تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

معرفی برترین موزه‌ها در ۳۰ اردیبهشت‌ماه پیش‌بینی کاهش شدید دما در تهران رشد درآمد حوزه شهری نشان اعتماد مردم به دوره ششم مدیریت شهری ظهور رقیب جدید برای ایران در بازار میلگرد شوراها مددکار مدیران شهری مجلس یازدهم مؤسس مجلس نوین در کشور اشتغال مستقیم۱۴۳ هزار نفر در صنعت پتروشیمی اجرای مجدد طرح کالابرگ الکترونیکی در گروی تصمیم دولت افتتاح دسترسی بزرگراه شهید همت غرب از بزرگراه‌ شهید چمران توصیه‌هایی برای پیشگیری از افزایش فشار خون چالش ورود ماشین آلات معدنی جدید به معادن مجوز مجلس به شناورسازی تقویم آموزشی مدارس و دانشگاه ها تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان اخذ مجوز ۲ خط تراموا در تهران بخشنامه‌ای برای سرکوب صادرکننده به نفع واردکننده تداوم رکود در سیاست‌های ارزی صادرات فولاد تعطیلی شنبه‌ها باعث افزایش مراودات اقتصادی با جهان راهکارهایی برای جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان وضعیت قرمز پرسپولیس در حساس‌ترین هفته‌های لیگ رای کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در مورد استقلال و پرسپولیس انتشار کارت امتحانات نهایی از امشب حضور واگن‌های چینی از بهمن ماه در تهران جزئیات معاملات مسکن شهر تهران در سال جدید مکاتبه با موزه کویت برای استرداد تابلوی مظفرالدین شاه ساخت ۴۹ کیلومتر مترو در ۳۲ ماه اخیر افزایش صادرات صنایع معدنی به مرز ۱۳.۷ میلیارد دلار افزایش عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی به ۵.۲ همت تاثیر مصرف کافئین قبل از خواب بر سلامتی اعلام قیمت تمام شده اتوبوس‌های چینی از سوی شهردار تهران اصلاح جداول بودجه ۱۴۰۳ ضرورت تصویب تفریغ بودجه در شورای شهر نقاط قوت و ضعف شهرداری تهران در تفریغ بودجه ۱۴۰۱ تعطیلی شرکت‌های فولادی با تداوم روند فعلی فولاد ایران در بازارهای جهانی کاهش نرخ تورم سالانه به ۳۸.۸ درصد نفت باعث غفلت از معادن استان خوزستان موافقت مجلس با کاهش ساعت کاری کارمندان دولت

7

اقدامات دولت برای کاهش آلودگی هوای پایتخت

  • کد خبر : 46834
  • 16 آذر 1399 - 0:48
اقدامات دولت برای کاهش آلودگی هوای پایتخت
استاندار تهران بیان کرد: امروز مصوبه ای داشتیم که با توجه به شرایط شکننده و ناپایدار تهران و با وجود پایداری هوا که غلظت آلایندگی را افزایش می دهد، شرکت ملی گاز و شرکت نفت نسبت به تامین گاز این صنایع اقدام کنند و در صورتی که این کار به هر دلیلی امکانپذیر نشود گازوئیل یورو۴ به این صنایع بدهد.

به گزارش سرویس اجتماعی افق تهران، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران گفت: در مورد مسئله تامین سوخت نیروگاه های استان تهران با توجه به اینکه نیمسال دوم سال یعنی در فصل پاییز و زمستان مصارف صنعتی و نیروگاه ها استفاده از گازشان نصف و یا قطع می شود معمولا از سوخت جایگزین استفاده می کنند که به دلایل علمی این موضوع می تواند موجب تشدید آلودگی هوا شود.

وی با بیان اینکه امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا محدودیت های رفت و آمد اعمال شد، افزود: حجم ترافیک نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرد. بر همین اساس تعداد روزهای ناسالم کمتری داشتیم اما باید هوشیاری و دقت بیشتری را در دستور کار قرار دهیم.

استاندار تهران تاکید کرد: از مهر ماه پیگیر بودیم که تهران به عنوان کلانشهری قملداد شود که تا جای ممکن نیروگاه های آن با تامین سوخت گاز کمتر به سمت استفاده از سوخت های جایگزین حرکت کند. بر همین اساس امروز مصوبه ای داشتیم که با توجه به شرایط شکننده و ناپایدار تهران و با وجود پایداری هوا که غلظت آلایندگی را افزایش می دهد، شرکت ملی گاز و شرکت نفت نسبت به تامین گاز این صنایع اقدام کنند و در صورتی که این کار به هر دلیلی امکانپذیر نشود گازوئیل یورو۴ به این صنایع بدهد.

محسنی بندپی تاکید کرد: باید نیروگاه ها گزارش مکتوبی در خصوص استاندارد سازی و کاهش مصرف خود ارائه کنند که نظارت و ارزیابی دقیقی در این حوزه انجام شود.

وی با اشاره به لزوم انجام دقیق معاینه فنی خودروها افزود: ۶۶ مرکز معاینه فنی خودرو در تهران از دستگاه ها و تجهیزاتی برخوردار هستند که نسبت به سایر مراکز معاینه فنی باید ارجحیت داشته باشند. البته باید در صدور مجوزها شاخص ها به طور کامل در همه مراکز رعایت شود و همه مراکز تجهیزات لازم را تامین کنند.

استاندار تهران اظهار کرد: در حال حاضر در تهران از سه میلیون موتورسیکلتی که مشمول معاینه فنی هستند تنها ۳۳ دستگاه معاینه فنی در تهران دریافت کردند بنابراین باید تمهیداتی برای رویت پلاک موتورسیکلت ها توسط دوربین های پلیس و اعمال نظارت دقیق آنها اتخاذ شود.

محسنی بندپی در خصوص رای دیوان عدالت اداری برای سن فرسودگی خودروها نیز تصریح کرد: شاید قصد دیوان عدالت اداری کمک به اشتغال باشد ولی خروجی این اقدام برای سلامت آحاد جامعه مناسب نیست. بر همین اساس باید این موضوع در شورای ترافیک استان تهران مورد ارزیابی، بررسی و تصمیم گیری قرار گیرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=46834
  • 27 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.