تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

قیمت انواع میوه در میادین میوه و تره بار افزایش پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت فرزندان مادران استرسی چهار برابر بیشتر در معرض چاقی تکمیل زنجیره ارزش مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی امضای تفاهم‌نامه توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری اجرای مجدد دوچرخه‌سواری در سه‌شنبه‌ها برگزاری رویداد بزرگ دشت غذا در تهران افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ماه کاهش دما شدید هوای تهران در روز پنجشنبه کاهش تقاضا عامل کاهش قیمت محصولات فولادی افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران رکود صنعت فولاد با قیمت‌های دستوری اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ در مجلس هزاران میلیارد تومان از اموال تهران درحال از بین رفتن مسافران سبب اختلال خط ۵ مترو ضرورت رسیدگی شهرداری تهران به وضعیت کارگرانش باشگاه پرسپولیس منتظر تایید سرمربی برزیلی مسجد جامع ارومیه واجد شرایط ثبت در میراث جهانی زمان برگزاری مجمع باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس افق تمدنی ایران برای خودکفایی در تولید و صادرات برق موج افزایشقیمت‌ها در محصولات پتروشیمی ضرورت مشارکت مجتمع‌های پتروشیمی در جایزه تعالی صنعت پتروشیمی اشتغالزایی برای معتادان متجاهر بهبودیافته پله نوردی باعث افزایش طول عمر حمل و نقل عمومی از موضوعات مهم این دوره شورای شهر تهران جزئیات افزایش مستمری بازنشستگان رشد ۲۱ درصدی صنعت گردشگری ایران پیش‌بینی صادرات ۱۰ میلیارد دلاری فولاد در سال ۱۴۰۳ ارتباط مصرف غذاهای ناسالم با اختلالات حافظه وزش باد شدید و رگبار باران در تهران جزئیات اصلاح قانون کار و بیمه بیکاری کشف معماری ۴۵۰۰ ساله در شرق ایران اعلام جزییات پیشنهاد دولت برای تغییر حقوق کارگران اصلاح طرح شفافیت قوای سه‌گانه ضرورت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین

4

عدم حذف بیمه هیچکدام از رانندگان

  • کد خبر : 43376
  • 07 مهر 1399 - 11:33
عدم حذف بیمه هیچکدام از رانندگان
مدیرکل نامنویسی و حساب های انفرادی سازمان تامین اجتماعی بیان‌کرد: برخلاف آنچه گفته شد ما تاکنون بیمه هیچ راننده ای را حذف نکرده ایم.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، محمد محمدی، مدیرکل نامنویسی و حساب های انفرادی سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت بیمه رانندگان تاکسی در تهران که در دو روز گذشته مسئولان شهرداری از سرباز زدن تامین اجتماعی برای بروزرسانی لیست بیمه ای آنها گلایه کرده و اعلام کرده بودند که بیمه ۱۵ هزار راننده تاکسی بلاتکلیف است؛ توضیحاتی ارائه داد.

وی در این خصوص اظهار‌کرد: بر اساس تفاهم نامه ای که اواخر سال گذشته میان سازمان تأمین اجتماعی، شهرداری تهران و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور منعقد شده، قرار شده است آنها لیست رانندگان و افرادی که راننده نیستند را در اختیار ما قرار دهند و ما هم بر اساس آن، اطلاعات جدید در اختیارشان بگذاریم و اعلام کنیم به عنوان مثال فردی که شما گفته بودید راننده نیست از نظر ما به لحاظ بیمه ای یا راننده هست یا راننده نیست.

مدیرکل نامنویسی و حساب های انفرادی سازمان تامین اجتماعی تصریح‌کرد: در واقع یک پالایشی انجام می دهیم و به آنها اطلاعات دقیقتر را اعلام می کنیم. پس از طی فرایندها افرادی که بیمه نیستند حذف و افراد جدید مطابق اطلاعاتی که سازمان تاکسیرانی به ما می دهد جایگزین می شوند.

