تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فشارخون بالا قاتل خاموش واکنش باشگاه استقلال به برکناری خطیر ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما

4

افزایش کرایه‌های وسایل حمل و نقل عمومی تصویب نشد

  • کد خبر : 44857
  • 29 مهر 1399 - 12:40
در جلسه امروز شورای شهر اکثریت اعضا با افزایش دوباره نرخ کرایه حمل و نقل عمومی مخالفت کردند.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران، افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی برای جبران کسری موجود شهرداری امروز در صحن شورای شهر تهران مورد بحث و گفت وگو قرار گرفت و اعضای شورا نظراتشان را در این زمینه مطرح کردند.

محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل عمومی شورای شهر تهران درباره این موضوع اظهارداشت: شهرداری این لایحه را برای بار دوم در سال ۹۹ ارائه داد و اعلام کرد با توجه به شرایط شیوع کرونا و مشکلات اقتصادی موجود مشکلات این دو شرکت زیاد شده خواسته‌اند ۲۵ درصد به قیمت کرایه‌ها افزوده شود.

وی افزود: نرخ مورد نظر افزایشی به طور متوسط حدود ۲۰۰ تومان است که اگر هم تصویب شود و به هیأت تطبیق ارسال شود مشخص نیست با این مساله موافقت شود.

علیخانی گفت: این میزان درآمد تا پایان سال زیاد نیست و در خوشبینانه‌ترین وضع ۵۰ میلیارد در نظر گرفته شده است.

در ادامه حامد مظاهریان معاون شهرداری تهران هم در صحن شورای شهر گفت: با توجه به افزایش قیمت‌ها، سطح کیفیت ارائه سرویس کاهش یافته و باعث شده هر روز بودجه مورد نیاز افزایش یابد و یکی از راهکارهای مورد نظر افزایش نرخ بلیت بود.

وی افزود: در حوزه اتوبوسرانی که بخشی از آن از طریق بخش خصوصی اداره می‌شود با مشکلات جدی تری مواجه‌اند و این بخش نمی‌تواند خدمات لازم را ارائه دهد و اگر به فکر نباشیم در آینده با مشکلات زیادی برخورد می‌کنیم.

مظاهریان بیان داشت: بارها از دولت مطالباتمان را پیگیری کردیم اما به نتیجه نرسیدم، و می‌خواستیم با این لایحه قسمتی از هزینه‌ها جبران شوند. و برای تحقق آن نیازمند کمک زیادی از اعضای شورا هستیم چون شورای شهرداری و شهرداری هر دو مسوولیت ارائه خدمات به مردم هستند.

سرانجام این لایحه پیشنهادی در صحن شورای شهر رای نیاورد و اکثر اعضا با افزایش دوباره نرخ کرایه حمل و نقل عمومی مخالفت کردند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=44857
  • 45 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.