تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فشارخون بالا قاتل خاموش واکنش باشگاه استقلال به برکناری خطیر ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما

6

اتفاقات آینده آمریکا، برد_برد برای ایران

  • کد خبر : 44400
  • 22 مهر 1399 - 10:32
اتفاقات آینده آمریکا، برد_برد برای ایران
کارشناس روابط بین الملل بیان‌کرد: نتیجه انتخابات پیش روی‌آمریکا برای ایران برد_برد است. اگر ترامپ بار دیگر به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شود، افول ایالات متحده را تسریع می‌بخشد که این به سود جمهوری اسلامی است.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران، فواد ایزدی، کارشناس روابط بین الملل  در خصوص سرنوشت فشار حداکثری ایالات متحده علیه ایران بعد از انتخابات این کشور اظهار‌کرد: از آنجا که سیاست فشار حداکثری ایالات متحده علیه ایران شکست خورده است، هر کدام از نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا که به قدرت برسند، باید این سیاست را اصلاح کنند.

وی تصریح‌کرد: زیرا تصور آمریکا این بود که در نتیجه فشار حداکثری، جمهوری اسلامی ایران نابود یا تسلیم می‌شود ولی هیچکدام از این دو هدف محقق نشده است؛ ایران با وجود تحریم‌ها در حال پیشرفت است و هر چقدر پیشرفت‌های ایران از جمله در زمینه هسته‌ای بیشتر باشد، دغدغه آمریکا هم بیشتر خواهد شد و با این شرایط هر فردی که رییس جمهور آمریکا شود، ناچار است سیاست خود را در قبال ایران تغییر دهد.

کارشناس روابط بین الملل با بیان اینکه تحریم‌های آمریکا علیه ایران برای دیروز و امروز نیست، خاطرنشان کرد: ۴۱ سال است که جمهوری اسلامی تحت فشار تحریم‌های ایالات متحده است و  ایران یاد گرفته چطور تحریم‌ها را دور بزند و با وجود تحریم پیشرفت کند؛ نتیجه انتخابات پیش روی‌آمریکا را برای ایران برد_برد است. اگر ترامپ بار دیگر به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شود، افول ایالات متحده را تسریع می‌بخشد که این به سود جمهوری اسلامی است.

ایزدی ادامه‌داد: اگر هم جو بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شود، تحریم‌هایی که ترامپ علیه ایران اعمال کرده است، کم خواهد شد که این هم به سود جمهوری اسلامی خواهد بود؛ در داخل کشور هوشمندی وجود دارد و وقتی مردم می‌بینند که دولت فعلی در مذاکره با آمریکا چیزی کم نگذاشته است و در عدم دادن امتیاز به طرف مقابل هم از هیچ اقدامی فروگذار نبوده، اعتراضی هم نخواهد بود.

به گفته وی بایدن دوست ایران نیست و در دوره اول ریاست جمهوری باراک اوباما،  بایدن در اعمال تحریم‌ها بیشترین نقش را ایفا کرد. به طوری که از ابتدای دولت کارتر و ریگان تا زمان دولت اول اوباما، جمهوری اسلامی ایران با این حجم از تحریم مواجه نبوده است؛ دمکرات‌ها در اجماع علیه ایران بسیار هوشمندتر نسبت به جمهوری خواهان هستند و با توجه به اینکه هر دو نامزد آمریکا علیه ایران کار می‌کنند، معطل ماندن برای نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گزینه خوبی نیست.

ایزدی در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات و روابط ایران وآمریکا در صورت برد احتمالی بایدن در انتخابات آتی این کشور خاطرنشان‌کرد: آمریکا با تحریم به اقتصاد ایران ضربه زده و مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرده است. اگر بایدن بخواهد به تعهدات خود که آمریکا در قبال ایران داشته است، برگردد، مذاکره می‌تواند مثبت ارزیابی شود.  اما اگر بنا باشد بایدن در صورت انتخاب شدن فشارهایی که ترامپ به ایران وارد کرده و امتیازهایی که ایالات متحده از ایران گرفته است، را حفظ کند، روابطی هم برقرار نمی‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=44400
  • 27 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.