تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فشارخون بالا قاتل خاموش واکنش باشگاه استقلال به برکناری خطیر ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما

4

اتصال منطقه ۱۸ به شبکه ریلی/ مذاکرات شهرداری و دولت برای واردات اتوبوس

  • کد خبر : 45626
  • 21 آبان 1399 - 11:54
شهردار تهران با اشاره به اینکه با انشعاب خط سه یک راه میانبر ایجاد شد که با این اتفاق مترو با سرعت بیشتری به منطقه ۱۸ برسد، گفت: در دیدار اخیر با معاون اول رئیس جمهور مقرر شد دولت برای واردات اتوبوس های نو و یا کارکرده البته با استانداردهای بالا امکانات لازم را فراهم کند.

به گزارش سرویس مدیریت شهری، افق تهران، پیروز حناچی، شهردار تهران، در مراسم آغاز احداث عملیات پایانه مترو آزادگان و توسعه جنوبی خط ۳ مترو، گفت: خطوط مترو با سرعت زیاد ساخته شده است اما متناسب با آن پایانه ساخته نشده است. پایانه ها تاثیر زیادی بر کیفیت سیستم سرویس دهی دارند.

وی افزود: در حال حاضر پایانه های خط سه، چهار، شش و هفت در حال شکل گیری است. پایانه خط چهار به زودی افتتاح می شود و با رسیدن دستگاه حفار به میدان حضرت عبدالعظیم هم یک پایانه برای خط ۶ در منطقه جنوبی تهران ایجاد خواهد شد.

شهردار تهران با تاکید بر لزوم  ساخت پایانه برای قطارهای مترو گفت: این موضوع تاثیر زیادی در تعمیر و نگهداری واگن های مترو دارد.  هم اکنون قطارها را در ایستگاه ها پارک می کنیم که اصولی نیست و تعمیر و نگهداری آنها را با اخلال مواجه می کند.

منطقه ۱۸ با سرعت بیشتری به شبکه ریلی متصل می‌شود

وی ادامه داد:  اتصال منطقه ۱۸ به شبکه ریلی با یک انشعاب یکی از اهداف توسعه جنوبی خط سه بود. اگر می خواستیم منتظر رسیدن خطوط اصلی باشیم  باید تا احداث خط ۱۱ صبر می کردیم اما حالا با انشعاب خط سه یک راه میانبر ایجاد شد که با این اتفاق مترو با سرعت بیشتری به منطقه ۱۸ برسد.

شهردار تهران اظهار کرد: ایجاد انشعاب در انتهای خطوط مترو یکی از راه های افزایش بهره وری است. در دنیا هم ایجاد خطوط کوتاه برای سرویس دهی بهتر در انتهای خطوط مرسوم است، با این روش مناطق فراموش شده حاشیه شهر می تواند به گردونه حمل و نقل برگردد.

اتصال مترو به شهرهای اقماری در دستور کار است

حناچی اضافه کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک، اتصال مترو به شهرهای اقماری در دستور کار قرار دارد و بر همین اساس توسعه جنوبی خط ۳ مترو و اتصال آن به مترو اسلامشهر نیز به عنوان یک سیاست دنبال می شود.

وی خاطر نشان کرد: روزانه میلیون ها نفر از مترو و اتوبوس استفاده می کنند و بر همین اساس حمل و نقل عمومی در کلانشهرها یک موضوع حاکمیتی است. مسئولیت متروی تهران از مقطعی به شهرداری واگذار شد.

دولت از مسئولیت مترو شانه خالی کرده است

شهردار تهران تاکید کرد: به نظر می رسد شاید دولت بدش هم نمی آمد که از مسئولیت مترو شانه خالی کند و از زمانی که مجمع مترو تغییر کرد و به طور تمام به شهرداری ها رسید سهم دولت کاهش یافت اما تمام تلاش خود را می کنیم تا حمل و نقل عمومی توسعه یابد.

تلاش دولت برای واردات اتوبوس واحد 

حناچی درباره دیدار اخیرش با معاون اول رییس جمهور نیز گفت: در این دیدار امکان خرید و افزایش تعداد اتوبوس ها و واگن های مترو مورد بحث قرار گرفت. علاوه بر سفارش هایی که ما به کارخانجات داخلی می دهیم قرار شد دولت تلاش کند امکان واردات اتوبوس های نو و یا کارکرده البته با استانداردهای بالا را فراهم کند قرار شد وزیر صنعت موضوع را دنبال کنند.

وی درباره اوراق مشارکت نیز تصریح کرد: اعتبار اوراق مشارکت هم اکنون دریافت شده و موجود است مشکلی در مورد وثائق این اوراق داشتیم که به زودی حل می شود. یک مشکل هم با سازمان تامین اجتماعی در خصوص بدهی شهرداری به تامین اجتماعی بابت قراردادهای شهرداری داریم که مربوط به دوره ما هم نیست با توجه به رقم بالای این رقم، قرار شد به صورت اقساط پرداخت شود و تامین اجتماعی هم این اوراق مشارکت را آزاد کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=45626
  • 30 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.