تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فشارخون بالا قاتل خاموش واکنش باشگاه استقلال به برکناری خطیر ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما

4

تاکید بر لزوم تعطیلی تهران/ اعلام آمادگی شهرداری برای کمک به اقشار کم درآمد

  • کد خبر : 45624
  • 21 آبان 1399 - 11:31
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران با تاکید بر لزوم تعطیلی دو هفته ای تهران برای جلوگیری از پیشرفت شیوع کرونا، از آمادگی شهرداری برای کمک به اقشار کم درآمد در این مدت خبر داد.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، رضا کرمی محمدی، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران، مسئول مستقیم اجرای محله محور بیماریابی کرونا در تهران بسیج مستضعفین بوده و براساس تصمیم قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا به صورت پایلوت در کرمانشاه این اقدام اجرا می‌شود، در تهران نیز صحبت هایی از اجرای بیماریابی محله‌محور انجام شده، اما هنوز اقدامی برای آن انجام نشده است.

وی افزود: هنوز در این زمینه با ما تماسی گرفته نشده، اما شهرداری اعلام آمادگی کرده است و امکان استفاده از ظرفیت سراهای محلات و نیروهای داوطلب دوام در این اقدام وجود دارد، اما مسئول اجرائی کار باید این تقسیم وظیفه را انجام دهد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران تاکید کرد: شهرداری آمادگی کامل برای همکاری در بیماریابی محله‌محور را دارد، گفت: فعلا از شهرداری تهران کمکی درخواست نشده است، البته انتظار می رفت طرح پایلوت به جای کرمانشاه در استان تهران که شیوع بیماری گسترده‌تر است و شرایط متفاوت‌تری دارد، اجرا شود. به هر روی اینها تصمیماتی است که ستاد کرونا می‌گیرد و ما نیز تابع آن هستیم.

بهترین روش کاهش شیوع کرونا، تعطیلی کامل شهر است

کرمی محمدی خاطر نشان کرد: کاهش ساعت کاری حمل و نقل عمومی دستوری است که از سوی قرارگاه مبارزه با کرونا ابلاغ شده است، اما این اقدام به بررسی کارشناسانه نیاز دارد، زیرا هدف این طرح این است که با کم شدن رفت و آمد غیرضروری مردم  موجب کاهش تجمعات شود اما استفاده از مترو در آن ساعت از شب صرفا می‌تواند یک امکان مناسب برای رفع نیازهای ضروری مردم باشد، بدون آنکه منجر به تجمعی شود.

وی ادامه داد: بهترین روش برای کاهش تردد مردم و در پی آن کاسته شدن شیوع کرونا تعطیلی کامل شهر است.

دولت از ذخایر ارزی برای تامین هزینه‌های تعطیلی شهر استفاده کند

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران خاطر نشان کرد: اکنون تقریبا همه موافق هستند که در تهران تعطیلی کامل داشته باشیم و منتظر نظر نهایی ستادملی مقابله با کرونا هستیم.

کرمی محمدی افزود: اوضاع اقتصادی کشور خیلی خوب نیست، اما اگر ستاد ملی برای تعطیلی دو هفته‌ای تصمیم بگیرد، می‌تواند با توجه به ذخایر ارزی شرایط را پیش ببرد و به نظر نمی رسد تامین هزینه های کسانی که روزمزد هستند و از حقوقی برخوردار نخواهند بود و همچنین خانواده‌ها و اقشار کم‌درآمد و بدسرپرست کار مشکلی باشد و  امکان تامین آن وجود دارد.

وی تصریح کرد: اگر اولویت ما سلامت باشد که گفته شده از امنیت نیز اولویت بالاتری دارد، در نتیجه باید این تعطیلی درنظر گرفته شود و این اقدام حتی می‌تواند ضریب امنیت را نیز بالا ببرد بنابراین دولت و ستاد ملی وظیفه دارند نسبت به اجرای آن اقدام کنند.

پیشنهادات شهرداری برای کمک به اقشار کم درآمد در زمان تعطیلی تهران

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران اظهار کرد: شهرداری در بسته خود پیشنهاداتی برای کمک به اقشار کم درآمد در طرح تعطیلی دوهفته‌ای داده و اطلاعات خود را ارائه کرده است؛ از مرکز آمار ایران چندین بار استعلام کردیم که اطلاعات خانواده‌ها را براساس سن و درآمد به شهرداری ارائه شود.

کرمی محمدی اضافه کرد: اما ظاهرا اطلاعات محرمانه است و در اختیار شهرداری قرار نمی‌دهند. شهرداری این آمادگی را دارد که با دریافت اطلاعات به خانواده‌های نیازمند برای این دوهفته کمک‌هایی را در نظر بگیرد.

وی در پایان بیان کرد: اولویت با تعطیلی تهران است و صددرصد لازم است، زیرا سلامت حرف اول را می‌زند و به هر طریقی که شده باید بار را از روی بیمارستان‌ها کاهش داد. اگر شرایط از حد ظرفیت بیمارستان‌ها بگذرد، تلفات اوج می‌گیرد و اکنون حد تلفات ما به درصد بالایی رسیده است که این مساله نگران‌کننده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=45624
  • 84 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.