تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

جلب اعتماد مردم در مدیریت شهری مقدمه رشد شهر جزئیات طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو تخصیص اعتبار برای مرمت دومین بنای خشتی ایران بهینه‌سازی مصرف انرژی از راهبردهای مهم صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ افزایش تولید در صنعت فولاد در گرو تأمین انرژی تصویب ایجاد شعبه رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران حذف گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب معیارهای افزایش شهریه مدارس غیردولتی پیش‌بینی قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳ تغییر فرمول تعیین حقوق کارگران زیان ۳ میلیارد دلاری صنعت فولاد خام‌فروشی عامل اصلی کاهش ارزش صادرات فولاد زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان ضرورت تدوین لایحه ارائه خدمات رفاهی به تهرانی‌ها جزئیات ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی محرومیت قطعی ستاره‌های استقلال و پرسپولیس تصمیم نکونام برای بازیکن استقلال وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن تعطیلی تمرینات استقلال پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴

7

ادعاهای جدید وزیر خارجه انگلیس درباره “زاغری”

  • کد خبر : 45299
  • 11 آبان 1399 - 10:27
ادعاهای جدید وزیر خارجه انگلیس درباره “زاغری”
وزیر خارجه انگلیس در ادعاهای جدیدی هشدار داده که اگر ایران اقدامات تازه‌ای درباره "نازنین زاغری" انجام دهد، روابط دو کشور خراب می‌شود.

به گزارش سرویس سیاسی افق تهران، دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس درباره نازنین زاغری شهروند دو تابعیتی انگلیسی-ایرانی که در ایران زندانی است، گفته است که اگر او پس از جلسه استماع دادگاهی که روز دوشنبه برگزار خواهد شد، دوباره به زندان بازگردانده شود، روابط انگلیس و ایران تغییر بنیادینی خواهد کرد و با عملکرد تهران، این روابط “خراب می‌شود”.

وزیر خارجه انگلیس ادامه داد: ما به وضوح گفته‌ایم که می‌خواهیم روابط ایران و انگلیس را بر مبنای بهتری قرار دهیم. اگر نازنین به زندان بازگردد این موضوع مذاکرات ما و پایه و اساس این مذاکرات را در موقعیتی کاملا جدید قرار می دهد. این کاملا غیرقابل قبول، بی دلیل و غیرقابل توجیه است.

“راب” در پایان تأکید کرده که به تهران هشدار داده شده است که هیچ اقدامی برای آغاز روندی جدید علیه زاغری نباید اتفاق بیافتد، وی در ادعایی بازداشت نازنین و دیگر دو تابعیتی‌ها در ایران را بی‌دلیل خوانده است.

براساس این گزارش، به تازگی گزارشی از صداوسیما پخش شده که طبق آن شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی نازنین زاغری را به همراه وکیل تعیینی‌اش (وکیلی که متهم برای خود انتخاب می‌کند)، احضار و کیفرخواست پرونده جدیدی را به او ابلاغ کرده است.

یک منبع آگاه نیز گفته است پس از حضور زاغری در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی و ابلاغ کیفرخواست پرونده جدید به او، وکیل تعیینی وی ضمن حضور در دادگاه انقلاب در حال مطالعه پرونده جدید وی است.

پیش از این نیز محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان درباره موضوع نازنین زاغری به قضیه اصل سیستم تفکیک قوا در ایران اشاره کرده و گفته بود که تصمیم‌گیری در این مورد در اختیار قوه‌قضائیه ایران است.

نازنین زاغری همزمان با شیوع ویروس کرونا، ۲۷ اسفند سال گذشته به قید وثیقه از زندان اوین به مرخصی رفته است، او اکنون در حبس خانگی به سر می‌برد و در سال ۲۰۱۶ میلادی در به اتهام جاسوسی در ایران، بازداشت شده و به زندان رفته است.

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=45299
  • 64 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.