یافته است از لحاظ ۵۰درصد فوق العاده ویژه برای پرستاران از امروز خبر داد.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، دکتر سعید نمکی در مراسم بزرگداشت روز پرستار، گفت:  همانطور که روز پزشک، داروساز، علوم آزمایشگاهی و… را دیگر تنها مختص این افراد نمی‌بینم، بلکه این روزها متعلق به همه جامعه پزشکی است. زیرا در این مدت جامعه پزشکی و نظام سلامت ثابت کرد که همه در کنار هم و به عنوان ید واحد در خدمت مردم هستند.

وی افزود: این عظمت، همبستگی و وفاق در جامعه پزشکی و در تاریخ این مملکت ثبت شد و حرمت و عزت این جامعه را مردم از کودک و بزرگ و در نسل‌های آتی در قلب، روح و ذهن و صفحات تاریخ این مملکت خواهد ماند.

وزیر بهداشت گفت: یکی از بدترین ایام تاریخ این مملکت را از نظر شرایط اقتصادی داریم، مدیریت می‌کنیم. قحطسالی امسال را در هیچ سالی در تاریخ بعد از انقلاب این کشور نداشتیم.  تنگنای نظام اقتصادی کشور با مضایقی همراه شد که در تهیه نیازهای نظام سلامت اعم از تجهیزات و دارو هم با بی رحمی و قساوت تحریم‌کنندگان بین المللی همراه شد که سر دسته آن هم آمریکایی‌ها بودند.

نمکی افزود: در این سال سخت تلاش شد، بیشترین افزایش سنواتی را برای پرسنل بهداشت و درمان کشور رقم زده شود و نسبت به آخرین ماه سال ۱۳۹۸، حدود ۱۰۰ درصد افزایش یافت که بار مالی سنگینی هم تحمیل کرد.

لحاظ ۵۰درصد فوق العاده ویژه برای پرستاران از امروز

وی ادامه داد: برای جامعه شریف پرستاری هم از امروز ۵۰ درصد فوق‌العاده ویژه را در احکام لحاظ خواهیم کرد. در عین حال به معاونین توسعه، درمان و پرستاری ابلاغ کردم که علاوه بر کارانه از ابتدای سال برای پرستارانی که در بخش‌های کرونا کار می‌کردند، فوق العاده ویژه دیگری  به عنوان سختی کار لحاظ شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه امسال ۲۰ هزار پرستار استخدام شد گفت: اولویت استخدام  با پرستارانی است که به عنوان شرکتی و قراردادی در مجموعه‌های وزارت بهداشت زحمت می‌کشیدند و با اولویت پرستارانی که در بخش‌های کرونا زحمت می‌کشیدند.

نمکی ادامه داد: در روزهای آخر دی ماه این خبر را دریافتیم که ویروسی در چین یک پنومونی بای‌لترال(عفونت هر دو طرف ریه) ایجاد می‌کند و هنوز آن را نشناخته بودند. ما خودمان را برای حمله این ویروس آماده کردیم. درست اواخر دی ماه و اوایل بهمن ماه بود. می‌دانستیم که ویروس، ویروس ناشناخته‌ای است.

وی افزود: زمانی که آنتی‌ژن‌های آن را دیدم و با اجدادش مقایسه کردم، همه چیز برایم تازه بود و به دوستان گفتم که این ویروس قطعا با اجدادش تفاوت‌های فاحشی خواهد داشت و ما باید برای یک موجود ناشناخته‌ای که پا به عرصه طبیعت گذاشته، خودمان را آماده‌تر کنیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: معاون درمان را بسیج کردیم که به استان‌ها رفته و تخت آماده کنند، دوستان دیگری را بسیج کردیم تا مقدمات تست‌ها را فراهم کنند و یکی از جاهایی که اولین روزها در آن آشفتگی خیال و ذهن و روح به فریاد رسید و تماس گرفت که ما حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ تخت را داریم آماده می‌کنیم، دکتر ولایتی و بیمارستان مسیح بود.

نمکی تاکید کرد: در ایامی که نمی‌دانید که این ویروس چه موج سنگین یا سبکی را قرار است تحمیل کند، این پیام بسیار فرحبخش بود که ما در یک مرکز فوق تخصصی و مورد وثوق مردم برای بیماری‌های تنفسی ۲۵۰ تا ۳۰۰ تخت آماده داریم.

وی ادامه داد: البته همه بیمارستان‌ها در کشور زحمت کشیدند. در عین حال گرچه ژنرال‌های صاحب‌نامی در این جمع داریم، اما سربازان گمنامی را هم در دورترین نقاط این کشور داریم. در بیمارستان‌های مرزی و استان‌های گرفتاری که اسمی از آنها نشنیدید، اما در این مدت با همه وجود مایه گذاشتند.

وزیر بهداشت با اشاره به شب یلدا نیز گفت: شب یلدا را به مردم این سرزمین که سال‌هاست سنت‌های ارزشمند را پاس داشتند، تبریک می‌گویم، اما باز هم تقاضا می‌کنم که پروتکل‌ها را رعایت کنند و این  شب بلند سال را به کوتاه کردن عمر افراد مسن و پیشکسوتان تبدیل نکنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=47761
  • 48 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.