تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

معرفی برترین موزه‌ها در ۳۰ اردیبهشت‌ماه پیش‌بینی کاهش شدید دما در تهران رشد درآمد حوزه شهری نشان اعتماد مردم به دوره ششم مدیریت شهری ظهور رقیب جدید برای ایران در بازار میلگرد شوراها مددکار مدیران شهری مجلس یازدهم مؤسس مجلس نوین در کشور اشتغال مستقیم۱۴۳ هزار نفر در صنعت پتروشیمی اجرای مجدد طرح کالابرگ الکترونیکی در گروی تصمیم دولت افتتاح دسترسی بزرگراه شهید همت غرب از بزرگراه‌ شهید چمران توصیه‌هایی برای پیشگیری از افزایش فشار خون چالش ورود ماشین آلات معدنی جدید به معادن مجوز مجلس به شناورسازی تقویم آموزشی مدارس و دانشگاه ها تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان اخذ مجوز ۲ خط تراموا در تهران بخشنامه‌ای برای سرکوب صادرکننده به نفع واردکننده تداوم رکود در سیاست‌های ارزی صادرات فولاد تعطیلی شنبه‌ها باعث افزایش مراودات اقتصادی با جهان راهکارهایی برای جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان وضعیت قرمز پرسپولیس در حساس‌ترین هفته‌های لیگ رای کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در مورد استقلال و پرسپولیس انتشار کارت امتحانات نهایی از امشب حضور واگن‌های چینی از بهمن ماه در تهران جزئیات معاملات مسکن شهر تهران در سال جدید مکاتبه با موزه کویت برای استرداد تابلوی مظفرالدین شاه ساخت ۴۹ کیلومتر مترو در ۳۲ ماه اخیر افزایش صادرات صنایع معدنی به مرز ۱۳.۷ میلیارد دلار افزایش عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی به ۵.۲ همت تاثیر مصرف کافئین قبل از خواب بر سلامتی اعلام قیمت تمام شده اتوبوس‌های چینی از سوی شهردار تهران اصلاح جداول بودجه ۱۴۰۳ ضرورت تصویب تفریغ بودجه در شورای شهر نقاط قوت و ضعف شهرداری تهران در تفریغ بودجه ۱۴۰۱ تعطیلی شرکت‌های فولادی با تداوم روند فعلی فولاد ایران در بازارهای جهانی کاهش نرخ تورم سالانه به ۳۸.۸ درصد نفت باعث غفلت از معادن استان خوزستان موافقت مجلس با کاهش ساعت کاری کارمندان دولت

2

زمان طلایی تزریق واکسن آنفلوآنزا تا نیمه آبان‌ماه

  • کد خبر : 43520
  • 09 مهر 1399 - 11:36
زمان طلایی تزریق واکسن آنفلوآنزا تا نیمه آبان‌ماه
نایب رئیس انجمن داروسازان ایران بیان‌کرد: مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، برای سال ۲۰۲۰ اعلام کرده است که تا پایان اکتبر یعنی تقریبا تا نیمه آبان ماه، زمان طلایی برای تزریق واکسن محسوب می‌شود.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، دکتر علی فاطمی، نایب رئیس انجمن داروسازان ایران  در خصوص آخرین خبرها از زمان توزیع واکسن آنفلوانزا در داروخانه‌ها، اظهار‌کرد: ما در زمینه توزیع واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌ها هم با دانشگاه‌های علوم پزشکی و هم با معاونت‌های غذا و دارو به طور مرتب در ارتباط هستیم. تاکنون واکسن‌های آنفلوآنزایی که وارد کشور شده، در اختیار معاونت بهداشتی جهت توزیع در مراکز بهداشت قرار گفته است. معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی هنوز سهمیه‌ای دریافت نکرده‌اند که آن را در اختیار داروخانه‌ها قرار دهند.

وی تصریح‌کرد: متاسفانه واردکنندگان واکسن آنفلوآنزا به مشکل برخورد کردند. حتی ارز مورد نیاز را هم واریز کردند، اما با مشکل انتقال وجه به تامین کننده واکسن مواجه شدند که یکی عمده ترین دلیل آن تحریم های آمریکا علیه کشور است. بر همین اساس فعلا تنها در حد همان ۲.۵ میلیون دوز، واکسن آنفلوآنزا وارد کشور شده است که آن هم برای شبکه بهداشت توزیع می‌شود.

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران با اشاره به زمان طلایی برای واکسیناسیون آنفلوآنزا، ادامه داد: یک نکته مهم این است که مردم باید بدانند که زمان طلایی برای واکسیناسیون آنفلوآنزا فقط تا ۱۵ مهر ماه نیست، بلکه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، برای سال ۲۰۲۰ اعلام کرده است که تا پایان اکتبر یعنی تقریبا تا نیمه آبان ماه، زمان طلایی برای تزریق واکسن محسوب می‌شود. هرچند که اگر کسی تا آن زمان هم نتوانست واکسن آنفلوآنزا را تزریق کند، بر اساس توصیه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، در زمستان هم می‌توان این واکسن را برای پیشگیری تزریق کرد.

فاطمی ادامه‌داد: مردم امسال باید شرایط کشور را درک کنند. واقعا همکاران ما در سازمان غذا و دارو تلاش زیادی کردند که بتوانند واکسن آنفلوآنزا را به موقع تامین کنند و در اختیار عموم مردم قرار دهند، اما به دلایلی که در راس آن‌ها تحریم‌های آمریکا بر علیه کشور قرار دارد، این اتفاق نیفتاد.

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران در پایان خاطرنشان‌کرد: بنابراین مردم مقداری صبوری کنند. به طوری که بی مورد به داروخانه‌ها مراجعه نکنند؛ چراکه واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌ها توزیع نشده  است. در عین حال به محض اینکه واکسن آمد، صبر کنند تا ابتدا افراد در معرض خطر واکسن را تزریق کنند. در عین حال مردم نگران نباشند. زیرا تا نیمه آبان ماه هم زمان طلایی تزریق واکسن آنفلوآنزا وجود دارد. حتی بعد از آن هم می‌تون واکسن را تزریق کرد. برخی فکر می‌کنند که حتما باید تا نیمه مهر ماه واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند و بعد از آن تزریق واکسن دیگر فایده‌ای ندارد، اما این فکر اشتباه است و حتی تا میانه زمستان و در دی ماه هم می‌توان واکسن آنفلوآنزا را تزریق کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=43520
  • 25 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.