تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فشارخون بالا قاتل خاموش واکنش باشگاه استقلال به برکناری خطیر ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما

5

عملکرد معکوس ستاد ملی مقابله با کرونا!

  • کد خبر : 45658
  • 21 آبان 1399 - 16:01
عملکرد معکوس ستاد ملی مقابله با کرونا!
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر گفت: برای مقابله با کرونا ابتدا باید سفرها را کاهش داد و سپس حمل و نقل عمومی را محدود کرد در حالی که اکنون کاملا برعکس عمل شده است.

به گزارسرویس شورای شهر افق تهران، محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر درباره کاهش ساعت فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی در پایتخت،‌ گفت: این اقدام تصمیمی کاملاً غلط و اشتباه است و با توجه به اینکه سفرها کاهش پیدا نکرده است، کمیسیون تخصصی عمران و حمل و نقل شورا به شدت مخالف کاهش ساعت فعالیت حمل و نقل عمومی در پایتخت است.

وی افزود: اگر تصمیم گیرندگان کمی با مسایل حمل و نقل آشنایی داشتند این تصمیم را نمی‌گرفتند، برای مقابله با کرونا در بخش حمل و نقل علاوه بر رعایت پروتکل های بهداشتی دو راهکار اساسی وجود دارد؛ اول اینکه باید ناوگان حمل و نقل عمومی را افزایش داد تا فاصله اجتماعی رعایت شود و در غیر اینصورت باید تقاضای سفر را کاهش داد و بعد از آن ساعات سرویس دهی حمل و نقل عمومی را محدود کرد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر اظهار کرد: یعنی تا زمانی که سفر وجود دارد و مردم بر سر کار حاضر می‌شوند، باید ساعات فعالیت حمل و نقل عمومی متناسب با تعداد و ساعت سفر باشد. نمی‌توان به مردم اعلام کرد که بر سر کار حاضر شوند و برای برگشت آنها به منزل تمهیدات لازم در نظر گرفته نشود و نسبت به سرگردانی مردم در کف خیابان هم بی‌تفاوت بود.

  • تصمیمات غیر کارشناسی شده ستاد مقابله با کرونا

علیخانی تاکید کرد: بسیاری از شهروندان خودروی شخصی ندارند و یا برخی کارمندان و کارگران شیفت شب دارند، بنابر این تصمیم انجام شده کاملا غیرکارشناسی است. وقتی این خبر را شنیدم از مسؤولان شهرداری علت را جویا شدم، آنها اعلام کردند این تصمیم در شورای معاونین شهرداری گرفته شده و پس از آن به ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاد داده شده است و ستاد نیز کاهش ساعت فعالیت حمل و نقل عمومی را تصویب کرده است.

وی ادامه داد: شورای شهر تهران دقیقا کجای این گونه تصمیم گیری هاست، شورای شهر کمیسیون تخصصی حمل و نقل دارد، کمیسیون سلامت و محیط زیست دارد،‌ حال این سوال مطرح است که چرا بدون مشورت این کمیسیون ها، شهرداری چنین پیشنهادی را به ستاد مقابله با کرونا داده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر خاطرنشان کرد: نامه‌ای را برای آقای حناچی تهیه و گلایه‌مندی‌ و مخالفت‌ این کمیسیون ها را به ایشان اعلام خواهیم کرد تا هر چه سریع‌تر مشکل پیش‌ آمده اصلاح شود.

  • سرگردانی مسافران کف خیابان‌ها

علیخانی اضافه کرد: شب گذشته بسیاری از  مسافران این ناوگان کف خیابان‌ها سرگردان مانده بودند اکثر مسافران جزو اقشار ضعیف هستند که توانایی پرداخت هزینه‌های بیشتر را ندارند و اگر هم داشته باشند تاکسیرانی توان این را ندارد تا همه مسافران حمل و نقل عمومی را جابجا کند.

وی در پایان تصریح کرد: بنابراین برای مقابله با کرونا ابتدا باید سفرها را کاهش داد و سپس حمل و نقل عمومی را محدود کرد در حالی که اکنون کاملا برعکس عمل شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=45658
  • 20 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.