تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فشارخون بالا قاتل خاموش واکنش باشگاه استقلال به برکناری خطیر ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما

4

کار عمرانی در شهرداری، مثل ۲ امدادی است

  • کد خبر : 43410
  • 08 مهر 1399 - 10:08
کار عمرانی در شهرداری، مثل ۲ امدادی است
معاون شهردار تهران بیان‌کرد: کار عمرانی در شهرداری تهران مثل دو امدادی است، یعنی امکان دارد که کار در دوره‌ای از مدیریت شهری آغاز و در دوره دیگری تمام شود.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، مدیریت شهری کنونی تهران معتقد است که شهر جایی برای زندگی انسان است و از این‌رو باید برای آسایش او ساخته و تکمیل شود؛ درست برخلاف دوره قبل که شهر بیشتر بر مبنای خودرو تکمیل شده بود؛ از این‌رو در این دوره و به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران تقریبا تمامی طرح‌های بجامانده از دوره مدیریت شهری قبل تکمیل شده است که می‌توان به احداث زیرگذر استادمعین و گیشا اشاره کرد.

در این خصوص و مباحث دیگر عمرانی شهر با صفا صبوری‌دیلمی، معاون شهردار تهران اظهار‌کرد: کار عمرانی در شهرداری تهران مثل دو امدادی است، یعنی امکان دارد که کار در دوره‌ای از مدیریت شهری آغاز و در دوره دیگری تمام شود.

وی با مقایسه طرح‌های عمرانی شهرداری با دیگر نهادها، تصریح‌کرد: اجرای پروژه‌های شهری به خاطر مسایل احجام، اعتبار تخصیص یافته و موضوع رفع معارض از شرایط خاص برخوردار است؛ ما برای اجرای طرح عمرانی شهری ناچار به خرید املاک مردم هستیم و از آنجا که مردم به خانه‌هایشان حس تعلق خاطر دارند، نمی‌خواهیم با استفاده از قانون به زور متوسل شویم؛ این موضوع را یکی از دلایل به تاخیر افتادن طرح‌های عمرانی پایتخت است، ۷۰ ملک در یکی از پروژه‌ها رفع معارض شد اما به خاطر ۹ معارض دیگر افتتاح آن ۶ ماه به تاخیر افتاد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در ادامه به مقایسه وسعت شهر تهران و کشور سنگاپور پرداخت و افزود: تهران ۱۰۰ کیلومتر مربع وسیع‌تر از این کشور است و در این شهر به طور طبیعی کار کردن سخت است؛ در بیلانی که برای پروژه‌های تمام شده داده می‌شود باید به مردم اعلام شود که چقدر املاک خریداری و رفع معارض شده است تا مردم حجم کار به درستی درک کنند.

صبوری با ذکر مثالی افزود: در پروژه بزرگراه شهید رستگار ۸۵۰ خانه خریداری کردیم که به پول امروز بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان قیمت آن است و مردم باید بدانند این پول‌هایی که به شهرداری می‌دهند، کجا خرج می‌شود.

در ادامه وی با بیان اینکه ما رویه‌ای اتخاذ کرده‌ایم که پروژه‌ها را با قیمت ارزان‌تر تمام کنیم، گفت: در این فرآیند اتفاقا قیمت تمام شده را با بالابردن کیفیت پایین‌تر آوردیم؛ مثلا هزینه پروژه‌ای را هشت میلیارد تومان برآورد کردند که ما با متد مدیریتی توانستیم آن را زیر سه میلیارد تومان انجام دهیم.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه شهرداری تهران چهار کارخانه آسفالت با ۳۵۰ پرسنل دارد، یادآور‌شد: این کارخانه‌ها سالیان سال غیرفعال بود و شهرداری مجبور شده بود آسفالت را از بخش خصوصی به میزان ۱.۷ برابر گران‌تر بخرد؛ با فعال کردن این کارخانه‌ها، ما قیر را از بخش خصوصی خریدیم و به صورت متمرکز تولید آسفالت با کیفیتی مطلوب را از سر گرفتیم.

صبوری در پایان خاطرنشان‌کرد: قیمت تمام‌شده هر تن آسفالت برای شهرداری تهران هم‌اکنون ۳۰۰ هزار تومان است در حالی که هر تن آسفالت بخش خصوصی در سال ۱۳۹۷ حدود ۵۰۰ هزار تومان بود؛ با این مدل یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن از ابتدای سال ۹۸ تا به امروز در تهران آسفالت تولید و توزیع کرده‌ایم و می‌توان گفت که تقریبا مساله تامین آسفالت تهران حل شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=43410
  • 83 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.