تاریخ : پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تعطیلی پایانه قدیم شرق تهران تا پایان پاییز ۱۴۰۳ حضور کم‌رنگ محصولات فولادی ایران در بازارهای جهانی آخرین زمان ثبت‌نام نمایندگان نامزدها در سامانه داوطلب رویکرد جدید ایران در توسعه میادین گازی صنایع و ماشین آلات معدنی مکلف به دریافت شناسه کالا جزئیات وام ودیعه مسکن به مدیران شهرداری رگبار باران و وزش باد شدید در تهران واگذاری خدمات پس از فروش اتوبوس‌های برقی به ۲ شرکت‌ داخلی افزایش حقوق بازنشستگان از ماه جاری افزایش ۶۰ درصدی تولید نفت در دولت سیزدهم پیش‌بینی سه خط ویژه اتوبوس برای جابجایی بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب آغاز قطعی برق فولادسازان در تابستان تلاش‌های شبانه‌روزی دولت برای حل مشکلات مردم توضیح سازمان غذا و دارو درباره روغن‌های وارداتی آلوده به کشور حضور نهادهای فعال محلات در هیأت‌های امنا توقف ساخت و ساز در پارک لاله با ورود شورای شهر عوامل خطرِ «زوال عقلِ زودرس» ابلاغ بیمه هنرمندان صنایع‌دستی تاریخ دقیق صدور مجوز حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس اقدام مدیرعامل سابق استقلال علیه بازیکن جنجالی انتقاد از ناهماهنگی ساختار سازمان مشارکت‌های اجتماعی شهرداری با مأموریت‌های محوله جزییات تغییر حق مسکن کارگران احتمال واگذاری تعیین دستمزد به مجلس انگور میوهای مفید برای کاهش وزن انتقاد از انتصابات محفلی در شهرداری در شورای شهر تداوم بارش باران در تهران تا پنجشنبه ضرورت بهینه سازی مصرف انرژی در کشور ضرورت تدوین برنامه عملیاتی پتروشیمی‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید تصویب لایحه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تعیین دستمزد راهنمایان گردشگری پتروشیمی‌ها به دنبال تامین خوراک از گاز فلر ضرورت مدیریت مصرف انرژی در صنایع فولادی و معدنی به وسیله هوش مصنوعی کاهش التهاب بازار مسکن با اجرای قانون ساماندهی اجاره‌بها تاثیر سبک زندگی سالم بر افزایش طول عمر امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ میان کاخ گلستان و پژوهشگاه میراث فرهنگی نصب سامانه لرزه‌نگار در عمق ۱۰۰ متری در بوستان نهج‌البلاغه

5

بهبود فضای شهری و کاهش آسیب های اجتماعی مناطق ۱۷ و ۱۸

  • کد خبر : 46435
  • 04 آذر 1399 - 11:21
بهبود فضای شهری و کاهش آسیب های اجتماعی مناطق ۱۷ و ۱۸
مدیر عامل شرکت یادمان سازه شهرداری تهران در مورد جزئیات پروژه شارباغ توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، حسن صفات، مدیرعامل شرکت یادمان سازه شهرداری تهران، گفت: در سال ۸۳ مسئولان وقت راه آهن تصمیم گرفتند تا به دلیل مشکلات ایجاد شده، خط راه آهن تهران- تبریز را که از داخل مناطق مسکونی شهر تهران عبور می کرد به زیرزمین منتقل کنند و عملیات اجرایی پروژه انتقال خط راه آهن تهران- تبریز به زیر زمین، در سال ۸۶  آغاز شده و نهایتا این مهم در سال ۹۲ به پایان رسید و با احداث۹ کیلومتر تونل، در حدود ۳۰ هکتار از فضای شهری در منطقه ۱۷ و ۱۸ آزاد سازی شد.

وی با بیان اینکه شرکت راه آهن در بخش هایی از این ۹ کیلومتر، فضاهایی را به سوله های تاسیسات و پارکینگ اختصاص داده بود، افزود:  این فضای خالی، رفته رفته به یک فضای بی دفاع شهری تبدیل شد و بروز انواع و اقسام آسیب های اجتماعی در این فضاهای رها شده، کم کم موجبات نارضایتی مردم را فراهم کرد اما آنجایی که این محوطه در اختیار شرکت راه آهن بود، شهرداری تهران اجازه ورود به این زمین های رها شده را نداشت.

