به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، سید مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران پیشنهاد کاهش ساعت فعالیت حمل و نقل عمومی (مترو و اتوبوسرانی) را ارائه نکرد.
وی تاکید کرد: این تصمیم گیری توسط ستاد ملی مقابله با کرونا انجام شده، این ستاد به شهرداری کلانشهرها دستور داده است تا ساعت فعالیت حمل و نقل عمومی کاهش داده شود. اینکه تصمیم کاهش ساعت فعالیت حمل و نقل عمومی کارشناسی شده بوده یا خیر را باید از این ستاد پرسید.
شهردار تهران در جلسه اتخاذ تصمیم برای کاهش ساعت کاری مترو و اتوبوس حضور نداشته است
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار کرد: اخیراً شهردار تهران در جلسات هیات دولت و جلسات عالی ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور رئیس جمهوری شرکت نمیکند. اگر در زمان جلسه اتخاذ تصمیم برای کاهش ساعت فعالیت حمل و نقل عمومی، شهردار تهران هم حضور داشت شاید نتیجه تصمیم گیری به نحوی دیگری بود.
هاشمی افزود: کاهش ساعت فعالیت حمل و نقل عمومی سبب میشود مترو و اتوبوسرانی تا سقف ۲۰۰ هزار نفر با کاهش مسافر مواجه شوند.
محدودیت ها اعمال شده و تا یک ماه ادامه دارد
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خاطرنشان کرد: محدودیت فعالیت حمل و نقل عمومی اعمال شده و تا مدت یک ماه ادامه خواهد داشت. اگر تصمیمات دیگری هم ستاد ملی مقابله با کرونا درباره حمل و نقل عمومی اتخاذ کند، شهرداری تهران آن را اجرا میکند.
هاشمی ادامه داد: بنابر نظر کارشناسان بهتر بود که کاهش ساعت فعالیت این دو وسیله نقلیه عمومی در ساعات اوج ترافیک اتفاق میافتاد اما مساله این است که جمعیت به سطح شهر آمده و معابر اصلی و فرعی شهر قفل میشد بنابراین به اجبار ساعات پایانی فعالیت مترو و اتوبوسرانی (ساعت ۲۳) کاهش داده شد.
وی در پایان تصریح کرد: کاهش ساعت فعالیت مترو و اتوبوسرانی حامل یک پیام مهم است، شهروندان باید در شرایط قرمز شیوع ویروس کرونا تردد کمتری داشته باشند و تنها در صورت نیاز و ضرورت از خانه خارج شوند.
انتهای پیام/