به گفته محمدی در تفاهم نامه منعقد شده آمده است که سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور باید حداکثر ظرف مدت یک ماه از تاریخ امضای این تفاهم نامه نسبت به ارسال فهرست کلیه رانندگان حمل و نقل  عمومی بار مسافر درون شهری فاقد کارفرما که در امر رانندگی اشتغال داشته و دارای پروانه کار معتبر هستند به تفکیک شهرداری و نوع فعالیت تاکسی، ون، اتوبوس و … در قالب فرمتی در اختیار تامین اجتماعی قرار دهد.

وی ادامه‌داد: تامین اجتماعی نیز مکلف است ظرف مدت یک ماه تطبیق فهرست دریافتی را با بیمه شدگان فعال انجام دهد و آن دسته از رانندگانی که در فهرست اعلامی، راننده نیستند را به آنها اعلام کنیم تا حذف شده و در مقابل افراد حقیقی جدید را به ما معرفی کنند که جایگزین می کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه برخلاف آنچه گفته شد ما تاکنون بیمه هیچ راننده ای را حذف نکرده ایم، توضیح‌داد: موضوع این است که ما فهرست بیمه شدگان خودمان را از دی ماه ۸۹ تا اسفند ۹۸ برای سازمان شهرداری ها ارسال کرده ایم. طی این ۱۰ سال یکسری رانندگان در کارگاه های مشمول تامین اجتماعی شاغل شده بودند، یکسری فوتی داشتیم، یکسری از کارافتادگی؛ چون ما اینها را جدا کردیم آنها تصور کرده بودند که عده ای را حذف کرده ایم.

محمدی ادامه‌داد: در حالی که حذفی انجام نداده ایم و آماری کلی در اختیارشان قرار دادیم. راننده ای ممکن است در طول این ۱۰ سال دو ماه تحت پوشش ما رفته باشد که اسامی آنها هم  موجود است. ضمن اینکه همه رانندگان هم رانندگان حمل و نقل عمومی نیستند. رانندگان آژانس و تاکسی تلفنی، رانندگان معرفی شده از سوی اتاق اصناف و غیره را هم داریم.

وی با اشاره به اینکه همه رانندگانی که تحت پوشش آمده اند در راستای اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها بوده است، گفت: در ۴۲ مرحله سازمان هدفمندسازی با هماهنگی ستادسوخت سابق، لیست هایی را در اختیار ما قرار داد و ما بر اساس آن بیمه کردیم. یکسری بیمه پردازی شان قطع شده یا از شغل رانندگی جدا شده اند، اما ما خودمان هنوز بیمه کسی را قطع نکرده ایم. قرار است دوستان ما در وزارت کشور و شهرداری اطلاعات و فهرست جدید در اختیار ما قرار دهند. بعد از اینکه معرفی کردند، سازمان هدفمندسازی است که تایید کند یا نکند.

مدیرکل نامنویسی و حساب های انفرادی سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به اینکه بنابراین هنوز تامین اجتماعی منتظر ارسال لیست است؟ گفت: بله، گویا دوستان تصور می کنند چون اطلاعاتشان را خواسته ایم ممکن است بیمه رانندگان تاکسی را قطع کنیم و دیگر سهمیه جدید ندهیم و جایگزین نکنیم. در حالی که اینطور نیست و قرار است پالایش کنیم.

محمدی در پایان خاطرنشان‌کرد: مرحله به مرحله هم باید اقدام کنیم و نمی شود یک جا بیمه افرادی که راننده نیستند را قطع کنیم. باید فردی که در این حوزه شاغل نبوده را به سمت بیمه مشاغل آزاد هدایت کنیم و سپس افراد جدید را جایگزین کنیم. ما در چارچوب مقررات هدفمندسازی بیمه را انجام می دهیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=43376
  • 50 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.