به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، محمود ترفع، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران اظهارکرد: معمولاً با ورود به فصل پاییز به دلیل افزایش ترددهای درونشهری و وقوع پدیده اینورژن، آلودگی هوای تهران تشدید میشود، سهم اتوبوسهای شرکت واحد در تولید ذرات معلق هوای تهران ۵ درصد و در تولید آلایندههای گازی تنها نیم درصد است.
وی در مورد وضعیت لاستیک اتوبوسهای شرکت واحد با توجه به آغاز فصل بارندگی، تصریحکرد: لاستیک مورد نیاز ناوگان اتوبوسرانی به اندازه کافی خریداری شده و از این بابت آمادگی کامل داریم.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در خصوص وضعیت ضد عفونی کردن اتوبوسهای شرکت واحد در مقایسه با گذشته نیز گفت: با توجه به ورود ۵۴ دستگاه مه پاش سرد موسوم به فوگر، عملیات ضد عفونی کردن ناوگان هم در بخش خصوصی و اتوبوسهای تککابین و هم در خطوط بی آر تی و اتوبوسهای دوکابین به مراتب بهتر از گذشته انجام میشود.
ترفیع در ادامه به توضیح این نکته هم پرداخت که با وجود سهم پایین اتوبوسهای شرکت واحد در تولید آلایندههای هوای تهران به ویژه آلایندههای گازی، تمام تلاشمان را میکنیم که همین سهم اندک را نیز به حداقل میزان ممکن کاهش دهیم.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران ادامهداد: واقعیت این است که بیش از ۶۲ درصد ناوگان اتوبوسرانی تهران فرسوده شده و باید از رده خارج شود اما به دلیل محدودیتهایی که با آنها روبهرو هستیم، چارهای جز استفاده حداکثری از ناوگان موجود نداریم.
ترفیع با اعلام اینکه به دلیل فرسودگی ناوگان، بازسازی و بهسازی اتوبوسهای فرسوده موجود را در دستور کار قرار دادهایم، خاطرنشانکرد: در حال حاضر بیش از ۳۶۰۰ دستگاه اتوبوس فعال در ناوگان اتوبوسرانی تهران فرسوده هستند که بالطبع، آلودگی آنها از اتوبوسهایی که هنوز به سن فرسودگی نرسیدهاند، به مراتب بیشتر است.
انتهای پیام/