تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فشارخون بالا قاتل خاموش واکنش باشگاه استقلال به برکناری خطیر ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما

6

چنگیز جلیلوند درگذشت

  • کد خبر : 46313
  • 02 آذر 1399 - 15:55
چنگیز جلیلوند درگذشت
چنگیر جلیلوند،‌ دوبلور مطرح و پیشکسوت صدای ایران به دلیل ابتلا به ویروس کرونا دار فانی را وداع گفت.

به گزارش سرویس فرهنگی و هنری افق تهران، چنگیز جلیلوند، دوبلور و صداپیشه مطرح ایرانی که چند روزی به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری شده بود، ظهر امروز _دوم آذرماه_ دارفانی را وداع گفت. این در حالی است که چند ساعت پیش نزدیکان او حال جلیلوند را مساعد و رو به بهبودی اعلام کرده بودند، اما عده‌ای دیگر حال این پیشکسوت را بسیار وخیم توصیف کرده بودند.

حتی چند روز پیش برخی منابع خبری فوت او را اعلام کردند، اما نزدیکان او گفتند که وضعیت جلیلوند به گونه‌ای نیست که گواهی فوت صادر شود و هنوز دستگاه‌های درمانی به این هنرمند وصل است.

چنگیز جلیلوند که به مرد حنجره طلایی شهرت دارد زاده ۶ آبان سال ۱۳۱۹ در شیراز است در کودکی با دیدن فیلم «فاتح» با بازی جان وین و شنیدن صدای با صلابت زنده یاد محتشم که به جای این بازیگر صحبت می‌کرد به گویندگی علاقه‌مند شد. او فعالیت حرفه‌ای را در سال ۱۳۳۶ و با بازی تئاتر به همراه ابوالحسن تهامی آغاز کرد. او مدت ۲۰ سال را در آمریکا بسر برد اما سرانجام به کشور بازگشت و کار دوبله را از سال ۱۳۷۷ سر گرفت. وی در چند مجموعه تلویزیونی و فیلم سینمایی نیز بازی کرده است.

جلیلوند با گویندگی به جای بازیگرانی مانند مارلون براندو، پل نیومن، محمد علی فردین و بهروز وثوقی خاطرات شیرینی برای علاقه‌مندان سینما ساخته است. او که قابلیت تیپ‌سازی داشت به همین واسطه در بین اهالی فن بسیار محبوب و به عنوان استاد صداپیشگی ایران شناخته می‌شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=46313
  • 36 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.