تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور» جزئیات زمان بازگشت گل‌محمدی به فوتبال بازگشت قطارهای تندرو به خط ۵ مترو اعلام فروش سهام رسمی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ضرورت حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال قیمت انواع میوه در میادین میوه و تره بار افزایش پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت فرزندان مادران استرسی چهار برابر بیشتر در معرض چاقی تکمیل زنجیره ارزش مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی امضای تفاهم‌نامه توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری اجرای مجدد دوچرخه‌سواری در سه‌شنبه‌ها برگزاری رویداد بزرگ دشت غذا در تهران افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ماه کاهش دما شدید هوای تهران در روز پنجشنبه کاهش تقاضا عامل کاهش قیمت محصولات فولادی افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران رکود صنعت فولاد با قیمت‌های دستوری اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ در مجلس

6

قورباغه اول دی ماه پخش می‌شود؟

  • کد خبر : 47627
  • 27 آذر 1399 - 18:20
قورباغه اول دی ماه پخش می‌شود؟
از مدت‌ها قبل اعلام شده بود که قسمت اول سریال «قورباغه»، روز ۲۴ آذر توزیع می‌شود. تلویزیون اینترنتی نماوا به مخاطبانش وعده داده بود که می‌توانند این سریال را ساعت ۲۰ روز دوشنبه ۲۴ آذر تماشا کنند.

به گزارش سرویس فرهنگی و هنری افق تهران، درست در ساعت ۲۰، نماوا اعلام کرد که بارگذاری این سریال به ساعت ۲۲ موکول شده است و نهایتاً این متن را به جای سریال منتشر کرد:

«با وجود اینکه ۲۴ آذر از سمت سازمان سینمایی به عنوان روز انتشار اولین قسمت سریال «قورباغه» به بینندگان وعده داده شده بود، پخش این سریال به رغم صدور پروانه نمایش از «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی»، اخذ مجوز از «سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا)»، دریافت تایید از «موسسه ناجی هنر»، فعلاً به دستور قضایی (به منظور پایش و نظارت) متوقف شده است.»

توزیع قطعی از اول دی

طبق خبرهای به دست آمده سریال روز اول دی منتشر می‌شود. گویا حکم قضایی از مدت‌ها پیش برای سریال صادر شده بوده و براساس این حکم، قرار بوده قسمت اول آن روز یک دی توزیع شود، اما براساس برخی رایزنی‌ها قرار می‌شود یک هفته زودتر از تاریخ حکم اعلام شده، سریال را توزیع کنند. نهایتاً درست در روز توزیع، با استناد به همان حکم اولیه، جلوی انتشار گرفته می‌شود تا سریال درست در زمان اعلام شده در حکم قضایی توزیع شود؛ بنابراین دیگر مشکلی برسر راه انتشار آن در روز اول دی وجود نخواهد داشت.

شبهاتی که مطرح شد

روز گذشته خیلی‌ها ماجرای توقیف سریال را به خبرهای رسمی و غیررسمی اخیر درباره پرونده مالی سریال «قورباغه» مرتبط دانستند؛ خبرهایی که محمد امامی، تهیه‌کننده سریال را به واکنش واداشت. او هفته گذشته اعلام کرد: «پلتفرم نماوا، سرمایه‌گذار سریال «قورباغه» است و من تهیه‌کننده آن هستم. با گذشت حدود دو سال از عدم فعالیت دفتر پخش تصویرگستر پاسارگاد، تاکید می‌کنم که این سریال، ارتباط مالی و معنوی با هیچ شخص حقیقی و حقوقی و همچنین تصویرگستر پاسارگاد ندارد.

لیست تمام اسناد و مدارک مالی سریال «قورباغه» موجود و در صورت درخواست مراجع رسمی آماده ارائه است. همچنین، تمامی مجوزهای قانونی پخشِ سریال قورباغه از مدت‌ها پیش دریافت شده است.» این درحالی بود که عملاً مشکلی برسر راه توزیع آن وجود نداشت و براساس حکم قضایی سریال می‌توانست از یک دی توزیع شود.

کنار آمدن با مثبت ۱۸

عوامل سریال برای رفع مشکلات برسر توزیع سریال، با تمام موارد کنار آمده‌اند. مثلاً تا پیش از این قرار بود سریال با رده سنی +۱۶ منتشر شود و در تمام بیلبوردها هم به این نکته اشاره شده بود، اما درست یک هفته پیش، توسط ساترا بازبینی مجدد شد و تشخیص دادند که سریال به دلیل خشونت زیاد، باید با محدودیت سنی مثبت ۱۸ توزیع شود.
آنهم در شرایطی که استفاده از محدودیت مثبت ۱۸ شرایط ویژه‌ای دارد و برای فیلم‌های غیراخلاقی و بسیار خشن درنظر گرفته می‌شود. عوامل سریال، اما با این شرط کنار آمدند و صبح چهارشنبه هفته گذشته، برچسب‌های مثبت ۱۸ را روی بیلبوردهای «قورباغه» در سطح شهر چسباندند.

جابه‌جایی‌های مکرر

این اولین باری نبود که سریال در زمان اعلام شده توزیع نشد و به تعویق افتاد. طبق برنامه‌ریزی اولیه قرار بود «قورباغه»، اوایل آبان توزیع شود. درحالیکه روابط‌عمومی سریال خبر توزیع آن را اعلام کرده بود مدیر کل نظارت بر عرضه و نمایش سازمان سینمایی از عدم صدور پروانه نمایش برای آن صحبت به میان آورد. بعد از این بود که اعلام شد با صدور پروانه نمایش، انتشار سریال «قورباغه» از ۳ آذر شروع می‌شود.

این زمان هم قطعی نبود و نهایتاً اعتراض هومن سیدی را به همراه داشت. او از وزارت ارشاد درخواست کرد به این پرسش صراحتاً پاسخ دهند که «چطور ممکن است با داشتن پروانه نمایش از شورای محترم همچنان بلاتکلیف بمانیم؟ لطفاً بفرمایید سریال ما توقیف شده است یا خیر؟» بعد از این ماجراها بود که تاریخ قطعی توزیع سریال در ۲۴ آذر اعلام شد و دقیقاً تا همان روز و درست تا ساعت پخش، خبری از تغییر و جابه‌جایی نبود. خلاصه اینکه به هرحال باید منتظر باشیم و ببینیم اول دی ماه چه اتفاقی رخ خواهد داد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=47627
  • 26 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.