تاریخ : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

ضرورت توقف اقدامات دستوری توسط دولت در صنعت فولاد شارژ سهمیه بنزین خردادماه بدون تغییر در کارت‌های سوخت انحلال شرکت «یادمان سازه» شهرداری تهران تغییر نحوه صدور و نقد کردن چک‌های بانکی تصویب تغییر نام ۱۸ معبر در پایتخت جزئیات طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری ضرورت تعیین هرچه سریعتر زمان انتخابات تعطیلی میادین و بازارهای میوه و تره‌بار شهرداری تهران در ۲ خرداد ضرورت مدیریت مصرف انرژی در تولید مجتمع‌های پتروشیمی خسارت ۷۲ میلیارد دلاری دولت‌ها به گاز کشور نرخ حامل‌های انرژی عامل رکود صنعت فولاد ضرورت بروزرسانی قوانین برای کنترل مازاد فولاد کشور برگزاری امتحانات نهایی از ۵ خردادماه تاثیر ورزش بر سلول‌های ایمنی حامی عملکرد مغز اعلام زمان انتخابات شوراهای شهر توسط مجلس آینده تاثیر پروتئین‌های بیماری آلزایمر بر رشد سلول‌های عصبی اعلام برنامه جدید ۳ هفته پایانی لیگ برتر تعطیلی فعالیت‌های فرهنگی هنری به مدت ۷ روز جزئیات ساعات فعالیت موزه‌ها در پی شهادت رئیس‌جمهور اعلام رسمی محرومیت مهدی هاشمی نسب اعلام زمان دقیق واریز یارانه‌ها تمدید قراردادهای اجاره تنها معاملات بازار مسکن احتمال افزایش خاموشی صنایع در تابستان تاخیر برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان اعتقاد به ناکارآمدی زاکانی در شهرداری تهران استفاده قانون تامین مالی تولید از ظرفیت بازار سرمایه صادرات دغدغه تولیدکنندگان فولاد اتمام ذخایر سنگ آهن تا ۱۹ سال آینده احیای ظرفیت‌های گردشگری در دولت سیزدهم ضرورت اجرای سریع همسان سازی حقوق بازنشستگان افزایش تولید محصولات پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ دریافت کارت آزمون از طریق پنجره ملی خدمات دولت سیستم ایمنی انسان‌ تحت تاثیر سلامت خواب توصیه‌های طب ایرانی برای آلرژی‌های فصل بهار شناسایی و پلمب ۴۰۰ خانه پلاک قرمز در پایتخت ضرورت مکان‌یابی محل جدیدی برای مدیریت پسماند تهران

5

زندگی و معیشت مردم را نباید به کاخ سفید ربط داد

  • کد خبر : 45875
  • 25 آبان 1399 - 19:54
رئیس مجلس گفت: زندگی و معیشت مردم را نه می‌توان و نه باید به پیروزی یا شکستِ کسی در کاخ سفید گره زد. این تصمیماتِ ماست که مستقل از این رفتن‌ها و آمدن‌ها، پایه‌های اصلیِ اقتصادِ ما را می‌سازد و قدرتِ ما را در این عرصه مشخص می‌کند. 

به گزارش سرویس سیاسی افق تهران، محمدباقر قالیباف در ابتدای جلسه علنی امروز مجلس در نطق پیش از دستور  خود با اشاره به انتخابات آمریکا گفت: ما از شکست قاتل شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس خوشحالیم و همه با چشمان خود دیدند، کسی که در این دنیا  ندای  «انا ربکم الاعلی»  سر دهد، بر اساس سنت الهی او در دنیا و آخرت خوار و خفیف می گردد.

قالیباف افزود: از طرف دیگر، هر چند که از شکست ترامپ قمارباز خوشحالیم، اما عمیقاً باور داریم که زندگی و معیشت مردم را نه می‌توان و نه باید به پیروزی یا شکستِ کسی در کاخ سفید گره زد. این تصمیماتِ ماست که مستقل از این رفتن‌ها و آمدن‌ها، پایه‌های اصلیِ اقتصادِ ما را می‌سازد و قدرتِ ما را در این عرصه مشخص می‌کند.

رییس مجلس اظهار کرد: تصمیمات ما در حوزۀ مسکن، بورس، ترخیص کالاهای اساسی از گمرک، سیاست‌های پولی و بانکی، نظام بودجه ریزی،  اختصاصِ ارز ترجیحی،  سوداگری‌ها در بازار ارز، طلا و خودرو،  بی تفاوتی نسبت به گرانی ها و رها کردن بازار و بی توجهی به تولید ملی، به پاستور و بهارستان و باب همایون و میرداماد  ارتباط دارد نه به جورجیا و میشیگان و آریزونا.

