تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ در مجلس هزاران میلیارد تومان از اموال تهران درحال از بین رفتن ضرورت رسیدگی شهرداری تهران به وضعیت کارگرانش افق تمدنی ایران برای خودکفایی در تولید و صادرات برق موج افزایشقیمت‌ها در محصولات پتروشیمی ضرورت مشارکت مجتمع‌های پتروشیمی در جایزه تعالی صنعت پتروشیمی اشتغالزایی برای معتادان متجاهر بهبودیافته پله نوردی باعث افزایش طول عمر حمل و نقل عمومی از موضوعات مهم این دوره شورای شهر تهران جزئیات افزایش مستمری بازنشستگان رشد ۲۱ درصدی صنعت گردشگری ایران پیش‌بینی صادرات ۱۰ میلیارد دلاری فولاد در سال ۱۴۰۳ ارتباط مصرف غذاهای ناسالم با اختلالات حافظه وزش باد شدید و رگبار باران در تهران جزئیات اصلاح قانون کار و بیمه بیکاری کشف معماری ۴۵۰۰ ساله در شرق ایران اعلام جزییات پیشنهاد دولت برای تغییر حقوق کارگران اصلاح طرح شفافیت قوای سه‌گانه ضرورت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین رشد ۵۰ درصدی بودجه گردشگری تهران در سال ۱۴۰۳ ۲۵۰۰ اتوبوس جدید در راه پایتخت تغییر نام جدید باشگاه استقلال تعیین داور بازی‌های حساس استقلال و پرسپولیس رشد ۱۶.۳ درصدی تولید فولاد خام ایران رفتارهای غلط غذایی خانواده عامل اصلی ایجاد بدغذایی تکمیل خطوط هفت گانه مترو تهران تا پایان امسال سازوکار اخذ مالیات بر عایدی سرمایه از اشخاص غیرتجاری افزایش ۱۳ برابری سرمایه‌گذاری خارجی گردشگری در دولت سیزدهم تشخیص زودرس ام اس با آزمایش خون پتروشیمی و فولاد ارزآورترین صنایع در ۱۴۰۲ تحقق تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی تشکیل ۱۱ خانه جهادی در محلات تهران اختلاف ۵.۶ درصدی نرخ تورم دهک اول و دهم آخرین تغییرات زمان واریز یارانه‌ها کاهش صادرات محصولات نهایی در کشور

9

افزایش قابل توجه آمار فوتی‌های روزانه تهران/ احتمال حضور نیروی کمکی در بهشت زهرا

  • کد خبر : 45562
  • 20 آبان 1399 - 12:08
افزایش قابل توجه آمار فوتی‌های روزانه تهران/ احتمال حضور نیروی کمکی در بهشت زهرا
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شواری شهر تهران با اشاره به افزایش آمار فوتی های روزانه تهران بیان کرد: احتمال اینکه ضرورت داشته باشد، نیروهای کمکی از جاهای مختلف برای کمک‌رسانی در بهشت زهرا حاضر شوند، وجود دارد،

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران، زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: با توجه به افزایش تعداد فوتی‌های ناشی از کووید ۱۹ بهشت زهرا در این ایام بسیار درگیر است.

وی افزود: در دو هفته اخیر آمار فوتی‌های روزانه تهران در بهشت زهرا افزایش پیدا کرده است که بخش قابل توجهی از آن مربوط به کووید ۱۹ است و این مساله حجم کار را در بهشت زهرا بالا می‌برد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران بیان کرد: در کنار فوتی‌های ناشی از کووید ۱۹ که خود شرایط خاص و ویژه‌ای دارند، فوتی‌های ناشی از عوامل عادی نیز وجود دارند و در مجموع فشار مضاعفی به نیروهای خدماتی بهشت زهرا در ۹ ماه اخیر وارد شده است.

نوری اضافه کرد: پرسنل بهشت زهرا از اسفند ماه تاکنون درگیر کرونا هستند، این مساله برای آنها خستگی و فرسودگی ایجاد می‌کند و  این در حالی است که با تمام تلاش و ایثارگری خود حتی یک روز هم کار را مختل نکردند و به خوبی خدمات‌رسانی حود را ادامه دادند.

امکان حضور نیروهای کمکی در بهشت زهرا

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شواری شهر تهران خاطر نشان کرد:  احتمال اینکه ضرورت داشته باشد، نیروهای کمکی از جاهای مختلف برای کمک‌رسانی در بهشت زهرا حاضر شوند، وجود دارد، تا کار تغسیل فوتی‌ها به خوبی انجام شده و سرویس‌های لازم به خانواده‌های متوفیان داده شود.

نوری تاکید کرد: مهمترین اقدام اثرگذار در رابطه با بیماری کرونا، پیشگیری است. متولیان امر و مسئولان وزارت بهداشت بارها به این امر تاکید داشتند که پیشگیری بهترین راه مقابله با کرونا است و رعایت نکات بهداشتی باید مدنظر قرار گیرد.

وی افزود:  رعایت فاصله فیزیکی، استفاده از ماسک از خانه تا خانه، شست و شوی دست‌ها و تعویض چندباره ماسک در صورت حضور طولانی مدت در محیط بیرون از جمله نکاتی است که باید همه شهروندان بر حسب مسئولیت اجتماعی خود آن را رعایت کنند.

لزوم رعایت نکات بهداشتی در پسماندها

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شواری شهر تهران با اشاره به جداسازی ماسک‌ها از سایر زباله‌ها اظهار کرد:  شهروندان زمانی که ماسک خود را عوض می‌کنند، حتما آن را در یک کیسه جداگانه قرار دهند و در سطل زباله در بسته بگذارند.

نوری ادامه داد: بررسی بیماران مبتلا به کووید ۱۹ نشان می‌دهد که درصد قابل توجهی از آنها در اجتماعات حضور داشتند، یا از ماسک استفاده نکرده‌ بودند.

وی بیان کرد:  ادامه زندگی بسیاری از شهروندان مشروط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط حاضر است و اگرچه که حضور دائم در منزل ممکن است سخت باشد، اما وقتی به دنبال آن سلامتی می‌آید تحمل شرایط را برای مردم آسان‌تر می‌کند.

آلودگی هوا پیش رو کرونا موجب تشدید شیوع کرونا می‌شود

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شواری شهر تهران گفت: با توجه به احتمال بروز وارونگی دما در هفته‌های پیش رو، هرچه جلوتر می‌رویم، روزهای سرد و آلوده را در پیش داریم و احتمال اینکه در روزهای پیش رو وارونگی دما را مانند سنوات گذشته تجربه کنیم بیشتر است.

نوری افزود: با توجه به اینکه آلودگی هوا و شیوع کووید ۱۹ رابطه مستقیمی دارند، آلودگی می‌تواند شیوع این بیماری را شدت ببخشد و در نتیجه بهترین کار این است که از هرگونه اقدام غیرضروری اجتناب کنیم، حضور غیرضروری با خودروهای شخصی در شهر را کاهش دهیم و کمک کنیم تا بتوانیم بر این ویروس غلبه کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پارک‌ها فضای باز هستند و ضریب ریسک در آن‌ها پایین‌تر است و هنوز به جایی نرسیدیم که ممنوعیت و محدودیت در پارک‌ها اعمال شود، اما برای حضور در پارک‌ها باید دو اقدام انجام شود؛ نخست اینکه شهروندان باید از ماسک استفاده کنند و دوم اینکه نباید در پارک‌ها تجمعی صورت گیرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=45562
  • 73 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.