تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا چالش‌های بخش خصوصی فولاد ایران ضرورت رسیدگی به مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور بیماری‌های کبدی از عوارض کاهش وزن سریع فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیاردی در پتروشیمی اعلام تورم نقطه به نقطه فروردین ماه روند صعودی اجاره در بازار مسکن تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران موافقت مجلس با تخصیص یارانه دارو و شیرخشک صنعت فولاد در معرض ورشکستگی شمش ایرانی یاری‌رسان کشورهای همسایه‌ تعطیلی تمام موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده ضرورت تلاش برای حفظ رضایت شهروندان تهران کاهش کودکان کار در پایتخت کبد چرب شایع ترین علت پیوند کبد در ایران خبر مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا به پرسپولیس و استقلال پایان مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی استقرار گروه‌های پایش و مرمت در مجموعه باستانی نقش رستم تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی

5

انتشار نخستین راهنمای سفر به کازان روسیه

  • کد خبر : 45147
  • 08 آبان 1399 - 9:18
انتشار نخستین راهنمای سفر به کازان روسیه
کتاب «نگین ولگا» با معرفی تاریخ، فرهنگ و جاذبه‌های گردشگری شهر کازان و جمهوری تاتارستان روسیه، هفته گذشته توسط انتشارات تاچارا منتشر شد.

به گزارش سرویس فرهنگی هنری افق تهران، کتاب مصور نگین ولگا که توسط پگاه نیکبخت به رشته تحریر درآمده، از ۱۵ بخش تشکیل شده است.

مرور پیشینه تاریخی شهر کازان و منطقه تاتارستان از ۸۰۰ سال قبل از میلاد حضرت مسیح تا سال ۲۰۰۵ میلادی را می توان یکی از ویژگی های بارز این کتاب معرفی کرد که مسوولان کازان در این سال هزارمین سال شکل‌گیری کازان را جشن گرفتند و بسیاری از ساختمان‌های قدیمی را بازسازی و برخی سازه‌های مدرن شهری را افتتاح کردند.
به دلیل وجود تعداد زیادی از مراکز فرهنگی و دانشگاهی در این شهر، به کازان لقب «آتن ولگا» داده شده است. در این کتاب به معرفی موزه‌ها و مراکز فرهنگی و تاریخی کازان نیز پرداخته شده است.

نویسنده در دومین بخش کتاب که به شرح «زندگی در کازان» اختصاص دارد، این چنین می نویسد:

وجود دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی متعدد در کازان و زندگی دانشجویانی از سایر کشورها و فرهنگ‌ها در این شهر، سیمایی دانشگاهی به کازان داده است. مسوولان کازان که اهمیت زیادی برای دانش و تکنولوژی قائل هستند، در سال‌های اخیر یک شهر دانشگاهی به نام مونوپولیس در ۴۰ کیلومتری کازان تاسیس کرده‌اند.

این شهر پیشرفته قرار است نقش مهمی در توسعه آینده کازان و تاتارستان بازی کند. فعالیت ۳۲ دانشگاه، ۴۲ موزه، ۱۰۷ کتابخانه، ۱۲ سینما با ۶۱ سالن نمایش فیلم و تعداد زیادی سالن تئاتر و باله و همچنین گالری‌های هنری در شهر کازان به این شهر، سیمایی علمی – فرهنگی می‌دهد. با توجه به این میزان فعالیت فرهنگی در کازان، این شهر را به عنوان «آتن ولگا» نیز معرفی می‌کنند.

کازان، یک شهر و دو مقصد

شهر کازان، یکی از جذابترین اما ناشناخته‌ترین مقاصد گردشگری روسیه برای ایرانی‌ها محسوب می شود. این شهر سومین پایتخت روسیه و مرکز جمهوری تاتارستان است. روس‌ها به کازان لقب «پایتخت ورزشی روسیه» را نیز اعطا کرده‌اند. تاکنون مسابقات ورزشی مهمی در بالاترین سطح جهانی در این شهر برگزار شده که از آن جمله می‌توان به مسابقات تابستانی دانشجویان جهان در سال ۲۰۱۳، مسابقات جهانی ورزش‌های آبی در سال ۲۰۱۵، جام کنفدراسیون‌ها در سال ۲۰۱۷ و جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۱۸ اشاره کرد. بازی خاطره‌انگیز ایران مقابل اسپانیا در جام جهانی ۲۰۱۸ در ورزشگاه بزرگ و زیبای کازان‌آرنا برگزار شد.

قابل توجه است که حضور سردار آزمون در باشگاه روبین کازان نقش پررنگی در دوستی میان مردم ایران و جمهوری تاتارستان داشته است.

کازان به دلیل آب و هوای متفاوتی که در تابستان و زمستان دارد، طبیعتی کاملا متفاوت در این دو فصل دارد؛ به شکلی که در ماه‌های سرد سال، ورزش‌ها و تفریحات یخی در این شهر رونق می‌گیرد و در ماه‌های گرم، طبیعت‌گردی، قایق‌سواری و ورزش‌های آرامش‌بخشی همچون گلف مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد.

اینفوگرافیک‌های کاربردی

 این کتاب، از اینفوگرافیک های جذابی استفاده کرده است. گاهشمار ساخت و بازسازی کرملین کازان، راهنمای اماکن دیدنی کرملین کازان، جاذبه‌های گردشگری خیابان بائومان، راهنمای جاذبه‌های گردشگری جمهوری تاتارستان و شهر کازان و گاهشمار شکل‌گیری شهر کازان و منطقه تاتارستان از جمله اینفوگرافیک‌هایی هستند که برای اولین بار در این کتاب طراحی و منتشر شده‌اند. نکته جالب توجه اینجاست که اکثر این محتواهای تصویری حتی به زبان‌های روسی و انگلیسی نیز تاکنون منتشر نشده‌اند.
کتاب نگین ولگا، در ۱۰۰ صفحه و تیراژ ۱۰۰۰ نسخه چاپ و وارد بازار نشر شد. صفحه‌های ابتدایی و انتهایی این کتاب حاوی تصاویر زیبایی از شهر کازان و مناطق دیدنی جمهوری تاتارستان روسیه است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=45147
  • 31 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.