مدیرعامل شرکت یادمان سازه شهرداری تهران گفت: اخیرا تفاهم نامه ای میان شهرداری تهران و شرکت راه آهن منعقد شده تا براساس آن شهرداری بتواند از این فضای روگذر به نفع مردم استفاده کند و برهمین اساس مسابقه طراحی بازآفرینی این ۹کیلومتر مسیر را که در ابتدا به طرح نیلوفری (شارباغ فعلی) شهرت یافت برگزار کرد که حدود ۲۴۰ تیم طراحی در آن شرکت کردند و نهایتا یک طرح انتخاب و به عنوان برنده این مسابقه اعلام شد.

صفات با بیان اینکه این ۹ کیلومتر فضای رها شده، هموار است و برای دوچرخه سواری و پیاده روی بسیار مناسب است، گفت: به جرات می توان گفت که در هیچ جای تهران فضای مسطح یکپارچه این چنینی وجود ندارد و می توان از این روگذر برای توسعه کارهای فرهنگی استفاده کرد.

وی در تشریح جزئیات طرح روگذر راه آهن تهران- تبریز که به پروژه شارباغ تغییر نام داده شده است، افزود: در این طرح ۲۳ کوشک پیش بینی شده که این ساختمان های کوشک مانند به عنوان ایستگاه دوچرخه، موزه، مراکز فرهنگی،فضای تجاری، مراکز مخصوص بانوان و…استفاده خواهند شد و تمامی این کوشک ها در فضای سبز طراحی شده اند.

مدیرعامل شرکت یادمان سازه شهرداری تهران در تشریح مراحل ساخت شارباغ گفت: براساس توافق نامه منعقد شده شهرداری تهران می بایست ۱۸۰ میلیارد تومان به راه آهن پرداخت کند تا این عرصه ۳۰ هکتاری در طول ۹ کیلومتر تحویل شهرداری شود که در فاز اول ۵۰ میلیارد تومان پرداخت شده و به ازای آن ۲.۷ کیلومتراز این ۹ کیلومتر آزادسازی شده و ما نیز در شرکت یادمان سازه به عنوان مجری پروژه شارباغ، با یک پیمانکار قرار داد منعقد کردیم تا نسبت به تجهیز کارگاه برای ساخت در ۲.۷ کیلومتر اقدام کند.

صفات با بیان اینکه هنوز مشاور طرح، در حال نهایی کردن طرح کلی شارباغ است که تا یک ماه آینده این مهم تعیین تکلیف می شود، گفت: ما با پیمانکار فاز اول قرارداد ۹ ماهه منعقد کردیم تا در این مدت یک کیلومتر فاز اول شارباغ را تحویل شهرداری تهران بدهد و در حال حاضر مشغول خاکبرداری برای احداث کوشک ها است.

وی با بیان اینکه در طراحی انجام شده،چهار زون برای شارباغ تعیین شده اما به دلیل ملاحظات در زون دو، بررسی ها هنوز به اتمام نرسیده است، افزود: در زون دو مسیر شارباغ دقیقا مقابل امامزاده حسن خواهد بود که بر همین اساس از مشاور خواسته ایم  کاربری کوشک های این زون را مطابق با فضای معنوی امامزاده تغییر دهد.

مدیرعامل شرکت یادمان سازه شهرداری تهران با بیان اینکه سعی می شود براساس برنامه ریزی های انجام شده تا ۹ ماه آینده حداقل ۲.۷ کیلومتر مسیر دوچرخه و پیاده روی شارباغ را تحویل اهالی و مردم شهر تهران دهیم، تصریح کرد: باید بگویم پروژه شارباغ یکی از منحصر به فردترین پروژه های شهری در جنوب تهران است که به بهبود فضای شهری در مناطق ۱۷ و ۱۸ کمک قابل توجهی می کند و تبدیل این فضای روگذر به بوستان و فضای فرهنگی موجب کاهش آسیب های اجتماعی در این مناطق به خصوص معتادان متجاهر می شود، البته امیدواریم همه دستگاه های اجرایی به شهرداری تهران کمک کنند تا بتوانیم هرچه زودتر این ۹ کیلومتر را برای مردم تهران آماده کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=46435
  • 31 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.