تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فشارخون بالا قاتل خاموش واکنش باشگاه استقلال به برکناری خطیر ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما

7

اقتدار ایران را از فرهنگ عاشورا داریم

  • کد خبر : 43385
  • 07 مهر 1399 - 12:25
اقتدار ایران را از فرهنگ عاشورا داریم
رئیس دستگاه دیپلماسی بیان‌کرد: آنچه امروز به ایران اقتدار و عزت بخشیده است، و اجازه نمی‌دهد کسی به مردم این کشور توهین کند و فخر بفروشد، فرهنگی است که ما از عاشورا، شهادت و ایثار داریم.

به گزارش سرویس سیاسی افق تهران، محمدجواد ظریف، رئیس دستگاه دیپلماسی ظهر روز دوشنبه در مراسم تجلیل و بزرگداشت شهدای وزارت امور خارجه که در محوطه این وزارتخانه برگزار شد، با گرامیداشت یاد و شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، هسته‌ای، و مدافعان حرم به ویژه شهدای وزارت امور خارجه، اظهار‌کرد: یاد و خاطره سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» و همراهان ایشان که به دست تروریست‌های رژیم آمریکا به شهادت رسیدند را گرامی می‌داریم.

وی تصریح‌کرد: همه فرزندان شما به عشق امام حسین (ع) شهید شدند. آنچه کشور ما را اقتدار بخشیده است، آنچه امروز در شرایط ناگوار بین‌المللی، منطقه‌ای و نابسامانی‌ها این مردم را عزت داده و اجازه نداده است کسی به مردم توهین کرده و فخر بفروشد، هیچ قدرت و یاوه‌گویی بگوید “.

به گفته رئیس دستگاه دیپلماسی اگر من حمایتم را بردارم، به زبان دیگری در یک هفته و ۱۰ روز به زبان دیگری صحبت می‌کنید” و اجازه نداده رژیم تا به دندان مسلحی، ایران را ظرف یک هفته تصرف و از اهواز با مردم دنیا صحبت کنند”، و موجب شد همه این نقشه‌ها، نقش بر آب شده و صدام و صدامیان به زباله‌دان تاریخ پیوسته و مردم ایران سرافراز باشند، همان فرهنگی است که از عاشورا، شهادت و ایثار داریم.

ظریف ادامه‌داد: درست است که نیروهای مسلح حافظ این مرز و بوم هستند اما این نیروها از همین مردم عاشق حسین و ایثار و شهادت برخاسته‌اند؛ آنچه به ما توان داده و موجب شده از همه فشارها و سختی‌ها عبور کنیم، همین حضور مردم، فرهنگ ایثار و شهادت است که بهترین یادگار و نمونه‌های آنها هستید. شما افتخار و عزت ایران و نشانه‌های بزرگی ایران هستید. شما ایران را سرپا نگه داشته‌اید.

رئیس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه اگر این فرهنگ و نگرش نبود، هشت سال مقاومت در برابر همه حمایت‌ها ممکن نبود، توضیح‌داد: کشوری را سراغ دارید در دوران دفاع مقدس از متجاوز حمایت نکرده باشد. قدرتی را سراغ دارید که به متجاوز سلاح نداده باشد.

ظریف در پایان خاطرنشان‌کرد: اگر می‌خواهند فراموش کنند، هیچ گاه اجازه نمی‌دهیم. برخی از کشورهای این منطقه ۷۵ میلیارد دلار به صدام کمک کردند. مدعی چه هستند؟ ما مدعی هستیم. ۷۵ میلیارد دلار پول دادید که مردم ما را شهید کرده و بکشند و جمهوری اسلامی را به زانو درآورند ولی این خانواده‌ها اجازه ندادند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=43385
  • 35 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.