تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فشارخون بالا قاتل خاموش واکنش باشگاه استقلال به برکناری خطیر ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما

6

انگار کار ما طلسم شده است

  • کد خبر : 43853
  • 14 مهر 1399 - 11:06
انگار کار ما طلسم شده است
کارگردان جوان بیان‌کرد: انگار کار ما طلسم شده است. اسفند پارسال یک روز بعد از اولین اجرای ما تئاتر تعطیل شد. حالا هم که دوباره روی صحنه رفته‌ایم، باز هم با تعطیلی تئاتر  سینما رو به رو شدیم.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر افق تهران، “انگار کار ما طلسم شده است. اسفند پارسال یک روز بعد از اولین اجرای ما تئاتر تعطیل شد. حالا هم که دوباره روی صحنه رفته‌ایم، باز هم با تعطیلی تئاتر  سینما رو به رو شدیم.”اینها بخشی از صحبت های حسین شهبازی، کارگردان جوان است که بعد از وقفه‌ای هفت ماهه بار دیگر اجرای نمایش “بازگشت افتخارآمیز مردان جنگی” را از سر گرفته بود.

وی تصریح‌کرد: اسفند سال گذشته که اجرای‌مان تعطیل شد، گفتند از گروه‌هایی که به خاطر کرونا متضرر شده‌اند، حمایت می‌کنیم ولی حتی یک ماسک هم ندادند، حالا هم که دوباره اجرای‌مان تعطیل شده و معلوم نیست تا کی این تعطیلی ادامه پیدا کند.

به گفته این کارگردان جوان برای دریافت کمک هزینه بارها پیگیری و نامه‌نگاری کردیم ولی هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم. متاسفانه سالن‌های تئاتر و حتی مرکز هنرهای نمایشی هم به نام‌ها بیشتر احترام می‌گذارند تا شخصیت افراد. همیشه امور هنرمندان شناخته‌شده زودتر پیگیری می‌شود. درست است که آنان مویی سپید کرده‌اند ولی از اول که باتجربه نبوده‌اند. ما هم روزی پا به سن می‌گذاریم و باسابقه می‌شویم.

شهبازی  که نمایشش را به عنوان اولین نمایش تالار انتظامی خانه هنرمندان بعد از بازگشایی تئاتر روی صحنه برده است، افزود: تصورمان این بود گروه‌هایی که بعد از تعطیلات کرونایی روی صحنه می‌روند، از نظر مالی و معنوی مورد حمایت قرار بگیرند. ما به نوعی خود را قربانی کردیم و چراغ تئاتر را روشن نگه داشته‌ایم ولی متاسفانه چنین نشد و احساس ناخوشایندی است که فکر می‌کنیم در این دوران سخت، تنها رها شده‌ایم.

وی که بعد از مدت‌ها پیگیری و دوندگی موفق شد اسفند سال گذشته نوبت اجرا بگیرد، اذعان‌کرد: می‌دانید بیشتر از اینکه تعطیلی تئاتر سخت باشد، ترسی که این تعطیلی‌ها به دل تماشاگر می‌اندازد، کار ما را سخت می‌کند. بخصوص اینکه همه ما پیش‌بینی می‌کنیم این تعطیلی ادامه دارتر هم باشد.

شهبازی درباره حفظ کردن این گروه برای ادامه اجرا خاطرنشان‌کرد: خوشبختانه همه یک گروه هستیم ولی تمرین‌مان از اردیبهشت سال گذشته آغاز شد و حالا بیش از یک سال است که اعضای گروه با من هستند. اگر این اجرا همچنان معلق بماند، از نظر حرفه‌ای و اخلاقی درست نیست آنان را پایبند کنم.

لازم به ذکر است، نمایش “بازگشت افتخارآمیز مردان جنگی” در تالار استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران روی صحنه بود. این نمایش اولین کاری بود بعد از وقفه‌ای هفت ماهه در این سالن روی صحنه رفت ولی برای دومین بار با تعطیلی مواجه شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=43853
  • 22 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.