به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران، تورج دهقانی زنگنه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: اگر بخواهیم صنعت هوانوردی را حفظ کنیم همه ارکان نظام از دولت مجلس و قوه قضائیه باید دست به دست هم بدهند تا از این شرایط بتوانیم خارج شویم و دشمن نتواند به هدفش که تعطیل کردن این حوزه است، دست پیدا کند.
وی افزود: تعیین کردن کف و سقف قیمت بلیت هواپیما هیچ ربطی به سازمان هواپیمایی ندارد و نرخ پروازهای داخلی بستگی به متغیرهای بسیاری دارد و بازار آن را مشخص خواهد کرد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: سازمان هواپیمایی قائل به کف و سقف قیمتها نیست و عرضه تقاضا آن را تعیین میکند اما با گرانفروشی در این زمینه برخورد میکنیم.
دهقانی زنگنه با بیان اینکه سایت های فروش رسمی و معتبر که به ایرلاین ها دسترسی دارند، قوانین را رعایت می کنند و چارترکننده هایی هم که در چارچوب قوانین عمل میکنند جزئی از این زنجیره بازار هستند، اظهار داشت: وضعیت فعلی برای قیمت بلیت هواپیما قابل دوام نیست
وی تأکید کرد: نمیتوان بدون اینکه به ایرلاینها کمکی کرد از آنها خواست قیمتها را ثابت نگه دارند و هیچ حالتی به جز اینکه دولت از آنها حمایت کند یا به آنها اجازه افزایش قیمت داد، وجود ندارد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تکلیفی شدن قیمت بلیت هواپیما به معنی از بین رفتن صنعت هوانوردی است؛ تکلیف قیمت بلیت هواپیما را سازمان هواپیمایی مشخص نمیکند، بلکه عرضه و تقاضا مشخص میکند.
دهقانی زنگنه با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری بر بازار بلیت هواپیما و چارتر کننده نظارت میکند و به موقع با آن ها برخورد جدی خواهیم کرد، گفت: به عنوان مثال در حال حاضر قیمت بلیت هواپیما در مسیر تهران-مشهد از ۳۵۵ هزار تومان تا ۷۰۱ هزار تومان است و اگر کسی بالاتر از آن بلیت پروازش را بفروشد سازمان هواپیمایی با آن برخورد می کند. البته بلیت بیزینس کلاس قیمتش بالاتر است.
وی اضافه کرد: برخی چارترکنندهها، سلف خری میکنند و به عنوان مثال پروازی را یک سال خریداری می کنند و برای مسیر رفت قیمت بالایی تعیین میکنند و در مسیر برگشت قیمتشان را پایینتر میآورند. این رفتار و سوءاستفاده آنها به این صنعت لطمه می زند.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در پایان خاطرنشان کرد: با چارترکنندههای بلیت هواپیما که مرتکب تخلف شده و گرانفروشی میکنند، برخورد جدی می کنیم.
انتهای پیام/