تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فشارخون بالا قاتل خاموش واکنش باشگاه استقلال به برکناری خطیر ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما

9

کمبود قطار اختصاصی برای مرسولات پستی

  • کد خبر : 43957
  • 15 مهر 1399 - 12:03
کمبود قطار اختصاصی برای مرسولات پستی
مدیر عامل شرکت ملی پست بیان‌کرد: در گذشته با وانت یا کامیون پاکت‌ها و بسته‌ها را به استان‌ها ارسال می‌کردیم، اما امروز ما نیز مانند کشورهای توسعه یافته، قطار را جایگزین کرده‌ایم. البته هنوز قطار اختصاصی برای این کار نداریم و صرفا واگن‌هایی را برای جا به جایی مرسولات چارتر کرده‌ایم.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران، رمضانعلی سبحانی‌فر، مدیرعامل شرکت ملی پست اظهار‌کرد: برخی از دانشمندان اعتقاد دارند پست ایران در جهان، اولین سیستم اطلاع‌رسانی غیر رسمی تاریخ بوده و به عنوان سازمان‌ رسمی نیز قدمتی بیش از سه هزار سال دارد.

وی تصریح‌کرد: مبتکر پست، ایرانیان بودند و افتخار می‌کنیم که این خدمت از ایران به جهان تسری پیدا کرده است. اما امروزه از دنیا کمی عقب مانده‌ایم. مسئله مهم این است که فرهنگسازی مناسبی صورت نگرفته است. پراکندگی خدمت در بخش پست بسیار زیاد است و زیر چتر یک متولی قرار نگرفته‌اند.

مدیر عامل شرکت ملی پست در خصوص ابتلای کارمندان شرکت ملی پست به کرونا گفت: پنج نفر از همکاران ما به دلیل کرونا جان خود را از دست دادند. ۵۰ نفر اکنون در بیمارستان بستری هستند و ۶۷۰ نفر تا امروز مبتلا شدند که برخی از آن‌ها بهبود یافته و سرکار حاضر شده‌اند.

سبحانی فر ادامه‌داد: اخیرا، شرکتی برای طراحی موتوری متناسب با نیازهای شرکت ملی پست به ما مراجعه کرده است و فکر می‌کنم تا یک ماه آینده با این شرکت برای تولید موتور برقی قرارداد ببندیم. در فاز اول دو هزار موتور برقی را به ناوگان پست کشور اضافه می‌کنیم.درباره پهپادها نیز باید بگویم که استفاده از این وسیله نیاز به مجوزهای صنعت هوایی کشور دارد، شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در حال کار کردن برای ساخت این تجهیزات هستند.

وی یادآور‌شد: امروز سرانه بسته ما پایین‌تر از کشورهای دیگر است. در گذشته ما قبوض و نامه‌ها را توزیع می‌کردیم اما از زمانی که تکنولوژی وارد شد نامه‌ها به سمت الکترونیکی شدن رفت. در سال بیش از ۱۰۰ میلیون قبض ارسال می‌کردیم که الان این اقدام صورت نمی گیرد.

سبحانی فر افزود: اما امروز با تلاشی که صورت گرفته بحث خرید اینترنتی جای خالی توزیع پاکت نامه را پر کرده است که البته استفاده از این امکان نیاز به فرهنگ‌سازی دارد. امیدواریم با این جایگزینی بتوانیم در وقت و هزینه مردم صرفه‌جویی کنیم. اکنون ۳۰ درصد ترافیک پست را خریدهای اینترنتی تشکیل می‌دهند.

وی با تاکید بر این‌که شرکت ملی پست به موازات پیشرفت تکنولوژی، تغییراتی داشته است، گفت: امروزه تامین زیرساخت مناسب از شروط اصلی پیشرفت شرکت پست است. به همین دلیل توسعه سیستم «سورتینگ» مکانیکی را در برنامه داریم تا بسته‌ها به صورت مکانیکی نسبت به استان مقصد تقسیم شود. این کار ابتدا در تهران و پنج هاب منطقه‌ای انجام می‌شود و پس از آن شهرهای دیگر نیز این کار را انجام خواهند داد.

این مقام مسئول یادآور‌شد: ارتقای شبکه الکترونیکی از دیگر قدم‌هایی است که در زمینه توسعه پست خواهیم برداشت. در حال برگزاری مناقصه‌ای برای راه‌اندازی سیستم ارتقا یافته یکپارچه الکترونیکی از مبدا تا زمان تحویل در مقصد هستیم.

سبحانی فر خاطرنشان‌کرد: در گذشته با وانت یا کامیون پاکت‌ها و بسته‌ها را به استان‌ها ارسال می‌کردیم، اما امروز ما نیز مانند کشورهای توسعه یافته، قطار را جایگزین کرده‌ایم. البته هنوز قطار اختصاصی برای این کار نداریم و صرفا واگن‌هایی را برای جا به جایی مرسولات چارتر کرده‌ایم. این کار نیاز به همراهی دستگاه‌های دیگر دارد. امیدواریم به سمتی برویم که هواپیمای اختصاصی برای حمل مرسولات داشته باشیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=43957
  • 62 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.