قالیباف افزود: مهم‌ترین ریشه‌ی مشکلات کشور سوء مدیریت، استفاده نکردن از ظرفیت‌های عظیم داخلی، دست روی دست گذاشتن و ناهماهنگی میان نهادهای سیاستگذار و مجریست؛ و همین سوءمدیریت ها است که باعث عدم برقراریِ ارتباطِ مناسب تجاری با کشورهای همسایه و منطقه و کشورهای مهم دنیا مخصوصا کشورهای آسیا واوراسیا شده است.

وی افزود: بدیهی است که لغو تحریم ها باید یکی از اهداف در سیاست خارجی باشد اما واقع بینی حکم می‌کند که  لغو تحریم‌ها بدون فرصت‌سازی و تولید قدرت ساده اندیشانه است و تنها راه برداشته شدنِ فشارِ تحریم ها از دوشِ مردم و ناامید کردنِ دشمن از فشارِ حداکثری این است که ایران و تک تک مردم ایران مخصوصا طبقه مستضعف و متوسط را قوی کنیم. بنابراین اگر و تنها اگر اقتصاد داخلی رونق گیرد، چرخِ تولید و اشتغال را به حرکت در آوریم و معیشت و رفاه را برای مردم ایجاد کنیم، دشمن را از فشارِ بیشتر ناامید خواهیم کرد.

قالیباف ادامه داد: درست است که بایدن با ترامپ فرق‌ دارد اما مهم این است که بدانیم بایدن در بهترین حالت با اوبامایی که طراح تحریم های به اصطلاح فلج‌کننده و اولین ناقض تعهدات آمریکا است، تفاوتی ندارد. بایدن نفرِ دومِ دولتِ اوباما و تنظیم‌کننده‌ی‌ اصولِ سیاست خارجی آن دولت بود و تیم کارشناسی و تصمیم ساز او عمدتا همان تیم دولت اوباما ست.

وی تصریح کرد: هنوز سوابقِ بدعهدی و جوابِ منفیِ صریحِ دولت اوباما – بایدن به تلاش شرکت های اروپایی برای گرفتنِ تضمینی مکتوب برای تجارت با ایران در کارنامه آن ها وجود دارد و هنوز فراموش نکرده ایم که جان کری پس از این جواب منفی با فریبکاری دلیلِ عدمِ رفعِ عملی تحریم ها را ، تصمیمِ شرکت های اروپایی اعلام کرد.

رئیس مجلس گفت:  جمهوری اسلامی ایران طبقِ گزارش هایِ مکرر آژانس انرژی اتمی تمام تعهدات خود را به طور کامل اجرا کرد، لذا اگر بایدن واقعا معتقد به توافقی است که بعنوان نفر دوم  دولت قبل با ایران امضا کرده ، باید بدون پیش شرط تعهدات عمل نشده را اجرا و خسارات چندساله مردم ایران را از انجام ندادن تعهدات دولت آمریکا جبران کند تا همانطور که رهبر حکیم انقلاب در شهریور ماه ۱۳۹۸ سیاستِ عقلانی و اصولیِ ایران را تبیین کردند، بتواند در قالب کشورهای عضو توافقنامه ۵+۱ با ایران تعامل کند.

وی افزود: رئیس جمهور جدید آمریکا باید بداند که مردم ایران راه خود را پیدا کرده اند و تصمیم دارند با تقویت مولفه های قدرت در اقتصاد ، رفاه و امنیت و ایجاد فرصت های راهبردی،  هر فشار موثری  را بر ایران ناممکن و هزینه زا کنند. مردم ایران با هوشمندی کامل، فقط به تصمیمات توجه می کنند نه به تبلیغات و فقط منتظر عمل  هستند نه حرف ، و  متناسب با آن پاسخ مقتضی بر اساس منافع ملی خواهند داد.

وی با اشاره به همه گیری کرونا خاطر نشان کرد:  شرایط مخاطره‌آمیز شیوع کرونا در روزهای اخیر، اتخاذ تصمیمات قاطعانه برای قطع زنجیرۀ شیوع را حیاتی کرده است. رایگان یا کم هزینه کردن آزمایش کرونا برای تشخیص سریع ناقلان و قرنطینه و درمان فوری بیماران، وضع محدودیت‌های موثر و نه روی کاغذ و تعطیلی هدفمند شهرهایی که در وضعیت خطرناک شیوع این ویروس هستند، تصمیمی حیاتی است که باید با توجه به تجربیات بعضاً موفق سایر کشورها و نظر کارشناسان اتخاذ شده و به سرعت عملیاتی شود.

رئیس مجلس تصریح کرد: علاوه بر آن حمایت همه جانبه از کادر درمان که در این وضعیت، مجاهدانه طی زمانی طولانی مشغول خدمت رسانی هستند، وظیفه‌ای مهم بر عهدۀ دستگاه‌های تصمیم‌گیر و اجرایی است و نتیجه‌ای مستقیم در کیفیت ارائۀ خدمات به بیماران کرونایی دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=45875
  • 50 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.