به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران، حاتم شاکرمی، معاون روابط کار وزارت تعاون درباره تاخیر در پرداخت بیمه بیکاری مشمولین در سه ماهه خرداد لغایت مرداد، اظهارکرد: سازمان تامین اجتماعی پرداخت این مبالغ را دنبال کرده و در این زمینه بخشی از مقرری مشمولین توسط سازمان پرداخت شد و پرداخت سایر متقاضیان در دستور کار قرار گرفته است.
وی در نشست بررسی فنی سامانه جامع روابط کار، تصریحکرد: هدف از ایجاد سامانه جامع روابط کار ارائه خدمات الکترونیکی با سرعت، شفافیت و سلامت بیشتر در راستای سیاستهای وزارت تعاون در اجرای دولت الکترونیک است.
به گفته معاون روابط کار وزارت تعاون تداوم این خدمات را بدون بازگشت به روشهای سنتی، با اصلاح نواقص احتمالی و بهبود مستمر آن ادامه میدهیم، با همراهی همکاران ستادی و اجرایی برای ارتقای این خدمت، زیرساختهای این سامانه نیز ترمیمخواهد شد.
شاکرمی ادامهداد: با مشارکت مرکز فناوری اطلاعات وزارت تعاون، این سامانه نوپا که به طور طبیعی همراه با اشکالات جزئی است، تقویت خواهد شد، در توسعه مراکز ثبت نام و احراز هویت کارگران و کارفرمایان در تلاش هستیم به غیر از پیشخوان و با همکاری بانک رفاه از ظرفیت شعبات این بانک در سراسر کشور استفاده کنیم.
معاون روابط کار وزارت تعاون بر ضرورت اطلاع رسانی درباره سامانه جامع روابط کار گفت و افزود: همه مدیران اجرایی باید فرایند این سامانه را برای جامعه هدف تشریح کنند.
گفتنی است، سامانه جامع روابط کار با هدف ثبت الکترونیکی قراردادهای کار و تنظیم روابط کارگر و کارفرما در مرداد ۱۳۹۶ تصویب شد و از ۲۲ بهمنماه ۱۳۹۸ فعالیت خود را در سراسر کشور آغاز کرد؛ این سامانه جامع بوده و دارای سطوح کاربردی مختلف در حیطه درون سازمانی و ارباب رجوع است.
انتهای پیام/