تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

جلب اعتماد مردم در مدیریت شهری مقدمه رشد شهر جزئیات طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو تخصیص اعتبار برای مرمت دومین بنای خشتی ایران بهینه‌سازی مصرف انرژی از راهبردهای مهم صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ افزایش تولید در صنعت فولاد در گرو تأمین انرژی تصویب ایجاد شعبه رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران حذف گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب معیارهای افزایش شهریه مدارس غیردولتی پیش‌بینی قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳ تغییر فرمول تعیین حقوق کارگران زیان ۳ میلیارد دلاری صنعت فولاد خام‌فروشی عامل اصلی کاهش ارزش صادرات فولاد زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان ضرورت تدوین لایحه ارائه خدمات رفاهی به تهرانی‌ها جزئیات ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی محرومیت قطعی ستاره‌های استقلال و پرسپولیس تصمیم نکونام برای بازیکن استقلال وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن تعطیلی تمرینات استقلال پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴

5

بایدن چگونه بر ترامپ غلبه کرد؟

  • کد خبر : 45485
  • 19 آبان 1399 - 11:48
بایدن چگونه بر ترامپ غلبه کرد؟
یک کارشناس ارشد مسائل بین الملل با ارائه شرحی از شرایط فعلی کشور امریکا از ویژگی ائتلاف سازی و اجماع سازی بایدن به عنوان مهم ترین سلاح مقابله او با ترامپ یاد کرد.

به گزارش سرویس سیاسی افق تهران، کوروش احمدی، کارشناس ارشد مسائل بین الملل، در رابطه با مشارکت قابل توجه مردم آمریکا در انتخابات اخیر، گفت: به نظر می رسد غیر عادی و غیر متعارف بودن رئیس جمهور پیشین آمریکا یکی از دلایل اصلی مشارکت مردم بوده است.

وی افزود: سیاست های ترامپ خارج از عرف معمول طی بیش از ۷۰ سال گذشته بود البته غیرمتعارف بودن الزاما بد نیست، اما زمانی که غیر متعارف بودن با زبان غیر متعارف و پرخاشجویی، هتاکی، توهین به بخشی از مردم، تمجید و همسوئی با عناصر نژادپرست افراطی و بسیاری مسائل همراه شود، جامعه را نیز دچار چالش می کند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، رفراندم ترامپ 

این کارشناس ارشد مسائل بین الملل ادامه داد: درگیری مستمر ترامپ با رسانه های مستقل، نخبگان و  دانشمندان در ارتباط با ویروس کرونا، حقه خواندن اجماع علمی دانشمندان در مورد تخریب محیط زیست و  مسائلی این چنین موجب حساسیت بیشتر شده و در جامعه قطب بندی و شکاف ایجاد کرد.

احمدی افزود: موارد گفته شده و سیاست های دیگر طی ۴ سال موجب التهاب در جامعه شده و شرایطی ایجاد کرده بود که موجب تبدیل این انتخابات به رفراندمی در مورد ترامپ شد. البته ترامپ نیز به عنوان یک پوپولیست بر مشکلات مخاطبان خود متمرکز شده و راه حل های به ظاهر جذاب اما معمولا غیر عملی پیشنهاد می کرد و  از این طریق توانسته بود پایگاهی برای خود در بخشی از مردم ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی بخش قابل توجهی از آرایی که داده شد، در واقع رای به اخراج ترامپ از کاخ سفید بود. با این حال این نکته که شخص بایدن نیز در واقع مناسب ترین کاندیدا برای مقابله با ترامپ بود قابل توجه است. شاید اگر “سندرز” یا “الیزابت وارن” کاندیدای دمکرات ها می شد، نتیجه متفاوتی به دست می آمد. ویژگی بایدن در سیاست آمریکا میانه رو بودن و توانایی او برای کارکردن با همه طیف های سیاسی و توجه ویژه به ایجاد اجماع در بدنه سیاسی است که به غلبه ترامپ کمک کرد.

سیاست بایدن برای آرام کردن جامعه آمریکا

این کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: بسیاری معتقدند که اتفاقا بایدن برای تخفیف مشکلات ناشی از شرایطی که توسط ترامپ ایجاد شده، مناسب ترین فرد است. او پیش از این گفته بود که رئیس جمهور دوره انتقالی transitional  خواهد بود، که نشان می دهد در برگردان شرایط کشور به وضع عادی سعی خواهد کرد.

احمدی اضافه کرد: بایدن به ائتلاف و اجماع سازی مشهور است و روابطی که طی بیش از ۴۰ سال در کنگره و واشنگتن برقرار کرده، او را در موقعیت مناسبی برای توفیق در فضای بشدت ملتهب و رقابتی واشنگتن قرار داده است.

وی در پایان تصریح کرد: چگونگی خروج ترامپ از کاخ سفید و  عملکرد جمهوریخواهان در مقابل،تاثیر ویژه ای در شرایط امریکا دارد. محافظه کاران نیز فعالیت هایی برای کاهش التهاب انجام داده اند که از جمله آن می توان به  لحن و رویه کاملا مثبت و خوش آمد  فاکس نیوز گو در قبال بایدن اشاره کرد. این برخورد می تواند تا حد زیادی در منفعل کردن و آرام کردن طرفداران ترامپ موثر باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=45485
  • 27 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.