تاریخ : شنبه, ۱۲ خرداد , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

مخالفت هیئت عالی نظارت با تعطیلی شنبه‌ها ضرورت جلوگیری از خروج ۵۰۰ میلیون یورو ارز از کشور صنعت فولاد از صنایع موفق کشور گام‌های پایانی بومی‌سازی کاتالیست‌های صنعت پتروشیمی ضرورت تقویت بعد نظارتی مجلس تغییر نرخ سود بین بانکی خدمات رسانی رایگان متروی تهران در روز ۱۴ خردادماه قانون جدید برای تعیین اجاره‌بها / اعلام نرخ براساس تورم منطقه اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان پیگیری نوسازی واحدهای فرسوده در تهران ارسال لایحه نرخ سرویس مدرسه در پایتخت به شورای شهر ضرورت برخورد با نماهای شیشه‌ای ساختمان‌های پایتخت پیش‌بینی وزش باد شدید در تهران علائم هشداردهنده بیماری قلبی زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان هزینه واردات ورق فولادی به‌صرفه‌تر از تولید کاهش نرخ صادرات فولاد ایران طی ۲ ماه نخست امسال رمزگشایی از سکه‌های شاهان محلی پارس داخلی‌سازی نیاز‌های صنعت نفت در داخل کشور فرش دستباف معاف از مالیات ارزش افزوده استرس از عوامل موثر بر افزایش وزن تغییر رقم رقم دستمزد کارگران اشتغال از جدى ترین معضلات استان تهران دولت با صنایع معدنی دنبال خروج اقتصاد از تک‌محصولی‌ قرار گرفتن ایران در میان ۱۰ کشور پرمصرف آب دنیا حرکت دولت سیزدهم در مسیر تکمیل زنجیره ارزش افزوده در پتروشیمی افزایش تولید فرآورده‌های نفتی در دولت مردمی تصویب طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری در هیات عالی نظارت مجمع ورود شهرداری تهران به حوزه تولید مسکن موانع برگزاری الکترونیک انتخابات ریاست جمهوری ورود قطار ملی به متروی تهران تا پایان سال تعیین داوران دیدارهای حساس استقلال و پرسپولیس راه سخت پرسپولیس برای رسیدن به صدر قابلیت ثبت گورهای سنگی چهارمحال و بختیاری در میراث جهانی عوارض مصرف بی رویه مکمل‌ها توسعه ۲۸۰ درصدی نوسازی در بافت فرسوده طی ۳۲ماه اخیر

2

زمان طلایی تزریق واکسن آنفلوآنزا تا نیمه آبان‌ماه

  • کد خبر : 43520
  • 09 مهر 1399 - 11:36
زمان طلایی تزریق واکسن آنفلوآنزا تا نیمه آبان‌ماه
نایب رئیس انجمن داروسازان ایران بیان‌کرد: مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، برای سال ۲۰۲۰ اعلام کرده است که تا پایان اکتبر یعنی تقریبا تا نیمه آبان ماه، زمان طلایی برای تزریق واکسن محسوب می‌شود.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، دکتر علی فاطمی، نایب رئیس انجمن داروسازان ایران  در خصوص آخرین خبرها از زمان توزیع واکسن آنفلوانزا در داروخانه‌ها، اظهار‌کرد: ما در زمینه توزیع واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌ها هم با دانشگاه‌های علوم پزشکی و هم با معاونت‌های غذا و دارو به طور مرتب در ارتباط هستیم. تاکنون واکسن‌های آنفلوآنزایی که وارد کشور شده، در اختیار معاونت بهداشتی جهت توزیع در مراکز بهداشت قرار گفته است. معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی هنوز سهمیه‌ای دریافت نکرده‌اند که آن را در اختیار داروخانه‌ها قرار دهند.

وی تصریح‌کرد: متاسفانه واردکنندگان واکسن آنفلوآنزا به مشکل برخورد کردند. حتی ارز مورد نیاز را هم واریز کردند، اما با مشکل انتقال وجه به تامین کننده واکسن مواجه شدند که یکی عمده ترین دلیل آن تحریم های آمریکا علیه کشور است. بر همین اساس فعلا تنها در حد همان ۲.۵ میلیون دوز، واکسن آنفلوآنزا وارد کشور شده است که آن هم برای شبکه بهداشت توزیع می‌شود.

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران با اشاره به زمان طلایی برای واکسیناسیون آنفلوآنزا، ادامه داد: یک نکته مهم این است که مردم باید بدانند که زمان طلایی برای واکسیناسیون آنفلوآنزا فقط تا ۱۵ مهر ماه نیست، بلکه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، برای سال ۲۰۲۰ اعلام کرده است که تا پایان اکتبر یعنی تقریبا تا نیمه آبان ماه، زمان طلایی برای تزریق واکسن محسوب می‌شود. هرچند که اگر کسی تا آن زمان هم نتوانست واکسن آنفلوآنزا را تزریق کند، بر اساس توصیه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، در زمستان هم می‌توان این واکسن را برای پیشگیری تزریق کرد.

فاطمی ادامه‌داد: مردم امسال باید شرایط کشور را درک کنند. واقعا همکاران ما در سازمان غذا و دارو تلاش زیادی کردند که بتوانند واکسن آنفلوآنزا را به موقع تامین کنند و در اختیار عموم مردم قرار دهند، اما به دلایلی که در راس آن‌ها تحریم‌های آمریکا بر علیه کشور قرار دارد، این اتفاق نیفتاد.

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران در پایان خاطرنشان‌کرد: بنابراین مردم مقداری صبوری کنند. به طوری که بی مورد به داروخانه‌ها مراجعه نکنند؛ چراکه واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌ها توزیع نشده  است. در عین حال به محض اینکه واکسن آمد، صبر کنند تا ابتدا افراد در معرض خطر واکسن را تزریق کنند. در عین حال مردم نگران نباشند. زیرا تا نیمه آبان ماه هم زمان طلایی تزریق واکسن آنفلوآنزا وجود دارد. حتی بعد از آن هم می‌تون واکسن را تزریق کرد. برخی فکر می‌کنند که حتما باید تا نیمه مهر ماه واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند و بعد از آن تزریق واکسن دیگر فایده‌ای ندارد، اما این فکر اشتباه است و حتی تا میانه زمستان و در دی ماه هم می‌توان واکسن آنفلوآنزا را تزریق کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=43520
  • 26 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.