تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

جلب اعتماد مردم در مدیریت شهری مقدمه رشد شهر جزئیات طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو تخصیص اعتبار برای مرمت دومین بنای خشتی ایران بهینه‌سازی مصرف انرژی از راهبردهای مهم صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ افزایش تولید در صنعت فولاد در گرو تأمین انرژی تصویب ایجاد شعبه رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران حذف گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب معیارهای افزایش شهریه مدارس غیردولتی پیش‌بینی قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳ تغییر فرمول تعیین حقوق کارگران زیان ۳ میلیارد دلاری صنعت فولاد خام‌فروشی عامل اصلی کاهش ارزش صادرات فولاد زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان ضرورت تدوین لایحه ارائه خدمات رفاهی به تهرانی‌ها جزئیات ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی محرومیت قطعی ستاره‌های استقلال و پرسپولیس تصمیم نکونام برای بازیکن استقلال وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن تعطیلی تمرینات استقلال پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴

5

چنگیز جلیلوند درگذشت

  • کد خبر : 46313
  • 02 آذر 1399 - 15:55
چنگیز جلیلوند درگذشت
چنگیر جلیلوند،‌ دوبلور مطرح و پیشکسوت صدای ایران به دلیل ابتلا به ویروس کرونا دار فانی را وداع گفت.

به گزارش سرویس فرهنگی و هنری افق تهران، چنگیز جلیلوند، دوبلور و صداپیشه مطرح ایرانی که چند روزی به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری شده بود، ظهر امروز _دوم آذرماه_ دارفانی را وداع گفت. این در حالی است که چند ساعت پیش نزدیکان او حال جلیلوند را مساعد و رو به بهبودی اعلام کرده بودند، اما عده‌ای دیگر حال این پیشکسوت را بسیار وخیم توصیف کرده بودند.

حتی چند روز پیش برخی منابع خبری فوت او را اعلام کردند، اما نزدیکان او گفتند که وضعیت جلیلوند به گونه‌ای نیست که گواهی فوت صادر شود و هنوز دستگاه‌های درمانی به این هنرمند وصل است.

چنگیز جلیلوند که به مرد حنجره طلایی شهرت دارد زاده ۶ آبان سال ۱۳۱۹ در شیراز است در کودکی با دیدن فیلم «فاتح» با بازی جان وین و شنیدن صدای با صلابت زنده یاد محتشم که به جای این بازیگر صحبت می‌کرد به گویندگی علاقه‌مند شد. او فعالیت حرفه‌ای را در سال ۱۳۳۶ و با بازی تئاتر به همراه ابوالحسن تهامی آغاز کرد. او مدت ۲۰ سال را در آمریکا بسر برد اما سرانجام به کشور بازگشت و کار دوبله را از سال ۱۳۷۷ سر گرفت. وی در چند مجموعه تلویزیونی و فیلم سینمایی نیز بازی کرده است.

جلیلوند با گویندگی به جای بازیگرانی مانند مارلون براندو، پل نیومن، محمد علی فردین و بهروز وثوقی خاطرات شیرینی برای علاقه‌مندان سینما ساخته است. او که قابلیت تیپ‌سازی داشت به همین واسطه در بین اهالی فن بسیار محبوب و به عنوان استاد صداپیشگی ایران شناخته می‌شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=46313
  • 33 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.