تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

معرفی برترین موزه‌ها در ۳۰ اردیبهشت‌ماه پیش‌بینی کاهش شدید دما در تهران رشد درآمد حوزه شهری نشان اعتماد مردم به دوره ششم مدیریت شهری ظهور رقیب جدید برای ایران در بازار میلگرد شوراها مددکار مدیران شهری مجلس یازدهم مؤسس مجلس نوین در کشور اشتغال مستقیم۱۴۳ هزار نفر در صنعت پتروشیمی اجرای مجدد طرح کالابرگ الکترونیکی در گروی تصمیم دولت افتتاح دسترسی بزرگراه شهید همت غرب از بزرگراه‌ شهید چمران توصیه‌هایی برای پیشگیری از افزایش فشار خون چالش ورود ماشین آلات معدنی جدید به معادن مجوز مجلس به شناورسازی تقویم آموزشی مدارس و دانشگاه ها تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان اخذ مجوز ۲ خط تراموا در تهران بخشنامه‌ای برای سرکوب صادرکننده به نفع واردکننده تداوم رکود در سیاست‌های ارزی صادرات فولاد تعطیلی شنبه‌ها باعث افزایش مراودات اقتصادی با جهان راهکارهایی برای جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان وضعیت قرمز پرسپولیس در حساس‌ترین هفته‌های لیگ رای کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در مورد استقلال و پرسپولیس انتشار کارت امتحانات نهایی از امشب حضور واگن‌های چینی از بهمن ماه در تهران جزئیات معاملات مسکن شهر تهران در سال جدید مکاتبه با موزه کویت برای استرداد تابلوی مظفرالدین شاه ساخت ۴۹ کیلومتر مترو در ۳۲ ماه اخیر افزایش صادرات صنایع معدنی به مرز ۱۳.۷ میلیارد دلار افزایش عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی به ۵.۲ همت تاثیر مصرف کافئین قبل از خواب بر سلامتی اعلام قیمت تمام شده اتوبوس‌های چینی از سوی شهردار تهران اصلاح جداول بودجه ۱۴۰۳ ضرورت تصویب تفریغ بودجه در شورای شهر نقاط قوت و ضعف شهرداری تهران در تفریغ بودجه ۱۴۰۱ تعطیلی شرکت‌های فولادی با تداوم روند فعلی فولاد ایران در بازارهای جهانی کاهش نرخ تورم سالانه به ۳۸.۸ درصد نفت باعث غفلت از معادن استان خوزستان موافقت مجلس با کاهش ساعت کاری کارمندان دولت

4

بهره برداری از ۲۲ دستگاه شتابنگار در تهران

  • کد خبر : 45413
  • 17 آبان 1399 - 16:06
رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده در شهر تهران به 200 شتاب نگار نیاز داریم که در فاز اول اجرای این پروژه 22 دستگاه جدید به دستگاه های قبلی اضافه شد.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، رضا کرمی محمدی در مراسم رونمایی و بهره‌برداری از سامانه هشدار سریع زلزله، فاز دوم سامانه پیش بینی و هشدار سیل و سامانه پیش بینی یخبندان در شهر تهران که پیش از ظهر امروز در محل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد، گفت: با کمک جایکا ژاپن و در مقاطعی از گسل مشا حدود ۱۰ سال پیش، چهار سنسور و شتابنگار زلزله نصب و پایلوت سامانه هشدار سریع زلزله در تهران راه اندازی شد.

وی با باشاره به گسل های فعال و  خطرناک اظراف تهران، افزود: تعداد  شتابنگارهای موجود در برابر تعداد کسل های تهران کافی نبود زیرا علاوه برزیاد بودن تعدادف طول این گسل ها نیز به چندین کیلومتر رشیده که در تمام طول گسل نیز ممکن است با گسیختگی هایی رو به رو باشیم. بنابراین افزایش تعداد شتابنگارها و حس گرها ضروری بود.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اظهار کرد: برای داشتن سامانه هشدار سریع همچون شهرهای کشورهای توسعه یافته نیازمند تکمیل مجموعه تجهیزات لازم هستیم. بر این اساس و همچنین برآوردهای انجام شده در شهر تهران به ۲۰۰ شتاب نگار نیاز داریم که در فاز اول اجرای این پروژه ۲۲ دستگاه جدید به دستگاه های قبلی اضافه شد.

کرمی محمدی تصریح کرد: برای یافتن محل مناسب این ایستگاه ها استانداری و وزارت کشور همکاری های لازم را داشته اند و تلاش کردیم ایستگاه ها در فاضله های طولی مناسب فعال شود.

وی تاکید کرد: استفاده از سامانه هشدار شریع زلزله باز شدن در ایستگاه های آتش نشانی و آماده باش نیروهای آتش نشانی و امدادی در تهران، قطع جریان اصلی گاز، افزایش آمادگی نیروهای امدادی در شهر و … را به دنبال دارد.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران خاطرنشان کرد: قطعی برق یکی از بحران هایی است که در زمان زلزله لا آن مواجه خواهیم شد و اگر توانایی تامین برق اضطراری نداشته باشیم از بیمارستان ها نیز نمی توان استفاده کنیم و اکنون با سامانه های جدید پیش از رسیدن زلزله برق اضطراری بیمارستان ها نیز راه اندازی می شود.

کرمی محمدی افزود: مردم نیز این هشدارها را در منزل یا محل کار دریافت و فرصت دارند خود را به محل امنی برسانند. این سامانه ها در شهرها و استان های اطراف نیز می تواند موثر باشد و در صورت اتصال این مکان ها به سامانه هشدار سریع برای آنان نیز ارسال خواهد شد.

وی ادامه داد: این شتابنگارها باید دائما نظارت و سنجش شود. ممکن است برخی از این سامانه ها سال ها فعال بوده و فقط در چند سانیه شهری را نجات داده و موثر واقع شود بنابراین باید همواره بر نحوه عملکرد آن ها نظارت شود.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با تاکید بر نظارت بر سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری این سامانه ها گفت: حفظ امنیت این ایستگاه ها نیز بسیار مهم است. برای بازدهی و اثربخشی بهتر لازم است که دیگر سیستم ها از جمله  بیمارستان ها و شرکت ها و … به این سیستم وصل شود تا بتواند کارکرد گفته شده را داشته باشد.

کرمی محمدی اضافه کرد: سامانه پیش بینی سیل احتمال وقوع سیل در رود دره های بالای تهران را پیش بینی می کند، سامانه برف سنجی نیز پس از غافلگیری در برف آبان ماه سال گذشته، اجرایی شد.

وی تصریح کرد: امروز سامانه های سنجش ارتفاع برف را در چهار نقطه  از شهر تهران راه اندازی شد تا  اگر ارتفاع برف از حدی بالاتر رفت در همان لحظه هشدار داد و یخبندان را نیز پیش بینی کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=45413
  • 30 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.