تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

الزام فولادسازان به اختصاص ۵ درصدی تولید به احداث نیروگاه خورشیدی مجلس دوازدهم بنیانگذار مجلس نوین در ایران صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در ابتدای ۲۰۲۴ ضرورت جرکت به سوی توسعه انرژی پاک هیدروژن ضرورت اتصال دوربین‌های ادارات در لایحه حجاب و عفاف به فراجا تعیین تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان درخواست شهرداری تهران از دولت برای افزایش نرخ معاینه فنی پیش‌بینی قیمت مسکن در ماه‌های آینده تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر اعتماد به‌ نفس واکنش چمران به حصارکشی بوستان لاله تهران برنامه شهرداری تهران برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح پارک لاله در زمین‌های اطراف تهران اعلام زمان تمدید قرارداد بازیکنان استقلال رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات در شورای شهر اعلام نرخ شهریه مدارس غیردولتی تمدید فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور تا سه‌شنبه افزایش ابتلا به آسم در ایرانی‌ها جزئیات برگزاری نمایشگاه کتاب تهران ممنوعیت حضور بانوان در دیدار پرسپولیس رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا چالش‌های بخش خصوصی فولاد ایران ضرورت رسیدگی به مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور بیماری‌های کبدی از عوارض کاهش وزن سریع فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیاردی در پتروشیمی اعلام تورم نقطه به نقطه فروردین ماه روند صعودی اجاره در بازار مسکن تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران موافقت مجلس با تخصیص یارانه دارو و شیرخشک صنعت فولاد در معرض ورشکستگی شمش ایرانی یاری‌رسان کشورهای همسایه‌ تعطیلی تمام موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده ضرورت تلاش برای حفظ رضایت شهروندان تهران کاهش کودکان کار در پایتخت

4

عذرخواهی فراستی در برنامه تلویزیونی/ منتقد جنجالی سینما خود را نقد کرد

  • کد خبر : 43422
  • 08 مهر 1399 - 11:03
عذرخواهی فراستی در برنامه تلویزیونی/ منتقد جنجالی سینما خود را نقد کرد
منتقد جنجالی سینما با حضور در برنامه‌ی "کتاب‌باز"، به‌ دلیل اشتباهاتی که هفته‌ی گذشته در خوانش "شاهنامه" داشت عذرخواهی کرد.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر افق تهران، مسعود فراستی، منتقد سینما شب گذشته، هفتم مهرماه با حضور در برنامه‌ی “کتاب‌باز” از مخاطبان این برنامه‌ی تلویزیونی به‌خاطر اشتباهاتی که هفته‌ی گذشته در خوانش “شاهنامه” داشت عذرخواهی کرد. وی دوشنبه‌ی هفته‌ی پیشین ۳۱ شهریور، بخش‌هایی از شاهنامه‌ی فردوسی را با اشتباهات متعددی خوانده بود، که با انتقادات بسیاری روبه‌رو شد. فراستی در ابتدای حضور خود جلوی دوربینِ “کتاب‌باز” با اعتراف به اشتباهاتش، از مخاطبان برنامه عذرخواهی کرد.

وی در این خصوص اظهار‌کرد: من شاهنامه را بد خوانده‌ام و بهانه‌ای برای فرار از این اتهام ندارم. نباید وارد مدیومی می‌شدم که شناختی از آن ندارم.این یک نمره‌ی صفر در کارنامه‌‌ی من است؛ اگر نتوانم خودم را نقد کنم منتقد نیستم. خدا به من لطف کرده که چنین اشتباهی را مرتکب شوم تا بفهمم کجا ایستاده‌ام. نقد استثنا ندارد. آدمی که بی نیاز به نقد باشد مرده است. من با این اتفاق فهمیدم نباید وارد حوزه‌ای می‌شدم که تخصصی در آن ندارم. مدیوم من سینما، رمان و داستان کوتاه است. فهمیدم که در شعر و البته موسیقی نباید ورود کنم. به‌خصوص شعر کلاسیک ایران که اصلا شوخی‌بردار نیست.

این منتقد سینما ادامه داد: من ۳۰ سال فریاد زدم که “فرم” مهم است ولی خودم در خواندن شاهنامه، فرم را رعایت نکردم. من اسیر معنا شدم و فرم را نفهمیدم. می‌خواستم اشتراک معنایی میان شاهنامه‌ی فردوسی و خوان هشتمِ اخوان‌ثالث را بررسی کنم اما فایده نداشت چون فرم را بلد نبودم. فرم یعنی صحیح خواندن لغات و خوانش شعر با لحن درست. حتی خلاصه‌ی قصه‌ای که از اشعار گفتم هم نادرست بود. این اشتباه یک نمره‌ی صفر برای من است.

گفتنی است، برنامه‌ی شب گذشته‌ی “کتاب باز” با میزبانی سروش صحت از “محمد معما” ، نویسنده و خلبان دوران جنگ آغاز شد. در بخش دوم این برنامه‌ی تلویزیونی سروش صحت با لباس و گریم متفاوتی نسبت به بخش اول آن به روی آنتن آمد. این تفاوت نشان از آن دارد که این قسمت از برنامه دوبار ضبط شده است. به‌نظر می‌رسد برنامه‌ی کتاب‌باز در جهت اصلاح اشتباهاتش و در واکنش به انتقادات، تصمیم به ضبط مجدد این برنامه با مسعود فراستی گرفته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=43422
  • 29 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.