تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور» بازگشت قطارهای تندرو به خط ۵ مترو قیمت انواع میوه در میادین میوه و تره بار افزایش پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت فرزندان مادران استرسی چهار برابر بیشتر در معرض چاقی تکمیل زنجیره ارزش مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی امضای تفاهم‌نامه توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری اجرای مجدد دوچرخه‌سواری در سه‌شنبه‌ها برگزاری رویداد بزرگ دشت غذا در تهران افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ماه کاهش دما شدید هوای تهران در روز پنجشنبه کاهش تقاضا عامل کاهش قیمت محصولات فولادی افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران رکود صنعت فولاد با قیمت‌های دستوری اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ در مجلس هزاران میلیارد تومان از اموال تهران درحال از بین رفتن مسافران سبب اختلال خط ۵ مترو ضرورت رسیدگی شهرداری تهران به وضعیت کارگرانش باشگاه پرسپولیس منتظر تایید سرمربی برزیلی مسجد جامع ارومیه واجد شرایط ثبت در میراث جهانی زمان برگزاری مجمع باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس افق تمدنی ایران برای خودکفایی در تولید و صادرات برق موج افزایشقیمت‌ها در محصولات پتروشیمی ضرورت مشارکت مجتمع‌های پتروشیمی در جایزه تعالی صنعت پتروشیمی اشتغالزایی برای معتادان متجاهر بهبودیافته پله نوردی باعث افزایش طول عمر حمل و نقل عمومی از موضوعات مهم این دوره شورای شهر تهران جزئیات افزایش مستمری بازنشستگان رشد ۲۱ درصدی صنعت گردشگری ایران پیش‌بینی صادرات ۱۰ میلیارد دلاری فولاد در سال ۱۴۰۳ ارتباط مصرف غذاهای ناسالم با اختلالات حافظه

8

عرضه تمامی واحدهای مسکن‌خالی در بازار

  • کد خبر : 43509
  • 09 مهر 1399 - 10:45
عرضه تمامی واحدهای مسکن‌خالی در بازار
معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی بیان‌کرد: در این مورد هم هدف سازمان امور مالیاتی عمدتا تنظیم‌گری و تعادل‌بخشی به حوزه عرضه و تقاضای واحدهای مسکونی است. ما به دنبال آن هستیم تا تمامی واحدهای خالی در بازار عرضه شوند.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران، محمد مسیحی، معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی  هدف از دریافت مالیات خانه‌های خالی را تنظیم‌گری بازار دانست و اظهار‌کرد: ما در سازمان امور مالیاتی کشور امیدواریم که قانون مالیات بر خانه‌های خالی به خوبی اجرا شود و درجه تمکین از آن به حدی بالا باشد که دیگر خانه و واحد خالی باقی نماند تا ما بخواهیم از آن محل درآمد مالیاتی داشته باشیم.

وی تصریح‌کرد: قانون مالیات بر املاک خالی در سال ۱۳۹۴ توسط مجلس شورای اسلامی تصویب و در سال ۱۳۹۵ با ابلاغ توسط دولت لازم‌الاجرا شده است و به موجب آن در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، خانه‌هایی که تا یکسال خالی باشد مشمول مالیات نخواهند بود، اما اگر در سال دوم همچنان خالی بمانند، نصف مالیات اجاره خانه‌ای مشابه به عنوان مالیات دریافت خواهد شد. در سال سوم معادل مالیات اجاره واحد مشابه و در سال چهارم یک و نیم برابر اجاره باید مالیات پرداخت شود.

به گفته معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی اجرای این قانون در چارچوب سامانه ملی مسکن صورت خواهد گرفت و وزارت مسکن و شهرسازی موظف شده است تا این سامانه را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دهد که تا این لحطه هنوز این سامانه تحویل سازمان امور مالیاتی نشده است. البته همکاران ما در وزارت مسکن، قول تحویل این سامانه طی روزهای آتی را داده‌اند.

مسیحی در خصوص پیش‌بینی میزان درآمد مالیاتی از محل این قانون نیز توضیح‌داد: سازمان امور مالیاتی نسبت به درآمد حاصل از این قانون چشم‌داشتی ندارد و پیش‌بینی هم از میزان دریافت مالیات از این محل نداریم، چرا که این پیش‌بینی به میزان تمکین مردم و صاحبان املاک خالی از قانون بستگی دارد. اما نکته مهمی که باید به آن اشاره شود این است که در خصوص مالیات از املاک خالی، سازمان امور مالیاتی به دنبال تامین مالی نیست.

وی این را هم گفت که مالیات کارکردهای مختلفی دارد که کارکرد اول آن تامین مالی و تامین درآمد برای دولت‌هاست. اما علاوه بر آن کارکردهای دیگری هم برای مالیات‌ستانی متصور است که یکی از آن‌ها تنظیم‌گری بازار است. در این مورد هم هدف سازمان امور مالیاتی عمدتا تنظیم‌گری و تعادل‌بخشی به حوزه عرضه و تقاضای واحدهای مسکونی است. ما به دنبال آن هستیم تا تمامی واحدهای خالی در بازار عرضه شوند.

مسیحی در پایان با انتقاد از قانون مصوب در سال ۱۳۹۴ خاطرنشان‌کرد: قانون موجود هر چند بی‌اثر نیست، اما به نظر می‌رسد نرخ‌های در نظر گرفته شده برای پرداخت مالیات در این قانون به مقداری نباشد که نقش بازدارنده را ایفا کند و موثر واقع شود. البته این قانون در حال حاضر در مجلس در حال اصلاح است و باید منتظر نتیجه اصلاحات مجلس باشیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=43509
  • 54 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.